Počas 30 sekúnd sa všetko len zhoršuje. Svet sa baví na reklame, tento skvost vygenerovala AI (VIDEO)

  • Táto reklama je doslova hororová
  • Je dôkazom toho, že aj keď je AI neuveriteľne obrovskou pomocou, človeka ešte nahradiť nedokáže
ai reklama
Youtube (screen/Welcome.AI)
  • Táto reklama je doslova hororová
  • Je dôkazom toho, že aj keď je AI neuveriteľne obrovskou pomocou, človeka ešte nahradiť nedokáže

Vytvoriť v dnešnej dobe reklamu, ktorá by zaujala a bola by skutočne originálna, nie je nič jednoduché. Pomôcť si pritom umelou inteligenciou nie je vôbec zlý nápad, avšak pozor – nie vždy to musí dopadnúť dobre.

Dôkazom toho je aj táto „reklama“ na pivo, ktorá bola úplne celá vytvorená umelou inteligenciou. Miestami pripomína komédiu, miestami horor, no jedno je isté – pivo, ktoré bolo (resp. malo byť) predmetom tejto reklamy, by si si vďaka nej zrejme nekúpil. 

AI ešte nie je dokonalá

Na to, že táto reklama má len 30 sekúnd, sa v nej toho stihne odohrať naozaj nesmierne veľa. Za videom stojí mediálna agentúra Private Island, ktorá túto reklamu na fiktívne pivo vytvorila ako paródiu na americké reklamy na pivo a taktiež na umenie generované AI.

ai reklama
zdroj: Youtube (screen/Welcome.AI)

Na jej vytvorenie použili nástroje Stable Diffusion, Control Net a Runway Gen 2, ani ich kombinácia však nezabránila tomu, že nevinná párty sa premenila na nespútaný hororový zážitok. 

Počas 30 sekúnd si tak môžeš naplno vychutnať všetko, v čom majú zatiaľ videá generované AI úplne najväčšie medzery, takže nemôžu chýbať neprirodzené ruky, zdegenerované postavy, mimozemské zubaté ústa či predmety nezmyselne a nerealisticky umiestnené len tak v priestore.

Horor strieda horor

Zatiaľ čo prvé sekundy videa vyzerajú relatívne nevinne a začína priateľskou opekačkou, koniec už pripomína skôr nejaký apokalyptický horor zachytávajúci párty zombíkov. Jedno je však isté – môžeš si byť istý, že počas 30 sekúnd sa v tejto reklame všetko len a len zhoršuje. 

V krátkej reklame, na ktorej sa už zabáva celý svet, nájdeš nielen neprirodzene vyzerajúcich ľudí, ale aj odseknutú ruku vznášajúcu sa v pivnom pohári, jedenásťprstú ruku podávajúcu pivo ďalšiemu hosťovi či výbuch a požiar, počas ktorých sa všetci nerušene zabávajú ďalej. 

Rýchly strih a nonšalantnosť jednotlivých „aktérov“ reklamy spôsobuje, že celé video je jeden obrovský chaos, ktorý je však veľmi pútavý a v konečnom dôsledku tak absurdný, že v prípade, ak by išlo o nejakú reálnu značku piva, aktuálne by sa tešila minimálne obrovskej pozornosti. 

https://www.youtube.com/watch?v=YlY-iNrqFDo

Vystrieda AI skutočné videá?

Zatiaľ čo dnes už nie je nič neštandardné, že AI generuje dychberúce produktové či iné fotografie, na nástroj, ktorý by dokázal konkurovať videu spravenému človekom, si ešte budeme musieť počkať. Úžasné vymoženosti aktuálne ponúka napr. nový Adobe Firefly, avšak stále ide len o pomoc, nie o úplné nahradenie ľudskej práce. 

Očakávať však úplné nahradenie ľudského faktora je prakticky nereálne. Skvele to v rozhovore pre Startitup zhrnul aj jeden z tvorcov geniálnej česko-slovenskej umelej inteligencie Deeply: „Môj názor je taký, že ak budete umelú inteligenciu ignorovať, tak v niektorých profesiách budete nahradení ľuďmi, ktorí túto technológiu budú využívať na efektívnejšiu prácu a výsledky.“

Myslí si, že umelá inteligencia by sa nemala vnímať ako niečo, čo nás nahradí, ale ako nástroj, ktorý pomôže rýchlejšie a efektívnejšie riešiť zložité problémy.

„Keď sa pozrieme na históriu, môžeme vidieť, že technologický pokrok nikdy neznamenal koniec práce, ale skôr transformáciu práce. Mnoho pracovných pozícií, ktoré predtým neexistovali, vzniklo práve vďaka technologickým inováciám,“ vysvetľuje.

Ako príklad uvádza, že pred rozvojom internetu a mobilných zariadení nebolo možné pracovať ako social media manažér, influencer alebo online marketér. Tieto profesie totiž vznikli až s rozvojom internetu a digitálnych technológií.

„Dnes sú tieto pracovné pozície veľmi žiadané a výnosné, čo ukazuje, že technologický pokrok môže ponúknuť nové príležitosti a práce v oblastiach, ktoré predtým neexistovali.”

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: Creative Bloq, YouTube

Najnovšie videá

Trendové videá