Stovky až tisíce za registráciu staršieho auta: Vysoko kritizovaný poplatok čakajú zmeny (PREHĽAD)
- Viskupič navrhol nižšie poplatky
- Kremského návrh má jednu výnimku
- Viskupič navrhol nižšie poplatky
- Kremského návrh má jednu výnimku
Marián Viskupič predstavil pozmeňujúci a doplňujúci návrh k návrhu poslancov Petra Kremského, Milana Kuriaka, Richarda Vašečku, Petra Libu a Petra Vonsa, ktorým sa dopĺňa zákon o správnych poplatkoch.
Marián Viskupič navrhol, aby bol maximálny poplatok 1 000 eur, s účinnosťou od 1. júla 2023, čo znamená, že od apríla sa žiadna zmena konať nebude. Viskupič na 88. schôdzi parlamentu povedal, že zákon, v ktorom malo platiť, že poplatky za vozidlá sa budú pohybovať v sume od 33 do 3 900 eur, sú zlým riešením a nemali by sa 1. apríla 2023 dostať do platnosti.
Zmeny uvedené v tabuľke nižšie navrhol poslanec Marián Viskupič (SaS). To značí, že zmena je prijateľnejšia ako tá, ktorú poslanec Viskupič navrhol ešte v decembri.
Ak by od apríla platil zákon z decembra, napríklad za 15-ročné auto BMW trojkovej rady s trojlitrovým naftovým motorom a výkonom 170 kW (sadzba poplatku v eurách bola v decembrovej tabuľke 1 250 eur), ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4 (v tom čase koeficient 0,70), za registračný poplatok by si zaplatil 875 eur. Teda za auto, ktorého trhová hodnota je približne 6 500 eur, by si si priplatil ďalších takmer 900 eur.
Ako však nadobudol platnosť pozmeňujúci návrh Viskupiča, správny poplatok za to isté auto, s rovnakým výkonom a rovnakou euronormou, zaplatíš už len 420 eur. (170 kW (700 eur) x Euro 4 (0,6) = 420)). Čo je, na rovinu povedané, omnoho prijateľnejšia zmena.
Nie tisíc, ale dvetisíc
Okrem vyššie uvedeného pozmeňujúceho návrhu priniesli poslanci za OĽANO ďalší, ktorý odporúčali schváliť s pozmeňujúcimi a doplňujúcimi návrhmi.
Pokračovanie článku nájdeš na ďalšej strane.