Svet novodobých webov = 9×9 pixelov!
- Keď pred 15 rokmi predstavil Steve Jobs iPod, prezentoval ho ako 1000 pesničiek v tvojom vrecku. V súčasnosti ti len aplikácia Spotify umožní prístup k viac ako 30 miliónom pesničiek.
- Keď pred 15 rokmi predstavil Steve Jobs iPod, prezentoval ho ako 1000 pesničiek v tvojom vrecku. V súčasnosti ti len aplikácia Spotify umožní prístup k viac ako 30 miliónom pesničiek.
Aplikácie sú magickými tlačidlami, ktorých existuje viac ako 1.6 miliónov a slúžia na všetko možné. Apple sa dokonca rozhodol vytvoriť marketingovú kampaň postavenú práve na množstve aplikácii so sloganom: “There is an app for that.“
Ak si myslíš, že každý človek používa desiatky aplikácií, ktoré má non-stop zapnuté na telefóne, mýliš sa. Len osem rokov po spustení applestore väčšina z nás využíva bežne iba 5 až 10 aplikácií.
foto: fastcompany.com
Pre vývojárov to znamená, že ak pracujú na aplikácii, mali by sa čo najviac snažiť, aby sa stali aplikáciou, ktorú budú mať ľudia na domácej obrazovke.
Všetka snaha je teda vytvoriť jedinečné, potešujúce 120×120 pixelové tlačidlo, ktoré môže kohokoľvek teleportovať z nudy do nového vesmíru, či už hudobného, alebo takého v ktorom môžeš fotiť na jeden z najmenších foťákov, či takého, v ktorom si môžeš dohodnúť stretnutie s jedným z 10 000 partnerov v tvojom okolí.
foto: metro.co.uk
Ak máš šťastie, predaj tohto „magického tlačidla“ môže tebe a tvojim 54 najbližším priateľom zarobiť takmer 20 miliárd dolárov (kúpa aplikácie WhatsApp facebookom).
V 90.rokoch sa všetko sústreďovalo do webstránok, ktoré mali spájať viacero účelov a zastávali funkcie spravodajstva, mailu, predpovede počasia a zábavy.
Odvtedy sa toho však veľa zmenilo. Uvedomili sme si, že v mnohých prípadoch je práve špecializácia kľúčom k vytvoreniu veľkého biznisu. Za príklad môžeme použiť Google, ktorého domovská stránka sa za 20 rokov zmenila len minimálne a to za účelom zjednodušovania.
Opakom sa stalo Yahoo, ktoré svoju hodnotu stále znižuje. Ich webdizajn išiel opačnou trajektóriou ako Google a neustále pribúdajú nové rozšírenia.
foto: medium.com
Charakter, štýl, produkt, vo všetkom v súčasnosti prevláda trend úplnej jednoduchosti.
Väčšina ľudí (nie profesionáli, ktorí si zarábajú prácou na počítači) používa už svoje smartfóny ako primárne zariadenie a bránu do sveta internetu, čím sa zmenšila priemerná veľkosť obrazoviek a zároveň plocha, na ktorej musia vývojári a služby poskytovať svoj obsah a informácie. Aj toto je dôvod, prečo je dnes jednoduchosť cieľom.
Predstav si napríklad logo Facebooku. Vyzerá dobre aj vo veľkom, ale vieš ho jednoznačne rozoznať aj v malom formáte. Ak budeš nabudúce pracovať na novej stránke alebo vytváraní produktu, pouvažuj nad pravidlom 9×9: ak je tvoj dizajn príliš komplikovaný na to, aby sa dal identifikovať v 9×9 pixeloch, pravdepodobne je príliš komplikovaný na to, aby mohol fungovať u ľudí. Je úžasné, koľko informácií dokážeš vtesnať do mriežky o veľkosti 9×9 pixelov.
foto: marketingland.com
Toto pravidlo však nezaručuje úspech. Existuje stále množstvo firiem, ktorých logo sa na 9×9 zmenšiť nedá a napriek tomu ich všetci rozoznávajú. Sú to napríklad Amazon, Youtube, MSN, LinkedIn, či eBay. Amazon so svojim sloganom The everything store by ani nebolo možné reprezentovať jednoducho.
Ak teda rozbiehaš dizajn produktu od nuly, pouvažuj nad jednoduchosťou, ktorá sa zmestí do 81 pixelov.
Celý 9×9 projekt si môžeš pozrieť tu.
Zdroj: Daniel Eckler, medium.com, zdroj titulnej foto: marketingland.com
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti