Staň sa fanúšikom Sulíka a vyhraj iPhone. Toto sú najväčšie faily v predvolebných kampaniach

  • Toto sú tie najbizarnejšie reklamné ťahy politických strán v predvolebnom súboji
  • Zapojila sa do nich napríklad aj Zuzana Plačková či Moloch Vlavo
  • Aké sú ďalšie?
BeFunky-collage
TASR
  • Toto sú tie najbizarnejšie reklamné ťahy politických strán v predvolebnom súboji
  • Zapojila sa do nich napríklad aj Zuzana Plačková či Moloch Vlavo
  • Aké sú ďalšie?

Predvolebný súboj politických strán pomaly finišuje, keďže sa blíži termín volieb, ktorý je stanovený na 29. februára. Podľa doterajšieho priebehu môžeme povedať, že v prípade najvýraznejších politických strán sa snaha presvedčiť čo najviac voličov sústreďovala predovšetkým na sociálne siete, či celkovo na online priestor.

V niektorých prípadoch je to logické, pretože digitálny priestor je na obrovskom vzostupe a lídri strán sa týmto spôsobom chceli zamerať na mladšiu vekovú kategóriu, v niektorých prípadoch však logika ide bokom.

Predvolebná kampaň sa presunula na YouTube

Reklamný online priestor nie je žiadnou novinkou a ničím výnimočným. Pred týmito voľbami však „výnimočnosť“ spočíva najmä v negatívnom vykresľovaní iných politických strán, ich lídrov, v ironických a v niektorých prípadoch videách, ktoré sú už na pomyselnej hranici spravodlivého a férového predvolebného „súboja o voliča“.

Práve preto sme sa rozhodli vybrať a pripomenúť tie najväčšie bizarnosti, ktoré vzbudili vlnu kritiky nielen u širokej verejnosti, ale aj odborníkov a niektorými prípadmi sa dokonca bude zaoberať aj generálna prokuratúra.

Čítaj viac TU>>Vďaka tejto stránke zistíš v priebehu pár minút, koho by si mal voliť

Moloch Vlavo, aj keď v skutočnosti krajne vpravo

Najnovšie sa do predvolebnej kampane zapojil aj petržalský rapper Denis Domaracký, ktorý je však verejnosti známy ako Moloch Vlavo. Pred dvoma dňami na YouTube uverejnil videoklip, v ktorom sa vyjadruje k súčasnej politickej situáci, kde postupne ironickým spôsobom kritizuje Kisku, Sulíka, Hlinu či Beblavého. Smutným zistením je fakt, že kritika iných predstaviteľov politických strán vo videoklipe chýba.

Cieľom videa je však v prvom rade propagácia predsedu strany Priama demokracia Mareka Geciho, ktorý do volieb kandiduje na kandidátke strany ĽSNS. K situácii sa vyjadrilo hneď viacero známych osobností a komentáre pod videom taktiež naznačujú, že Molochov krok sa nestretol s pochopením a dobrými reakciami ľudí, ako pôvodne očakával.

Staň sa fanúšikom Sulíka a vyhraj iPhone

O ďalšej zaujímavej situácii včera informoval portál omediach.com, podľa ktorého postavička z reality šou televízie JOJ Zuzana Strausz Plačková alias „Queen Plačková“ naháňala na Instagrame fanúšikov predsedovi strany SaS Richardovi Sulíkovi. Plačková je totiž známa tým, že na svojom Instagramovom profile má vyše 574-tisíc sledovateľov a okrem iného ju živí najmä táto sociálna sieť – vďaka množstvu spoluprác.

V rámci nich ide najmä o propagovanie značiek a sprostredkovanie súťaží. V tej poslednej, kde jej sledovatelia môžu vyhrať najnovší iPhone 11, však ako jednu z podmienok určila to, že záujemcovia sa musia stať „fanúšikom“ Richarda Sulíka. Podľa hovorkyne SaS, ktorá svoje vyjadrenie poskytla pre portál omediach.com, prišla s iniciatívou samotná Plačková.

Nový Smer neustále prekvapuje novými videami

Predvolebnú kampaň Smeru na sociálnych sieťach zrejme netreba viac rozoberať. Najnovšie sa jedným videom bude zaoberať už aj Generálna prokuratúra, ktorá bude skúmať trestný čin ohovárania. Hlavným problémom predošlých videí je ich obsah, ktorý vzbudil množstvo negatívnych ohlasov.

Tie súviseli predovšetkým s použitím deťmi v prvom z videí, ktoré predstavujú lídrov opozičných strán a Fico sa hrá na učiteľa, ktorý ich karhá za zlé správanie. Keďže takéto videá u nás doposiaľ neboli súčasťou predvolebných súbojov, v jednom z našich článkov sme sa rozhodli osloviť politického marketéra Michala Novotu, ktorý nám poskytol svoj pohľad na tento marketingový krok Smeru.

PS/Spolu a ich amatérska paródia

Ani koalícia PS/Spolu však Smeru nezostala nič dlžná a natočila hneď viacero videí o tom, že Slovensko potrebuje zmenu. V nich poukázujú predovšetkým na praktiky strany a jednotlivých predstaviteľov. V najnovšom videu sa zamerali na premiéra Petra Pellegriniho, ktorého označujú ako asistenta. Video je akýmsi poloamatérskym zostrihom jednotlivých snímok či videí a v neposlednom rade aj pokusom upútavky na „filmovú paródiu“. Záver videa sprevádza slogan „V kinách len do 29. februára“.

https://www.facebook.com/miso.truban/videos/459896531564392/

Bella ciao v Chmelárovom podaní

„Priatelia, chcem vás pozvať na kultúrno-spoločenský večer, na ktorom zaznie v premiére hymna hnutia Socialisti.sk,“ uviedol Eduard Chmelár na sociálnej sieti Facebook.

Pôvodný text revolučnej piesne Bella ciao, ktorá je oslavou slobody, odporu proti útlaku a antifašistického hnutia tak Chmelár poňal textom „Teraz to príde, už Edo ide! Starému poriadku mávame Čau Čau Čau! Ide to padnúť, ráčte si sadnúť, to sa len tak nevidí.“ Či však išlo o trefu do čierneho alebo ďalší chabý pokus, ktorý skončil fiaskom, je otázne.

Iné politické strany sa namiesto YouTube videí rozhodli zamerať na reklamné bilbordy či predvolebné diskusie. Ani v tomto prípade však nechýba istá miera digitalizácie, no bohužiaľ aj šírenie dezinformácií prostredníctvom Facebooku.

Čítaj viac TU>>Ako Kotleba s Harabinom na sociálnych sieťach zneužívajú výbuch v Prešove vo svoj prospech

Skvelým príkladom je Kotleba či Harabin, ktorý na svojich sociálnych sieťach zverejnili viacero nepravdivých informácií, ktoré sa medzi ich potencionálnymi voličmi zdieľali a naďalej sa šíria neskutočnou rýchlosťou, ako to už pri hoaxoch býva zvykom.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá