Strata značky Dedoles presiahla milión eur. Náš biznis model je stále funkčný, tvrdí firma
- Slovenská značka Dedoles aktuálne prekonáva náročné obdobie
- Z problémov je odhodlaná sa dostať
- Slovenská značka Dedoles aktuálne prekonáva náročné obdobie
- Z problémov je odhodlaná sa dostať
Dedoles momentálne prostredníctvom svojich internetových obchodov pôsobí v 20 krajinách Európy. Takmer 80 % ich predaja smeruje mimo územia Slovenskej republiky.
Kým v roku 2018 dosahoval Dedoles tržby približne 6 miliónov eur, za rok 2020 sa vyšplhali až na takmer 50 miliónov eur. V roku 2021 sa firma dostala do straty z 3,420 milióna na -1,106 milióna eur a tržby jej narástli o 86 % na 91,89 milióna eur. Ukazujú to dáta portálu FinStat.
Ako sme ťa už informovali, prvé problémy značky sa ukázali v apríli, keď Dedoles prepustil približne dve stovky zamestnancov. Problémom je však aj dlh voči Sociálnej povinnosti, ktorý aktuálne presahuje 448-tisíc eur.
Okresný súd Bratislava I najnovšie povolil firme reštrukturalizáciu, ktorú spoločnosť vyžadovala už v máji.
Tím Dedoles pre Startitup konštatuje, že reštrukturalizáciu spoločnosť vníma ako reštart.
„Plán staviame tak, že sa chceme vrátiť na rastovú krivku. Na predajoch z posledného obdobia vidíme, že náš biznis model je stále funkčný a zákazníci majú o naše produkty záujem.“
„Momentálne posilňujeme aj manažérsky tím a finalizujeme rokovania s investorom. Zmena riadenia firmy, zníženie fixných nákladov a príprava sofistikovanejšej expanznej stratégie, ktorú podporíme externým kapitálom, sú hlavnými bodmi ozdravného plánu,“ dodávajú.
Dedoles zároveň rozbehol aj niekoľko B2B spoluprác naprieč niekoľkými krajinami, na ktoré v minulosti nemali časový ani produktový priestor. Aj ich reštrukturalizačný plán je postavený na aktívnych predajoch a zefektívnení fungovania.
„Zníženie výšky našich záväzkov je spolu s časovým rozložením splácania záväzkov spôsob, ako vieme našu cashflow situáciu stabilizovať. To, ako bude reštrukturalizačný plán vyzerať a aké uspokojenie záväzkov budeme jednotlivým skupinám navrhovať, je momentálne v štádiu riešenia.“
Tím firmy objasňuje, že výška finálneho uspokojenia záväzkov bude veľmi závisieť od toho, ako sa im podarí firmu „nakopnúť“ k ďalšiemu rastu a profitabilitie v najbližších rokoch.
„Plány máme zdravo ambiciózne. Hlavne sme sa poučili z chýb, ktoré sme spravili. Firma má solídny základ. Teraz sa potrebujeme fokusovať na to, aby sme náročný priebeh súdnej reštrukturalizácie zvládli.“
Dedoles má na sklade tovar, ktorého hodnota z pohľadu očakávaných tržieb významne prevyšuje naše záväzky. „V konkurze nás vidieť nechcel takmer nikto. Keďže v spoločnosti nie sú tvrdé aktíva ako nehnuteľnosti, miera uspokojenia veriteľov by bola v prípade konkurzu veľmi nízka.“
Aj preto firma vníma podporu zo strany dodávateľov. „Pre všetkých je najlepšie, aby Dedoles pokračoval v obchodnej činnosti, generoval tržby a profit a vytváral zaujímavé pracovné miesta.“
Herný biznis
Ako nám ešte pred krízou povedal CEO značky Jaroslav Chrapko, po e-commerce by sa Dedoles rád zameral aj na gaming. Práve toto odvetvie vníma Chrapko ako veľmi perspektívne a očakáva, že bude naďalej prudko rásť a svojím spôsobom aj formovať budúce generácie.
„Chceme toto odvetvie spoznať, pretože je marketingovo veľmi podobné elektronickému obchodovaniu. Dá sa však omnoho jednoduchšie škálovať, ak sa vám podarí vytvoriť dobrú hru.“
Priznal však, že nevýhodou značky Dedoles je momentálne to, že s týmto odvetvím zatiaľ nemá skúsenosti a nepozná ho. Preto si zvolili cestu vytvorenia hry s herným štúdiom Charged Monkey.
„Zvyknem hovoriť, že najdôležitejšie zo všetkého v biznise je mať správny produkt. V hernom biznise je produktom práve hra a s týmto typom produktu sme doteraz nemali skúsenosti,“ dodal.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: FinStat