Smädný ? Táto šálka premení tvoju vodu na sladký nápoj – bez cukru
- Lekári odporúčajú denne vypiť aspoň osem pohárov vody . No na rovinu, čistá voda nie je pre každého najchutnejší nápoj. Väčšina ľudí dáva prednosť sóde a ovocným nápojom, avšak väčšina obsahuje nezdravé množstvo cukru a ak sa pije denne, zvyšuje riziko vzniku cukrovky, srdcových ochorení, obezity a ďalších chronických ochorení.
- Lekári odporúčajú denne vypiť aspoň osem pohárov vody . No na rovinu, čistá voda nie je pre každého najchutnejší nápoj. Väčšina ľudí dáva prednosť sóde a ovocným nápojom, avšak väčšina obsahuje nezdravé množstvo cukru a ak sa pije denne, zvyšuje riziko vzniku cukrovky, srdcových ochorení, obezity a ďalších chronických ochorení.
1 a pól milióna Slovákov je obéznych, vyše štvrť milióna trpí cukrovkou. Znižovanie denného príjmu cukru sa dostalo medzi priority verejnosti, no sladké nápoje sú k všade – a obsahujú prehnané množstvo cukru.
Milovníci cukru pozor! Na obzore existuje nádej s menom Isaac Lavy z Izraelu, ktorý vyvinul unikátnu šálku eliminujúcu cukor z nápojov bez zmiznutia chuti. Prostredníctvom tzv. „right cup“, ktorá vyzerá ako klasická plastická šálka, sa tvoj mozog preľstí a ty budeš mať pocit, že piješ pomarančový džús, zatiaľ čo piješ 100 % vodu.
„Diagnóza v tridsiatke znela jasne – cukrovka. Doktori mi povedali, že môžem piť iba vodu, no ja som neznášal tú chuť.“ – Isaac Lavy
Mechanizmus sa zdá byť celkom jednoduchý – rovnaké prvky, ktoré robia drinky sladkými obsahuje šálka sama o sebe. Pri pití vody, náš nos posiela mozgu rovnaké signály, ktoré by jazyk zaslal v prípade ak by ochutnal sladký nápoj.
Idea je, že za schopnosťou vnímať príchuť stojí na 80 % náš čuch, čo vysvetľuje prečo necítime takmer žiadnu chuť v prípade ak máme silnú nádchu.
Znie to až príliš dobre aby to bola pravda. Môže byť náš mozog oklamaný tak ľahko ? Zakladatelia tvrdia áno. Po piatich rokoch výskumu a vývoja, spoločnosť otestovala prototyp a natočila reakcie na video; ľudia skrátka neverili že to čo pijú je iba čistá voda.
V novembri 2015, ako výsledok testovacej fázy, zakladatelia spustili Indiegogo kampaň, ktorá sa stala veľmi úspešnou. Cieľovú sumu $50 000 sa im podarilo strojnásobiť na $163 000 za tri týždne!
Spoločnosť plánuje začať s výrobou vo februári 2016 a spustiť predaj v apríli 2016, cena za balík štyroch šálok je v súčasnosti $78. Šálka bude dostupná v štyroch príchutiach – jablko, citrón, pomaranč a malina.
Posilnení úspešnou kampaňou sa tvorcovia snažia získať ďalšie investície a rozšíriť príchute, napr. o coca-colu, najpopulárnejší nápoj na svete.
Tak, a máme tu ďalší krásny príklad o čom je startup. Na jednej strane máme problém, trápiaci veľké množstvo ľudí, na tej druhej schopné riešenie. Hoci ja pijem iba vodu, po prípade minerálku, osobne držím tomuto projektu palce, pretože „rafinovaný cukor“ je ozajstný problém ľudí v súčasnej dobe, ktorí si málokto uvedomuje (ach tá sila vôle).
zdroj: nocamels.com
Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko