Spolupracovali 10 rokov, teraz sa rozchádzajú. Obľúbený výrobca nápojov už nebude spolupracovať s Kofolou
- RAUCH sa rozhodol distribuovať svoje produkty na vlastnú päsť
- S Kofolou spolupracovali 10 rokov
- RAUCH sa rozhodol distribuovať svoje produkty na vlastnú päsť
- S Kofolou spolupracovali 10 rokov
Po desaťročnej spolupráci so spoločnosťou Kofola ČeskoSlovensko sa rakúsky producent nápojov RAUCH rozhodol pre veľkú zmenu. Od januára 2025 bude svoje produkty na českom a slovenskom trhu distribuovať vo vlastnej réžii.
RAUCH, ktorý sa z rodinného podniku založeného v roku 1919 vypracoval na jedného z popredných európskych výrobcov ovocných nápojov, v súčasnosti pôsobí vo viac ako 100 krajinách sveta. V jeho portfóliu nájdeme známe značky ako Happy Day, MyTea, Bravo, Rauch Juice Bar, Yippy, Sport Isotonic, Nativa a Carpe Diem.
Rozhodnutie o zmene distribúcie vysvetlil Václav Toušek, generálny riaditeľ pre Slovensko a Českú republiku: „Sme presvedčení, že priama distribúcia nám umožní byť bližšie k našim obchodným partnerom a koncovému zákazníkovi a z dlhodobého hľadiska je to správna cesta k úspešnej prezentácii a rozvoju našich značiek v súlade s globálnou víziou našej spoločnosti“.
Distribúciu si zastrešia sami
Spoločnosť sa profiluje dôrazom na prémiovú kvalitu a environmentálne zodpovedný prístup, čoho dôkazom je napríklad využívanie 100 % recyklovaných PET fliaš pri rade Rauch Juice Bar. Okrem bežného maloobchodu dodáva produkty aj pre gastronómiu a hotelierstvo.
V novom distribučnom modeli bude RAUCH samostatne zabezpečovať dodávky do obchodných reťazcov a ďalších predajných miest, pričom v segmente HORECA plánuje nadviazať spoluprácu s veľkoobchodnými partnermi.
Kofola a RAUCH spolupracovali od roku 2014. „My sme silní v džúsoch a ľadových čajoch, Kofola v sýtených nealkoholických nápojoch, takže sa môžeme dobre dopĺňať. Ako sa hovorí, mala by to byť ‚fruitful‘ spolupráca pre obe strany. Kofola má na československom trhu fantastický distribučný systém, ktorý by sme si sami nikdy nemohli dovoliť,“ povedal vtedy Jürgen Rauch, výkonný riaditeľ RAUCH pre Forbes.
Karta sa však obrátila a RAUCH sa predsa len po dekáde stavia na vlastné nohy. Distribúciu si od budúceho roka rakúska firma na Slovensku zastreší sama.
K tomuto rozhodnutiu sa vyjadril Zdeněk Bláha, Regional Marketing Manager CZ/SK, ktorý objasnil, že „rozhodnutie o prechode na priamu distribúciu je v súlade s našou dlhodobou strategickou víziou rozvoja a budovania značiek, čo zahŕňa aj priamy kontakt so zákazníkmi“.
Tento krok umožní RAUCH-u lepšie reagovať na trendy a trhové zmeny. Bláha ďalej vysvetlil, že hlavnou výhodou priamej distribúcie bude možnosť rýchlej reakcie na spotrebiteľské potreby a detailnejšie zameranie sa na zákazníka, čím sa spoločnosť stane flexibilnejšou a dynamickejšou v tomto rýchlo sa meniacom segmente.
Zdroje: TS/RAUCH, FORBES