Sociálna poisťovňa prichádza s novinkou, pre klientov zriadila „lampáreň“
- Ide o špecializované pracovisko
- Klient v ňom vyjadruje nespokojnosť alebo reklamuje určité skutočnosti
- Tieto dáta bude poisťovňa štatisticky spracovávať
- Ide o špecializované pracovisko
- Klient v ňom vyjadruje nespokojnosť alebo reklamuje určité skutočnosti
- Tieto dáta bude poisťovňa štatisticky spracovávať
Sociálna poisťovňa od začiatku septembra zriadila Centrum hodnotenia kvality a reklamácií. Pre agentúru SITA to uviedol hovorca poisťovne Martin Kontúr. Činnosti centra sú podľa neho aktuálne v adaptačnej a analytickej fáze, ktorá bude trvať do konca tohto roka.
Ide o špecializované pracovisko v Starej Ľubovni s celoslovenskou pôsobnosťou spracovávajúce podania, ktoré majú charakter hodnotenia na prácu pobočky, žiadosti o nápravu, podnetu alebo návrhu, prípadne v ktorom klient vyjadruje nespokojnosť alebo reklamuje určité skutočnosti.
„Ide o podania, ktoré nie sú sťažnosťou v zmysle zákona o sťažnostiach, ale je potrebné zabezpečiť ich promptné vybavenie,“ uviedla poisťovňa. V centre pracuje šesť zamestnancov. Plnú prevádzku pracoviska poisťovňa spustí od 1. januára budúceho roka, keď klientom sprístupní tiež možnosť podania takéhoto typu podnetu cez webový formulár.
Zamestnanec vybavujúci podanie zvolí optimálnu formu vybavenia podania, aby objektívne preskúmal skutočnosti uvádzané klientom, následne bude hodnotiť kvalitu práce pobočiek, prostredníctvom analyzovania zistených skutočností. Tieto dáta bude poisťovňa štatisticky spracovávať. Následne môže odporučiť prijatie opatrení na nápravu stavu alebo zlepšenie procesov.
„Klient bude priebežne informovaný o zaevidovaní a vybavovaní podania centrom. Prínos vidíme v zabezpečení riešenia problému klienta, tiež v získavaní cenných dát o práci pobočiek a o možnostiach zlepšenia v rámci činnosti Sociálnej poisťovne,“ dodala poisťovňa.
Elektronický účet
Sociálna poisťovňa pripravila ďalšiu novinku, ktorá má uľahčiť život poistencom pri príprave na dôchodok, pri dávke v nezamestnanosti a aj pri rodičovskom dôchodku.
Ako uvádza portál Pluska, poistenci sa po novom dozvedia všetky dôležité informácie zo svojho elektronického účtu. Cieľom je odbremeniť pobočky od návštev, telefonátov a e-mailov.
Sociálna poisťovňa zriadi elektronický účet poistenca automaticky. Postačí si k nemu iba aktivovať prístup osobne alebo elektronicky.
„Dlhodobo podnikáme opatrenia, aby sme poistencom komunikáciu s nami zjednodušili a transparentne im sprístupnili žiadané informácie. Pre realizáciu elektronického účtu poistenca (EUP) vrátane aktuálneho obohatenia ponuky sa Sociálna poisťovňa proaktívne rozhodla, bez toho, aby nám túto povinnosť ukladala legislatíva. Rozširovaním funkcionalít sme občanovi nápomocní v čoraz väčšom počte životných situácií,“ uviedol generálny riaditeľ Sociálnej poisťovne Michal Ilko.
Vízia Sociálnej poisťovne ako inštitúcie, kam nemusí občan chodiť, sa podľa štátneho tajomníka rezortu práce Juraja Káčera postupne napĺňa.
„Po zadefinovaní najčastejšie sa opakujúcich životných udalostí, ako napríklad práceneschopnosť či dôchodkové konanie, dnes občanom ponúkame ďalší veľký balík nových funkcionalít v online prostredí EUP. Odstránenie bariér v získavaní potrebných informácií je užitočný pre obe strany – pre občanov i Sociálnu poisťovňu,“ ozrejmil Káčer.
Prehľadný nástroj
Nastupujúca doba dôchodku patrí medzi zásadné udalosti v živote jednotlivca, keď sa osoba obracia na Sociálnu poisťovňu. Inovatívny nástroj s názvom Príprava na dôchodok predstavuje praktického spoločníka pre tých, ktorí sa plánujú vopred a ešte počas svojho aktívneho života pripraviť a podať žiadosť.
„V súčasnosti sa zobrazuje poistencovi, ktorý má viac ako 45 rokov a zároveň nepoberá starobný, predčasný alebo invalidný dôchodok,“ povedal Ilko.
Prehľad o vyplatených penziách je cenným zdrojom informácií nielen pre aktívnych poistencov, ale aj pre jednotlivcov, ktorí už dôchodok poberajú. V časti označenej ako „Prehľad vyplatených dôchodkových dávok“ majú možnosť generovať záznamy o pridelených a vyplatených dávkach pre zvolené roky 2021, 2022 a 2023 – pre každý rok zvlášť.
Údaje sú špecifikované pre jednotlivé mesiace daného roku. Tento prehľad zahŕňa aj informácie o vyplatených rodičovských dôchodkoch a prípadných doplatkoch.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: SITA, Pluska