So svojou značkou začal v garáži, dnes je z neho miliardár. Príbeh zakladateľa Gymsharku ťa nakopne
- 30-ročný Ben Francis patrí k najmladším miliardárom sveta
- Jeho značku s fitness oblečením a doplnkami určite poznáš
- Jeho produkty máš možno aj doma
- 30-ročný Ben Francis patrí k najmladším miliardárom sveta
- Jeho značku s fitness oblečením a doplnkami určite poznáš
- Jeho produkty máš možno aj doma
V dnešnom svete fitness módy patrí Gymshark k tým najznámejším svetovým značkám, ktoré sa dostali na svetový vrchol. Príbeh úspechu Bena Francisa, ktorý je zakladateľom a mozgom za touto britskou značkou oblečenia, je inšpiratívny a potvrdzuje, že so správnym prístupom a dlhodobou prácou možno dosiahnuť aj ciele, ktoré sa zdajú byť nemožné.
Pozrime sa teda na to, ako s týmto biznisom 30-ročný Brit začal a ako zo značky spravil jedného z najväčších hráčov v oblasti fitness oblečenia a doplnkov.
Štúdium, pizza a cvičenie
Život Bena Francisa sa na začiatku predošlej dekády skladal z troch vecí: štúdium na Aston University, práca v podobe rozvážania pizze po Birminghame a cvičenie v posilňovni do neskorých nočných hodín, uvádza Gymshark.
Na spomínanej univerzite študoval podnikanie a informatiku, pričom jeho veľká vášeň pre fitness ho inšpirovala k tomu, aby sa v tomto odvetví pokúsil o podnikateľský úspech. Jeho prvými pokusmi boli viaceré fitness aplikácie a sociálna sieť, v ktorých sa mu nazbierali tisícky používateľov.
Gymshark založil v roku 2012 ako 19-ročný s cieľom vytvoriť oblečenie, ktoré by vyhovovalo potrebám fitness nadšencov ako on. Zo začiatku si nemohol dovoliť akcie, a tak na svojej stránke dával priestor suplementom bez toho, aby mal na sklade čo i len jediný.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Keď si zákazník zo stránky niečo objednal, predajca tretej strany objednávku odoslal a Gymshark získal malú maržu, teda istý percentuálny zisk. Prvé oblečenie sa pribaľovalo k objednaným suplementom. Ben tieto výtvory šil ručne vo svojej garáži, kde si osvojil základné návrhárske schopnosti.
Dizajny a výrobky vytváral spolu s kamarátmi. Myšlienku vyrábať oblečenie mu vnukla frustrácia z toho, že nevedel nájsť oblečenie, v ktorom by sa cítil počas cvičenia komfortne, píše Embryo.
Vyše 70-percentný podiel v spoločnosti
Gymshark si postupne získaval svojich prvých zákazníkov prostredníctvom sociálnych médií, kde Ben Francis aktívne zdieľal svoje výtvory a príbeh značky. Značka začala rásť, keď začal spolupracovať s fitness influencermi, ktorí sa stali tvárou Gymsharku a pomohli značke získať ďalších zákazníkov.
Benovi sa podarilo vytvoriť jedinečný a inovatívny štýl, ktorý sa vyznačoval kvalitným materiálom, funkčnosťou a estetikou. Tieto faktory prispeli k tomu, že sa Gymshark stal mimoriadne populárnym medzi fitness nadšencami a profesionálnymi športovcami.
Podľa CNBC mala značka Gymshark už v roku 2021 hodnotu vyše jednej miliardy libier (1,15 mld. eur), čo z neho urobilo jednu z najrýchlejšie rastúcich a najúspešnejších značiek vo svete fitness oblečenia. Ben má zároveň v Gymsharku podiel vo výške viac ako 70 percent.
Po výpadku systému rozdali niekoľko zliav
Kľúčom k úspechu Gymsharku je jeho kultúra inovácie a neustáleho rozvoja. Ben Francis a jeho tím neustále hľadajú nové spôsoby, ako vylepšiť svoje produkty a poskytnúť svojim zákazníkom to najlepšie. Gymshark je tiež známy svojím silným spoločenským poslaním a angažovanosťou v komunite.
Ben zdôrazňuje dôležitosť kultúry v jeho spoločnosti. Jeho cieľom je vytvárať prostredie, v ktorom sa jeho tím cíti povzbudený k tomu, aby prinášal nové nápady a bol súčasťou rozhodovacieho procesu. Tento prístup, spolu s Benovou silnou víziou a vedúcimi schopnosťami, bol kľúčový pre rast a úspech Gymsharku.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Značka dávala vždy zákazníkov na prvé miesto. Ako uvádza Accountancy Cloud, stránka Gymsharku raz „spadla“ počas zliav Black Friday a zakladateľ osobne napísal 2 500 správ, v ktorých sa ľuďom ospravedlňuje za problémy spojené s výpadkom stránky. K týmto správam pripojila aj zľavové kupóny.
Príbeh Bena Francisa a Gymsharku je príbehom o tom, ako môžu vášeň, tvrdá práca a inovácie viesť k obrovskému úspechu. Ben Francis začal so svojou značkou v garáži a dnes dominuje na globálnom trhu s fitness oblečením. Jeho inšpiratívny podnikateľský príbeh ukazuje mladým, ako môže človek s odhodlaním a nasadením dosiahnuť vysoké ciele.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroje: Gymshark, Embryo, CNBC, Instagram/benfrancis, Accountancy Cloud, Instagram/gymshark, AI