Svet v ktorom žijeme je “chorý“. Audi pobúrilo najnovšou reklamou. Hneď sa automobilka ospravedlnila, no to šokuje ešte viac

  • Nemecká spoločnosť Audi prišla s novou reklamou, ktorá sa takmer okamžite dostala do pozornosti širokej verejnosti
  • Na zábere je dievčatko opierajúce sa o model Audi RS4 Avant a je banán
  • Spoločnosť sa ospravedlnila, podľa motoristického redaktora však na to nebol dôvod
audi
  • Nemecká spoločnosť Audi prišla s novou reklamou, ktorá sa takmer okamžite dostala do pozornosti širokej verejnosti
  • Na zábere je dievčatko opierajúce sa o model Audi RS4 Avant a je banán
  • Spoločnosť sa ospravedlnila, podľa motoristického redaktora však na to nebol dôvod

Nemecká značka Audi začiatkom augusta publikovala na Twitteri ospravedlňujú správu. Tá sa týkala najnovšej reklamy na model Audi RS4 Avant, ktorá pobúrila ľudí z viacerých dôvodov. Na zábere môžeš vidieť malé dievčatko stojace priamo pred autom.

To je dôvod, prečo niektorí skritizovali novú reklamu. Ďalším sa nepáčilo to, že dievčatko v ruke drží banán, čo je podľa ich názoru sexistické. Spoločnosť Audi sa tak prostredníctvom Twitteru ospravedlnila a vysvetlila, čo konkrétnym záberom chcela dosiahnuť.

Chceli poukázať na bezpečnosť detí, nepodarilo sa

Záleží nám na deťoch. Audi RS4 je rodinné vozidlo s viac ako tridsiatimi asistenčnými systémami pre vodiča vrátane systému núdzového brzdenia. To je dôvod, prečo sme túto kampaň predviedli s rôznymi členmi rodiny,“ vysvetlila spoločnosť v prvej správe.

Reklama však má svoje opodstatnenie. Ako uvádza Audi na sociálnej sieti, dievčatkom opierajúcim sa o auto chceli ukázať, že model je bezpečný aj pre najzraniteľnejšie osoby, teda deti. Spoločnosť zároveň dodala, že reklamou nechcela naznačiť hrozbu pre deti a rovnako nechcela nikomu ublížiť.  

„Úprimne sa ospravedlňujeme za tento necitlivý záber a zabezpečíme, aby sa v budúcnosti nepoužíval,“ odkázala spoločnosť v tretej správe.

https://twitter.com/AudiOfficial/status/1290242181148618752

Ospravedlnenie je vraj neopodstatnené  

Zdá sa však, že ľudí nepobúrilo len dieťa stojace pred autom, ktoré dokáže zrýchliť z 0 na 100 za 4,1 sekundy. Niektorí sa domnievajú, že reklama má sexuálny podtón, keďže dievčatko sa o auto opiera s banánom v ruke.

Kým niektorí túto pózu kritizujú, King Anton tvrdí, že ak v tomto človek vidí akúkoľvek sexuálnu narážku, mal by sa zamyslieť nad sebou, nie nad novou Audi reklamou. Redaktor českého portálu Auto Forum sa dokonca domnieva, že Audi sa ospravedlňovalo bezdôvodne. „Ide o hľadanie problému tam, kde nie je,“ myslí si Petr Prokopec z Auto Forum.

Ako uviedlo BBC, vyzerá to tak, že Audi práve prežíva ťažký rok. Majiteľ Audi, Volkswagen, totiž v máji prišiel s reklamou, kde biela ruka odstrkáva muža Afroamerického vzhľadu od žltého auta z dielne Volkswagen. 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Twitteri/Audi, Audi, Twitter/Biscuit King, Autoforum, BBC 

Najnovšie videá

Trendové videá