Smer-SD a Vlasť skončili v hodnotení transparentnosti kampaní na posledných miestach. Ako sú na tom ostatné strany?

  • Najtransparentnejšiu predvolebnú kampaň ma zatiaľ koalícia strán Progresívne Slovensko a Spolu
  • Najmenej transparentnými sú kampane strán Vlasť a Smer - sociálna demokracia (Smer-SD)
BeFunky-collage-2
TASR
  • Najtransparentnejšiu predvolebnú kampaň ma zatiaľ koalícia strán Progresívne Slovensko a Spolu
  • Najmenej transparentnými sú kampane strán Vlasť a Smer - sociálna demokracia (Smer-SD)

Najtransparentnejšiu predvolebnú kampaň ma zatiaľ koalícia strán Progresívne Slovensko a Spolu – občianska demokracia pred Slobodou a Solidaritou (SaS) a Dobrou voľbou.

Naopak, najmenej transparentnými sú kampane strán Vlasť a Smer – sociálna demokracia (Smer-SD). Agentúru SITA o tom informoval Ľuboš Kostelanský z mimovládnej organizácie Transparency International Slovensko.

Organizácia vychádzala z úplnosti a obšírnosti informácií strán o ich príjmoch, výdavkoch, majetkoch volebných lídrov či kvality ich webových stránok.

https://www.facebook.com/transparencysk/posts/10158103460664456

„Transparentné účty koalície PS/Spolu sú zo všetkých najpodrobnejšie, zachytávajú kampaň v reálnom čase. Strany Progresívne Slovensko aj Spolu – občianska demokracia uvádzajú nielen aký druh tovaru a služby v kampani nakupujú, ale aj množstvá či informáciu, pre ktorého kandidáta sú určené. Dvojkoalícia tiež zverejnila podrobné vyúčtovanie výdavkov pred oficiálnou kampaňou a obaja jej lídri, Michal Truban aj Miroslav Beblavý, ponúkli svoje majetkové aj daňové priznania za ostatné tri roky,“ uvádza mimovládka.

V dôveryhodnosti zaostáva Smer a Vlasť

Strana Vlasť skončila ako posledná pre najmenej dôveryhodný zdroj financovania jej kampane. „Relatívne veľké a rizikové pôžičky jej veritelia, vrátane malej českej firmy, nevedia dôveryhodne vysvetliť. Žiadna iná strana s takými malými preferenciami neuvádza také veľké požičané sumy, navyše od osôb, ktoré nie sú všeobecne známe ako finančne zabezpečené,“ vysvetlila organizácia.

Čítaj viac TU>>Koľko stála Ficova kampaň „zhúleného“ Trubana? Strany do online reklamy investujú státisíce eur

V hodnotení si nepolepšila ani najväčšia vládna strana Smer-SD. „K lepšiemu sa neposunula najsilnejšia vládna strana Smer. Tri štvrtiny jej výdavkov je skrytých v spriaznených agentúrach. Verejnosť tak vôbec nevie, ako boli tieto peniaze použité. Strana nie je ochotná, na rozdiel od väčšiny ostatných strán, ani zverejniť rozsah svojej bilbordovej kampane. Napriek miernym pozitívnym zmenám vo vykazovaní výdavkov v posledných dňoch hodnotíme zatiaľ celkovo kampaň strany ako netransparentnú,“ dodala mimovládka.

Väčšina zvyšných strán sa v ďalšom priebehu kampane dokázala mierne zlepšiť, a to najmä v kvalite vedenia transparentného účtu ale aj v informáciách o majetkoch a príjmoch ich lídrov.

Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Trendové videá