Spoločnosti Sklizeno a Rohlik.cz investujú do perspektívnych producentov potravín nemalé peniaze

  • Sklizeno a Rohlik.cz budujú investičné centrum na pomoc producentom potravín.
  • Na investície je vyhradených skoro 8 miliónov eur na prvý rok.
  • Okrem finančnej pomoci spoločnosti ponúkajú aj know-how a miesto odbytu produktu.
16903433_1270350579685787_769443179717382148_o
facebook.com
  • Sklizeno a Rohlik.cz budujú investičné centrum na pomoc producentom potravín.
  • Na investície je vyhradených skoro 8 miliónov eur na prvý rok.
  • Okrem finančnej pomoci spoločnosti ponúkajú aj know-how a miesto odbytu produktu.

Dve české spoločnosti zamerané mimo iného na predaj kvalitných potravín sa rozhodli spolupracovať za účelom podpory malých a stredne veľkých pestovateľov a producentov potravín. Tieto spoločnosti sú SklizenoRohlik.cz. Obe prerazili na trhu s potravinami. Jedna spoločnost si zakladá na vysokom štandarde kvality a druhá na rýchlej a pohodlnej dostupnosti potravín cez online supermarket. Tak zjednodušujú životy mnohých ľudí.

Spoločne plánujú vybudovať centrum, ktoré by pomáhalo spomínanej cieľovej skupine malých a stredných producentov v rozvoji podnikania. Pomoc by mala nadobudnúť nielen finančnú, ale aj výrobnú, logistickú alebo obchodnú podobu. Na investície je na prvý rok vyhradená čiastka až 200 miliónov českých korún, čo je približne 7,8 milióna eur.

Sklizeno neposkytne svoje investície len tak komukoľvek. Produkty každého žiadateľa musia spĺňať prísny kódex kvality. Ak je žiadateľ úspešný, môže získať finančnú podporu, až do výšky 49 percent hodnoty spoločnosti. Tak mu stále zostane majoritný podiel a môže rozhodovať o dianí vo svojej firme. Pre malých a stredne veľkých producentov budú iste užitočné aj rady, ktoré im Sklizeno ponúkne a samozrejmosťou je aj isté miesto odbytu vyprodukovaných potravín napríklad na online regáloch Rohlik.cz.

,,Sme presvedčení, že ak bude mať každý malý výrobca svoj sklad a svoje auto, jazdiť sám na zahraničné veľtrhy, nakupovať suroviny za svoje ceny, mať vlastných expertov na obaly a mať vlastných právnikov, účtovníkov, ďalších odborníkov a k tomu mať obchodníkov obchádzajúcich tie isté obchody ako všetci ostatní malí výrobcovia, tak nemôže byť ekonomicky úspešný, rásť a inovovať produkt. A my chceme, aby boli úspešní, “ vyjadril sa riaditeľ Sklizeno, Petr Borkovec pre portál Czechcrunch.

Zdroj: Czechcrunch

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá