Spali v ňom samurajovia aj králi. Najstarší hotel sveta prevádzkujú viac ako 1 000 rokov
- Nishiyama Onsen Keiunkan vlastní rovnaká rodina už 52 generácií
- Ubytovať sa v ňom môžeš dodnes
- Nishiyama Onsen Keiunkan vlastní rovnaká rodina už 52 generácií
- Ubytovať sa v ňom môžeš dodnes
Letná dovolenková sezóna sa už nezadržateľne blíži. Väčšinou sa nám toto obdobie spája práve s cestovaním a spoznávaním nových krajín. Dnes ti ponúkame jeden špeciálny tip na výlet. Čo by si povedal na návštevu vôbec najstaršieho hotela na svete?
Ubytovacie zariadenie s dlhým názvom Nishiyama Onsen Keiunkan nájdeš v Japonsku, neďaleko hory Fudži, v pohorí Akaishi. Stráviť tu niekoľko dní môže byť skutočným zážitkom. Možno sa ti na prvý pohľad bude zdať, že tam zastal čas. Nebudeš však ďaleko od pravdy.
Nishiyama Onsen Keiunkan uzrel prvýkrát svetlo sveta v roku 705. Svoju dlhú púť začínal ako hostinec, ktorý dal postaviť najstarší syn vtedajšej najbohatšej rodiny impéria v krajine.
Spočiatku pútnikov lákal najmä na bohatú prírodnú krásu a horské prostredie, neskôr v danej oblasti objavili liečivé pramene. Tie návštevu spomínaného hostinca pozdvihli na úplne novú úroveň.
Postupne si získaval priazeň ľudí, dokonca až natoľko, že v ňom neraz našli prístrešie samurajovia, králi, významné osobnosti či rôzni vládni predstavitelia.
V súčasnosti je na zozname destinácií mnohých dobrodruhov a cestovateľov. Takisto sa istým spôsobom snaží prispôsobiť sa dobe a potrebám spoločnosti. Aj napriek tomu však hotel zostáva verný svojim 1 300-ročným tradíciám.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Podľa portálu CNN je tento hotel v Japonsku dobre známy. Jeho popularita ešte viac vystrelila v roku 2011, keď získal zápis v Guinnessovej knihe rekordov ako najstarší hotel sveta. V prevádzke je nepretržite viac ako tisícročie.
Majitelia ubytovacieho zariadenia nikdy nezaháľali a časť zárobkov investovali do jeho obnovy a čiastočnej modernizácie. „Hotel prešiel v roku 1997 významnou renováciou, no stále si zachoval svoju tradičnú architektúru,“ píše MediaFeed. Odvtedy disponuje štyrmi hviezdičkami a kapacitou 37 izieb.
Nestarnúci unikát
Ak premýšľaš nad návštevou, o svoje pohodlie sa obávať nemusíš. Ako uvádza portál Uniq Hotels, interiér vybavili rohožami tatami a klasickým umeleckým nábytkom. Štandardné izby v hoteli Nishiyama Onsen Keiunkan majú tri časti – dva priestory na sedenie a jeden obývací priestor. Na stenách visia tradičné japonské závesné zvitky nazývané kakejiku, ktoré zobrazujú obrazy prírody s kaligrafickým podpisom umelca.
Hosťom je k dispozícii aj hotelová reštaurácia, súkromný apartmán s voľne tečúcou vaňou pod holým nebom a balkónom s výhľadom na rieku, japonská záhrada, vonkajšie termálne kúpalisko, šesť bazénov, štyri vonkajšie kúpele a niekoľko vnútorných kúpeľov.
Dva z vnútorných horúcich prameňov sú k dispozícii iba na základe rezervácie, čo umožňuje, aby si tento zážitok mohli vychutnať aj hostia, ktorí majú tetovanie. „V Japonsku väčšina kúpeľov s horúcimi prameňmi zakazuje tetovanie kvôli spojeniu zdobenia tela s gangmi yakuza,“ vysvetľuje CNN.
Spomínané liečivé horúce pramene dokonca bojujú o ďalší zápis do Guinnessovej knihy rekordov za najproduktívnejší horúci prameň na svete (čerpajúci viac ako 1 630 litrov za minútu).
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Dlhá história Nishiyama Onsen Keiunkana zahŕňa mnoho dramatických momentov. Masívne požiare, ničivé tajfúny, zosuvy skál. V dôsledku toho sa hlavná budova hotela trikrát presťahovala. Súčasný riaditeľ Kawano si však za rodinným majetkom pevne stojí a tradíciu udržiava aj naďalej pri živote.
Zaujímavosťou je aj to, že mnoho miestnych ubytovacích zariadení sa prispôsobilo modernej dobe tým, že povolili topánky vo vnútri zariadenia a pridali postele do izieb. Riaditeľ bol rázne proti. Namiesto toho dal vyrobiť futony na mieru vo väčších veľkostiach.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Plánujeme zachovať koncept vyzutia topánok aj pri vchode. Chceme zabezpečiť, aby naši hostia zažili autentickosť tradície, ktorú sme roky chránili,“ dodáva na záver Kawano pre CNN.
Zdroje: CNN, MediaFeed, Uniq Hotels, Keiunkan