Startitup je mediálnym skokanom roka, pripísal si najvyšší nárast

matus-siu-clanok-thumb
Startitup

Portál Stratégie na základe dát z certifikovaného merania IABmonitor zverejnil medziročný prehľad nárastov a poklesov návštevnosti slovenských médií.

Mediálny dom Startitup Group si úspešne udržal svoju priečku 5. najväčšieho digitálneho publishera, zatiaľ čo portál Startitup.sk zaznamenal rekordný nárast.

Startitup.sk je skokanom roka

Medziročný rast Startitup.sk dosiahol až +19,6 %, čím si získal prvú priečku v raste v rámci top 20 mediálnych webov na Slovensku.

Stratégie takýto nárast zaradili medzi „skokanov roka“. Priemerná mesačná návštevnosť Startitup.sk v roku 2021 dosahovala 1 775 931 RU. Ako komentujú Stratégie, Startitup.sk je len jeden z troch webov v top dvadsiatke, ktorý dosiahol dvojciferný nárast.

Startitup.sk sledujú prevažne mladší ľudia vo veku 25 až 45 rokov v produktívnom veku. Sú bonitní, rozhľadení a vysokoškolsky vzdelaní. Väčšina nášho publika pochádza z väčších miest, najmä z Bratislavy, Košíc, Trnavy, Nitry, Banskej Bystrice a Žiliny.

Do top dvadsiatky sa dostal aj ďalší portál Startitup Group Interez.sk, ktorý eviduje priemernú mesačnú návštevnosť 1 129 556 RU.

Redakcia s významnými zmenami

V roku 2021 sme intenzívne posilnili redakčný aj editorský tím,“ zhodnocuje uplynulý rok šéfeditor Startitup.sk Vladimír Mičuda. Do redakcie vstúpil aj nový šéf politického oddelenia Pavel Knapko, ktorý v minulosti pôsobil v Hospodárskych novinách či v Plus 7 dní.

Redakcia spustila vlastný videoredakčný obsah a nechýbala ani na dôležitých udalostiach, akým bola napríklad návšteva pápeža. Úspechu sa tešila nová sekcia Názory a komentáre, do ktorej pravidelne prispievajú osobnosti z politického či spoločenského života ako Lucia Ďuriš Nicholsonová, Martin Klus, Michal Sabo či Patrik Lenghart.

Jedným z najväčších míľnikov bolo aj spustenie Startitup PREMIUM v prvej polovici roka, ktorý hodnotíme ako mimoriadne úspešný s pozitívnym výhľadom a ambicióznymi cieľmi do budúcnosti,“ zhŕňa šéfeditor. Startitup Premium sa špecializuje predovšetkým na magazínové a biznisové témy s dôrazom na exkluzívnosť informácií a spracovania.

Posilnené možnosti inzercie

Display
Možnosti inzercie na Startitup.sk v roku 2021 posilnila plná adopcia instream a outstream formátov a spustenie header bidding systému. Novým formátom sekunduje aj náš vlastný player systém, ktorý sa zaraďuje medzi najpopulárnejšie spôsoby, ako naše publikum konzumuje náš videoobsah.

Natívna reklama
V rámci natívnej reklamy sme zdvojnásobili kapacity kreatívneho tímu, reagovali na trhové trendy a spustili ponuku nových formátov natívnych článkov zameraných na HR či priame zvyšovanie trafficu klientskych landing pages. Pri obsahu sme kládli dôraz na interaktívnu user experience, vďaka čomu sa nám podarilo predĺžiť priemerný strávený čas na reklamnom článku približne o minútu.

Sociálne siete
Startitup.sk zaznamenal rekordný rok aj na sociálnych sieťach. V decembri 2021 prekonal instagramový účet Startitup hranicu 300-tisíc followerov, zatiaľ čo na TikToku dosahuje už takmer 600-tisíc sledujúcich.

Video a podcasty
Na YouTube a streamovacích platformách v silnom tempe pokračovali série Diskusný klub a zmUPpované, ku ktorým sa pridal zábavný gastro-lifestyle formát StrýcFood, ktorý sa okamžite zaradil medzi špičky sledovanosti.

Významný rast zaznamenali aj ostatné portály v portfóliu Startitup Group. Napríklad Fontech.sk sa v jeseni 2021 stal slovenskou technologickou jednotkou a v decembri dosiahol návštevnosť 913-tisíc RU.

Úspešný rok Fontechu podčiarkuje aj separátny portál Elektromobilita, ktorá sa v roku 2021 stala najčítanejším spravodajstvom zo sveta alternatívnych pohonov. Číta ju približne 350-tisíc RU mesačne.

Najnovšie videá

Trendové videá