Startup eyerim získal investíciu 1,7 milióna eur. Je najrýchlejšie rastúcou online optikou

  • Slovenský e-shop s optikou získala ďalšie peniaze od investorov, ktorých neodplašila ani koronakríza
  • Firma dá tieto peniaze najmä na expanziu a inovácie
Snímka obrazovky 2020-05-11 o 11.06.15
eyerim
  • Slovenský e-shop s optikou získala ďalšie peniaze od investorov, ktorých neodplašila ani koronakríza
  • Firma dá tieto peniaze najmä na expanziu a inovácie

Značka eyerim má už vybudované dobré meno nielen na Slovensku, ale aj v Európe. V regióne je najrýchlejšie rastúcou online optikou. Hoci koronakríza zasiahla aj ich odvetvie, investori značke veria. Eyerim získal od investorov celkovo 1,7 milióna eur takmer presne na svoje piate výročie, informuje Forbes.

Nový a starý investor

Fond Eterus Capital, ktorý má súkromného správcu, spoločnosť Wood & Company, investoval 1,5 milióna eur. Ďalších 200-tisíc eur investoval 3TSCapital Partners, pre ktorý je to už celkovo tretia investícia do firmy eyerim. 

Prostriedky z predchádzajúcich kôl boli určené primárne na rapídnu geografickú expanziu a odvážny marketing. Teraz chceme na kvalitných základoch rozširovať povedomie o značke a budovať služby, ktoré zákazníkom prinesú ešte viac hodnoty, ako sa nám darilo doposiaľ. Chceme posúvať skostnatený eyewear segment ešte výraznejšie do 21. storočia a do online sféry,“ cituje Forbes CEO eyerimu Martina Zahuranca. 

Plány do budúcnosti

Eyerim vlani skončil s tržbami na úrovni 7 až 8 miliónov eur, čo je približne dvakrát viac, ako rok predtým. Martin Zahuranec v rozhovore pre Startitup.sk povedal, že tento rok to kvôli koronakríze bude menej. Nič to však nemení na veľkých plánoch premeniť e-shop s okuliarmi na skutočnú online optiku.

Šéf eyerimu: Väčšina ľudí má zničené oči, pravdepodobne aj ty. Kvalitné okuliare predávame aj 6-krát lacnejšie ako ostatní

Podľa šéfa eyerimu si totiž čoskoro budú ľudia môcť diagnostikovať poruchy oka či dioptrie cez smartfón. Inovácie sú najväčšou konkurenčnou výhodou eyerimu. Na stránke e-shopu majú funkciu Magic Mirror, pomocou ktorej si zákazník môže vyskúšať okuliare na vlastnej tvári.

Martin Zahuranec hovorí, že najväčším prelomom v biznise bolo spustenie vlastnej kolekcie dioptrických okuliarov eyerim collection. Tie sú oproti klasickým okuliarom z kamenných optík lacnejšie a rovnako kvalitné.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: Forbes

Najnovšie videá

Trendové videá