Sociálna poisťovňa zavádza veľkú novinku: Uľahčí život tisíckam Slovákov
- Sociálna poisťovňa zavádza významné zlepšenie pre zamestnávateľov
- Spúšťa platobnú bránu v systéme eSlužieb
- Sociálna poisťovňa zavádza významné zlepšenie pre zamestnávateľov
- Spúšťa platobnú bránu v systéme eSlužieb
Sociálna poisťovňa (SP) „uľahčuje život“ veľkej skupine ľudí. Ako totiž v stredu (18.9.) informoval hovorca SP Martin Kontúr, poisťovňa zamestnávateľom zjednodušuje procesy. Do prvej fázy totiž uviedla platobnú bránu v systéme eSlužieb.
„Zamestnávatelia tak budú môcť vykonať platbu poistného hneď v ďalšom kroku po podaní mesačného výkazu a výkazu poistného za zamestnancov – a to priamo v online prostredí Sociálnej poisťovne. Realizácia platby tak bude efektívnejšia, rýchlejšia a zároveň sa eliminuje chybovosť pri prepisovaní údajov do internetového bankovníctva, keďže v prostredí platobnej brány sú údaje platby predvyplnené,“ uviedol Kontúr.
Ako to funguje v praxi
V službe „Odvádzateľ poistného“ je dostupné zavedenie platobnej brány. V rámci prvej etapy budú mať zamestnávatelia možnosť zaplatiť aktuálne poistné na mesačnom výkaze a výkaze poistného do lehoty splatnosti a to prvýkrát za september tohto roka.
Výhodou je tiež, že zamestnávatelia budú mať vďaka novinke k dispozícii online prehľad platieb poistného, ktoré vykonali prostredníctvom platobnej brány, čiže cez Štátnu pokladnicu. Počas prvej fázy je možné zaplatiť poistné zo strany zamestnávateľov.
„V blízkej budúcnosti pribudnú ďalšie funkcionality, ako napríklad možnosť úhrady poistného zo strany SZČO, zaplatenie nedoplatkov poistného či platieb zo splátkového kalendára. Zámerom a cieľom Sociálnej poisťovne je zlepšovať svoje služby v spolupráci s klientmi – preto počas trvania prvej fázy tohto projektu prijíma námety od ich používateľov,“ dodal Kontúr s tým, že používatelia môžu poslať formou kontaktného formulára priamo v eSlužbách.
Benefity novej funkcie
Ako uvádza Kontúr, nová funkcionalita má priniesť väčšiu efektívnosť pri procese podávania výkazu do Sociálnej poisťovne. Poistné môžu teda zamestnávatelia uhradiť priamo online v elektronickom prostredí Sociálnej poisťovne. Komplikáciou totiž bolo potrebné využívanie ešte ďalších softvérov zamestnávateľa či zadávanie platby v internetovom bankovníctve.
Pri prepise údajov sa tiež majú novinkou minimalizovať chyby. Výhodou totiž je, že systém si požadované platobné údaje zadá automaticky, a tak nebude potrebné nič vypĺňať zo strany zamestnávateľa. Má takto vzniknúť menej chýb hlavne pri údajoch, ako sú číslo účtu, variabilný symbol alebo špecifický symbol.
O prístup do eSlužieb alebo priamo do služby Elektronický účet poistenca (EUP) je možné požiadať elektronicky, a to prostredníctvom elektronického občianskeho preukazu. Prístup si môžeš vybaviť aj osobne v akejkoľvek pobočke Sociálnej poisťovne.
Po prihlásení sa s elektronickým občianskym preukazom si môžeš zriadiť a doplniť aj prístup s menom, heslom a mobilnou aplikáciou.
Prostredie elektronických služieb je praktické pre veľkú skupinu Slovákov. Využívajú ho najmä zamestnávatelia a samostatne zárobkovo činné osoby, ktoré odvádzajú poistné. Rovnako sú služby určené pre poskytovateľov zdravotnej starostlivosti, inštitúcie aj rezorty.
Zdroje: TS Sociálna poisťovňa, Sociálna poisťovňa