Slovenský YouTube kanál je v rebríčku najúspešnejších tvorcov na svete
- Na YouTube dominuje primárne obsah pre deti
- Rebríček pripisuje slovenskému kanálu zárobky až 1,2 milióna eur, realita je však iná
- Na YouTube dominuje primárne obsah pre deti
- Rebríček pripisuje slovenskému kanálu zárobky až 1,2 milióna eur, realita je však iná
YouTube je v súčasnosti absolútny gigant v internetovom svete. Len veľmi ťažko by sa mu hľadala aktuálne akákoľvek konkurencia. Podľa portálu Damandsage má YouTube cez 2,6 miliardy aktívnych používateľov a viac než 80 miliónov predplatiteľov ich prémium programu.
Taká veľká základňa užívateľov znamená jednoducho raj pre firmy a spoločnosti na umiestnenie ich reklám. Aj to generuje tvorcom značnú časť príjmov. Portál Digital Information World uverejnil pred pár dňami zoznam kanálov, ktoré dokázali dosiahnuť najväčšie výnosy zo sledovanosti a reklám. Youtuberi prekvapivo vôbec nedominovali a do popredia sa dostali kanály s detským obsahom.
Mohykáni sa do rebríčku nedostali
Ako už vieme, ak chceš úspešný a sledovaný na YouTube, tak je najlepšie vrhnúť sa do detského sveta. 7 z 10 najväčších trhov na svete majú podľa rebríčka najúspešnejších tvorcov špecializujúcich sa primárne na tých najmenších sledovateľov.
Podľa zverejneného rebríčku je najziskovejší kanál na svete štúdio Cocomelon so sídlom v Orange County v Kalifornii. Ich príjmy iba z platformy YouTube sa vyšplhali nad 280 miliónov dolárov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Európski youtuberi zažívajú asi najlepšie obdobie, pretože až 27 % celkových videní po svete pochádza práve zo „starého kontinentu“. Celkovo 16 krajín v celej Európe sa stále upriamuje najviac na gaming obsah aj spolu s ich obľúbenými youtubermi. V prípade Slovenska tomu však tak nie je a môžeme tu pozorovať rovnaký trend ako v prvých 10 miestach.
Spievankovo dobýja Slovensko
Najúspešnejším YouTube kanálom na Slovensku sa totiž stalo Spievankovo. Práve toto zoskupenie už v minulosti ukázalo, že budú dominovať domácemu trhu. Svoj prvý veľký úspech si mohli pripísať v roku 2019, keď vydali detskú pieseň Na hada.
Tá narástla raketovým tempom a obsadila prvú priečku v počte zhliadnutí a zosadila predchodcu PACI PAC s ich piesňou z roku 2016. K dnešnému dňu si pieseň Na hada pustili ľudia celkovo neuveriteľných 196 miliónov ľudí.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Kanál Spievankovo pôsobí na platforme už slušnú dobu. Za obdobie od roku 2013 si stihli vybudovať dôveru viac ako 1 milióna odberateľov. Keď sa pozrieme na ich celkové pozretia zo všetkých videí, tak pomaly, ale isto sa blížia k hranici 1 miliardy pozretí. Podľa portálu, ktorý zverejnil rebríček, sa ich zisky z YouTube preklopili cez 1,4 milióna dolárov (vyše 1,2 milióna eur) za celú dobu fungovania.
Podľa výkonnej riaditeľky spoločnosti Tonada Ivany Brunovej však nie je všetko zlato, čo sa blyští. Rebríček hovorí o miliónových tržbách, no realita je podľa majiteľov kanála iná.
„Nemenovaný portál nemá presné a pravdivé informácie. Uvedené zisky sú irelevantné – sú len akýmsi teoretickým prepočtom videní krát imaginárna suma. Portál zverejňujúci rebríček pri týchto fiktívnych výpočtoch neberie do úvahy fakt, že kanál YouTube už roky obmedzuje príjmy práve z detskej tvorby, pretože do tohto detského obsahu smie podľa regulí umiestňovať len minimálny objem platenej reklamy. Z toho dôvodu čísla videní sa nerovnajú veľkým zárobkom, ako si niekto naivne myslí. Reálne príjmy z YouTube kanála nám ani nepokryjú náklady, ktoré do zverejneného obsahu musíme investovať. Prečo sme teda na YouTube? Aby všetky deti na Slovensku mali prístup k našej tvorbe, bez ohľadu na sociálne postavenie rodín. A preto, aby sme prezentovali tvorbu SPIEVANKOVA,“ hovorí riaditeľka.
Niekto by aj čakal, že by sa do rebríčku mohli dostať skutočne veľké mená, ako napríklad Pewdiepie alebo Mr. Beast. Tieto kanály sa do rebríčku nedostali z viacerých dôvodov.
YouTube je celkovo známy tým, že do popredia dáva primárne obsah pre deti a ten promuje podstatne viac. Aj pre toto dostávajú tvorcovia ako Pewdiepie takzvané „žlté doláre“. Toto označenie ti totiž automaticky zamietne akékoľvek príjmy z videní.
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko
Zdroje: Demandssage, Digital Information World, Finstat