SMER-SD je najúspešnejší slovenský „startup“. Za jedeň deň sa mu podarilo získať milión eur
- Na kampaň môžu politické subjekty minúť maximálne 3 milióny eur
- Smer-SD už poslal zálohu 60-tisíc eur na volebnú kampaň
- Na kampaň môžu politické subjekty minúť maximálne 3 milióny eur
- Smer-SD už poslal zálohu 60-tisíc eur na volebnú kampaň
Predseda NR SR Andrej Danko v pondelok (4.11) vyhlásil termín volieb do Národnej rady Slovenskej republiky, ktoré sa budú konať 29. februára 2020. Od utorka sa tak oficiálne začala predvolebná politická kampaň na Slovensku.
Na kampaň môžu politické subjekty minúť maximálne 3 milióny eur vrátane dane z pridanej hodnoty. Hlavnou podmienkou je založenie transparentného účtu. Ten predstavuje klasický bankový účet, vďaka ktorému má verejnosť možnosť nahliadnuť do príspevkov a financií jednotlivých politických strán.
Už majú milión eur
Viaceré politické strany sa však ešte neodhodlali k založeniu transparentného účtu. Na druhej strane však podľa dostupných údajov, Smer-SD vykonal viacero vkladov, ktoré spolu predstavujú 1 milión eur. Celkovo išlo o sedem bezhotovostných vkladov, pri ktorých je uvedené, že sa jedná o „dotáciu z BÚ Smer-SD“.
Pre porovnanie, napríklad KDH vykonalo vklad 5-tisíc eur alebo Za Ľudí 100-tisíc eur. Aktuálny stav na účte Slobody a Solidarity predstavuje sumu vyše 54-tisíc eur.
Vtipnou situáciou je včerajší bezhotovostný príspevok od Michala, ktorý pri svojom vklade do poznámky zadal, že príspevok je určený „pánovi Ficovi na Coca-Colu“. Na účet prispel sumou 1 cent.
Okrem bežných poplatkov je prostredníctvom transparentného účtu možné vidieť aj to, že Smer-SD už poslal zálohu 60-tisíc eur na volebnú kampaň spoločnosti JM Communication, s.r.o. Jej konateľom je súčasný hovorca strany Smer-SD Ján Mažgút, ktorý sa už v minulosti podieľal na niektorých kampaniach strany.
Zdroj: transparentneucty.sk, nrsr.sk
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy