Slovenský nápad: Vznikla appka, ktorá umožňuje rezerváciu priamo v tvojom obľúbenom podniku
- Slováci prišli s inovatívnou aplikáciou, ktorá uľahčuje nepríjemný proces rezervácie v podnikoch
- Appka Eat Out združuje reštaurácie a okrem ich rezervačného systému ponúka aj akcie, zľavy či pohľad na celé menu v prevádzke
- Eat Out je úplne zadarmo a appku zatiaľ môžu bezplatne využívať aj podniky. Výhodná je tak pre všetky strany
- Slováci prišli s inovatívnou aplikáciou, ktorá uľahčuje nepríjemný proces rezervácie v podnikoch
- Appka Eat Out združuje reštaurácie a okrem ich rezervačného systému ponúka aj akcie, zľavy či pohľad na celé menu v prevádzke
- Eat Out je úplne zadarmo a appku zatiaľ môžu bezplatne využívať aj podniky. Výhodná je tak pre všetky strany
Žijeme v digitálnej dobe, no ak si chceme rezervovať stôl v reštaurácii, musíme bolestivo googliť, navštíviť web a následne telefonovať či vypĺňať rôzne formuláre. Mladá generácia nerada telefonuje a ešte menej chce vypĺňať siahodlhé formuláre, ktoré si gastro prevádzky častokrát dávajú na web.
Všimol si to aj Slovák Pavol Podešva stojaci za inovatívnou slovenskou aplikáciou Eat Out, ktorá má veľkú nádej stať sa stálicou v našich smartfónoch. Problém siahodlhej rezervácie v podnikoch elegantne rieši – appka totiž združuje všetky reštaurácie na jednom mieste aj s rezerváciou stolov na pár klikov.
Rezervácia priamo v appke
Vývojári Eat Out mysleli predovšetkým na mladých. Tím z účtovnej spoločnosti s dobrým nápadom sa spojil so skúsenými developermi a výsledkom je rezervačná aplikácia Eat Out.
„Prevažná časť tímu pôsobí v účtovnej spoločnosti Arisan na rôznych pozíciách a z času na čas sa snažíme vymýšľať a tvoriť aj iné produkty a služby, ktoré netvoria náš core biznis. EatOut je jedným z príkladov,“ približuje vznik aplikácie jej zakladateľ Pavol Podešva.
Eat Out združuje reštaurácie a ukazuje ich presnú lokalitu v prehľadnej mapke. Po kliknutí na konkrétnu reštauráciu je možné si pozrieť menu a hneď spraviť aj rezerváciu stola až pre 10 ľudí v ľubovoľný čas.
Týmto spôsobom sa ušetrí množstvo času, ktoré by inak človek strávil otváraním webových okien, kde by si porovnával menu a hľadal možnosť, ako si rezervovať miesto. Aj keď sa to zdá ako maličkosť, je absurdné, že v dnešnej dobe až doteraz neexistovalo podobne pohotové rezervačné riešenie.
Rezerváciou sa predíde aj sklamaniam z preplnených priestorov v populárne časy – najmä v piatok večer, cez víkendy a obedy v pracovný deň, kedy ľudia chodia na obedové menu, prípadne zabudnúť na pracovný týždeň pri drinku.
„Návštevníci uvítajú možnosť rezervovania si miesta na danú hodinu, aby sa im nestalo, že najmä v exponovanejších časoch a vychytenejších reštauráciách v centre mesta by pre nich nebolo miesto. Výhodou je aj to, že všetky obľúbené reštaurácie sú dostupné na jednom mieste v rámci aplikácie,“ vysvetľuje Pavol Podešva.
Okrem informácií o menu a fotkách reštaurácie je k dispozícii aj funkcia, ktorá ukazuje nadchádzajúce akcie v jednotlivých reštauráciách, kaviarňach či baroch. Aplikácia Eat Out je tak ústretová aj pre tých, ktorí sa snažia šetriť.
Eat Out si každý môže stiahnuť zdarma a momentálne je bezplatná aj pre samotné reštaurácie. Podniky dostávajú po registrácii rezervačné tablety a po zaškolení personálu sú pripravené naplno prijímať rezervácie cez Eat Out.
V aplikácii postupne pribúdajú ďalšie a ďalšie podniky, momentálne najmä tie z hlavného mesta. Bratislava je miestom prvého skúšobného spustenia, po ktorom je naplánované rozšírenie do všetkých krajských miest Slovenska.
Ako si rezervovať miesto v reštaurácii:
- Prihlás sa do svojho účtu na Eat Out alebo sa zaregistruj.
- Vyber si z mapky či zo zoznamu reštauráciu, na ktorej menu máš chuť, alebo si ju rovno vyhľadaj podľa názvu.
- Rezervuj si miesto zadaním počtu osôb, dátumu a času. Pridať môžeš aj ľubovoľnú poznámku.
- Po potvrdení rezervácie reštauráciou máš hotovo, stačí už len prísť a vychutnať si jedlo.
Mileniáli aj generácia Z neznášajú telefonovanie
Modernú dobu ovládol chat a e-mail. Telefonovanie je podľa viacerých výskumov pre mileniálov a mladšie generácie neželanou a stresujúcou aktivitou. Až 75 % mileniálov si myslí, že telefónáty zaberajú príliš veľa času a 81 % má obavy a prekonáva strach predtým, ako uskutočnia hovor. Viac ako štyria ľudia z piatich sa aj pred obyčajným telefonátom musia mentálne pripraviť.
Počas hovoru sa totiž môže vyskytnúť otázka, na ktorú sa nedá hneď odpovedať a práve nedostatok času na správnu formuláciu odpovede je jedna z vecí, ktorá ľudí frustruje. E-mail alebo správa cez chat sa pred poslaním dá upraviť a ak dostane odosielateľ ďalšiu otázku, má šancu si odpoveď pripraviť.
Aj tak jednoduchá vec ako rezervácia miesta v reštaurácii teda môže vzbudiť neistotu, ak je treba ju vykonať pomocou telefónu. Eat Out sa preto so svojou službou triafa do čierneho. Nehovoriac o tom, keď sa do prevádzky nevieš dovolať.
Ideálne riešenie aj pre reštaurácie
Pokles ochoty rezervovať si stôl cez telefón vidieť aj na prieskume zo Spojeného kráľovstva – od roku 2015 do roku 2019 klesla úroveň rezervácií cez telefón z 58 % na 20 %, pričom online rezervácie stúpli z nuly na 45 % a tento trend odvtedy len pokračuje.
Samozrejme, mnohé reštaurácie dnes ponúkajú aj možnosť rezervácie cez sociálne siete. Ak je však správ príliš, ľahko sa požiadavky popletú alebo stratia – a navyše, nie každý podnik má aj social media manažéra, ktorý by správy priebežne monitoroval a vybavoval.
Ideálne je mať všetko na jednom mieste a ešte lepšie je, keď je proces zautomatizovaný. Práve to si povedali zakladatelia aplikácie Eat Out, čo ich inšpirovalo práve k vytvoreniu aplikácie na ľahké vyhľadávanie a rezerváciu miest v gastro prevádzkach. Do reštaurácií chodí každý a nie je dôvod nevyužívať Eat Out, ktorý celý proces uľahčuje. Slovenský mikrostartup tak rozhodne má nádej na úspech.
Zdroje: bankmycell, Statista