Svetový úspech: New York aj Miami budú využívať unikátne riešenie z dielne mladých Slovákov
- Startup Simplicity oslavuje medzinárodný úspech
- Na svoju komunikačnú platformu získal svetové metropoly
- Startup Simplicity oslavuje medzinárodný úspech
- Na svoju komunikačnú platformu získal svetové metropoly
Necelé tri roky od svojho založenia zaznamenáva slovenský startup Simplicity medzinárodný úspech. Len niekoľko mesiacov po odvážnom rozhodnutí presťahovať firmu do USA sa mladým Slovákom podarilo získať na svoju komunikačnú platformu aj dve z najväčších amerických miest New York a Miami. Startitup o tom informoval tím Simplicity.
Zjednodušuje život desiatkam miest v USA
Slovenskú aplikáciu aktuálne využíva na komunikáciu s obyvateľmi už 40 miest v USA, medzi inými Austin, Buffalo a najnovšie aj veľkomestá New Yorku a Miami.
„Partnerstvo so Simplicity prinesie Newyorčanom a návštevníkom aplikáciu, v ktorej nájdu úplne všetko, čo k životu v meste potrebujú. New York City je hlavné mesto inovácií a spoločne so Simplicity spojíme naše mesto ako nikdy predtým,” nadšene povedal Eric Adams, starosta New Yorku, vo svojom príhovore k obyvateľom, kde ich vyzýva, aby si stiahli bezplatnú aplikáciu.
„Od začiatku bolo našou misiou zjednodušiť život ľudí v mestách. Appka Simplicity je vlastne mestom v mobile, kde nájdu obyvatelia miest všetko, čo potrebujú – dozvedia sa o novinkách v meste či podujatiach v ich blízkosti, dostanú upozornenia, kedy sa čistia cesty alebo kedy majú vyniesť smeti. Novinkou je integrácia platieb, Newyorčania dnes môžu priamo v aplikácii zaplatiť pokutu za parkovanie či mestské dane,“ hovorí Andrej Krúpa, jeden zo zakladateľov Simplicity.
Starosta mesta Miami, ktorý má povesť inovátora, vidí v Simplicity potenciál, ktorý možno navždy zmení spôsob, akým mestá komunikujú s občanmi.
„Pre našu komunitu je nesmierne dôležité mať prístup ku konzistentným, aktuálnym a overeným informáciám. Preto je spojenie so Simplicity také významné, lebo prináša úplne nový spôsob, ako môžeme my, starostovia, komunikovať s obyvateľmi. Ak sú totiž mestá orgánmi štátnej správy, ktoré sú ľuďom najbližšie, tak Simplicity je platforma, ktorá je ľuďom najbližšie,” vysvetľuje Francis Suarez, starosta Miami.
Status super-app
Práve množstvo funkcionalít robí zo Simplicity tzv. super-appku, ktorou sa označujú aplikácie umožňujúce rôznorodé služby, vrátane finančných. V budúcnosti plánuje Simplicity implementovať aj funkciu CITY ID, s ktorým obyvatelia získajú zľavy a benefity v lokálnych prevádzkach. Zjednoduší to aj platenie a podávanie žiadostí adresovaných mestu a mestským organizáciám.
„Super appka Simplicity je veľmi jednoduchá pre užívateľa, ale zároveň robustná, pokiaľ ide o množstvo služieb, ktoré aj vďaka umelej inteligencii dokáže spracovať a vyhodnotiť. Starostov amerických miest nadchlo napríklad aj to, že v appke dokážu realizovať rýchle prieskumy verejnej mienky, získavať priamu spätnú väzbu od obyvateľov a upozorňovať na dezinformácie a hoaxy,“ dopĺňa spoluzakladateľ Simplicity Juraj Gago.
Najbližšou métou Simplicity je získať na svoju platformu všetky mestá v USA nad 500 000 obyvateľov a celkovo tak získať v Amerike 10 miliónov používateľov.
Z dlhodobého hľadiska sa sústredia na vytvorenie globálnej siete miest s potenciálne miliardou užívateľov. Firma zároveň pracuje na integrovaní ďalších inštitúcií v mestách, vrátane škôl, knižníc, neziskových organizácií s potenciálom dať priestor komunikovať aj štátom ako Kalifornia, Texas či Florida a ich guvernérom.
Úspešná expanzia na americkom kontinente a rast počtu užívateľov sa pozitívne podpisuje aj na hodnote spoločnosti Simplicity. Firma v roku 2020 získala prvú investíciu vo výške 1 milión eur od anjelských investorov a o rok neskôr 8,5 milióna eur od investorov v USA, EÚ a Izraeli.
Spoločnosti veria aj viaceré americké známe osobnosti, ktoré do nej investovali. Sú medzi nimi aj Russell Simmons, ktorý sa považuje za zakladateľa hiphopu v USA a stál za zrodom JayZ či Run DMC, syn známeho rapera Snoop Dogga, DJ Dnice, ktorý vystupoval aj na tohtoročnom udeľovaní Oscarov.