Slovenský startup získal investíciu takmer milión eur. Zatočí s našou veľkou slabinou
- Moneyhoon reaguje na aktuálnu finančnú situáciu na Slovensku
- Riešenie Moneyhoon pozostáva z dvoch hlavných častí
- Moneyhoon reaguje na aktuálnu finančnú situáciu na Slovensku
- Riešenie Moneyhoon pozostáva z dvoch hlavných častí
Nový slovenský startup Moneyhoon je unikátna platforma, ktorá ti umožní získať hypotéku, optimálne poistenie alebo nákladovo efektívny investičný produkt online bez toho, aby si sa musel stretnúť s nejakým finančným poradcom.
Pomocou open bankingu môžeš lepšie manažovať svoje obvyklé financie a finančné nastavenie. Startup vznikol preto, aby bola ľudská finančná gramotnosť na lepšej úrovni, aby ľudia lepšie pracovali so svojimi peniazmi a vedeli si odkladať. Práve finančná gramotnosť patrí dlhodobo medzi najväčšie slabiny Slovákov.
Moneyhoon reaguje na aktuálnu finančnú situáciu na Slovensku. V októbri 2022 ohlásila investíciu vo výške takmer jedného milióna eur a hlavnými investormi a „krídlami“ Moneyhoon sa stali slovenskí Vision Ventures a Vacuum Group.
„Pomôcť ľuďom ľahko získať kvalitné poradenstvo v digitálnom priestore, na ktoré sme zvyknutí, považujeme za dôležité. Veríme, že Moneyhoon pomôže mnohým, ktorým ich budúcnosť nie je ľahostajná. Aj to bol dôvod, prečo sme sa rozhodli projekt podporiť,” uviedol Gabriel Horváth, partner Vision Ventures.
Startupovú spoločnosť založila skupina expertov, ktorí sa financiám rozumejú a venujú už dlhšiu dobu. Víziou firmy je vytvoriť modernú digitálnu platformu pre spravovanie osobných financií a získavať finančné produkty. Moneyhoon sa chce stať najlepším personalizovaným správcom financií a vylepšiť finančné zdravie svojich klientov.
Startup to chce dosiahnuť pomocou technológií s prvkami AI, machine learning, API a digitalizácie procesov. Na slovenský trh sa tak budú postupne uvádzať produkty a služby Moneyhoon.
Ako Moneyhoon uviedol, prvým produktom bude príležitosť a možnosť získať alebo riadiť hypotéku skrz refinancovanie.
Za založením startupu stojí Erik Čebík, špecialista na investovanie a financie, Matúš Polakovič, odborník na komunikáciu, stratégiu a brand, Dušan Michalko, ktorý má zodpovednosť za vedenie a prevádzku Moneyhoon, a Michal Josífko, ktorý nesie zodpovednosť za SW develompent.
„Keď som sa zhováral s bankármi o tom, ako by sme mohli pomôcť zlepšiť finančnú pohodu ľudí, opýtali sa ma, akým spôsobom by sa na tom dalo zarobiť. S týmto vnímaním sa nestotožňujem. My chceme ľudí naviesť na to, aby si osvojili zveľaďovať svoje financie. Preto jedným z našich cieľov je poskytnúť profesionálne manažovanie financií všetkým, ktorí o naše služby prejavia záujem. A to všetko jednoducho a veľmi transparentne. Tu vidíme budúcnosť, na ktorej pracujeme,” uvádza CEO Moneyhoon Erik Čebík.
Prehľad na jednom mieste
Riešenie Moneyhoon pozostáva z dvoch hlavných častí. Prvá časť je daily banking – vďaka nemu môžeš mať prehľad o svojich bankových účtoch, o výdavkoch a úsporách, všetko na jednom mieste.
Práve na základe transakčnej histórie bude Moneyhoon vedieť rozdeliť tvoje príjmy a výdavky do konkrétnych kategórií a identifikovať pravidelné platby. V tejto časti si môžeš pozrieť, koľko si dokážeš nasporiť. Taktiež vie stanoviť sumu, ktorú môžeš mesačne minúť na svoje záľuby.
Súčasťou Moneyhoon vybavenia budú aj notifikácie, ktoré ti pripomenú, aby si nezabudol zaplatiť nejakú pravidelnú platbu.
Druhá časť startupu je digitalizácia finančného poradenstva, kde môžeš získať výhodné ponuky na finančné produkty.
Táto časť bude stáť na troch základných pilieroch, a to na investícii, životnom poistení a hypotéke. Moneyhoon dokáže v reálnom čase informovať klienta o aktuálnych ponukách slovenských bánk. Klientovi predstaví najlepšie možnosti na trhu a pomôže mu rozhodnúť sa. Moneyhoon myslí aj na živnostníkov.
Moneyhoon má vysokú ambíciu a chce získať status najlepšej platformy na správu financií. Startupisti tak chcú vybudovať kvalitnejší prehľad o financiách a v konečnom dôsledku banku, ktorá je nad všetkými bankami.
Zakladatelia startupu Monehyoon sa opierali o behaviorálne štúdie a pracovali na nej so spoločnosťou Mindworx. Štúdie poukazujú na to, že ak má človek dobrý vizuálny prehľad o svojich financiách a darí sa mu vytvoriť šesťmesačnú finančnú rezervu, miera stresu je nižšia.
Cieľom Moneyhoon je teda zlepšiť finančnú pohodu klientov, čo sa im podarí tak, že budú financie spravovať na jednom mieste, moderne a pohodlne.
„Vytvárame platformu, ktorú sami chceme naplno využívať. Pracujeme na prepojení technologicky vyspelého riešenia ‚tailor-made’ osobného finančného poradenstva, ktoré bude zhmotnené v prehľadnej webovej a neskôr mobilnej aplikácii. Veríme, že ak má človek kvalitne vizualizovaný prehľad o svojich financiách, potrebné poistenie rizík, nastavené pravidelné sporenie, resp. investovanie, jednoducho poriadok v tom, čo vo veľkej miere ovplyvňuje naše životy, v dlhodobom horizonte sa mu to pozitívne vráti,” povedal spoluzakladateľ Moneyhoon Dušan Michalko.