Takmer 3 milióny Slovákov dostanú „lekára na telefóne“. Novinka sľubuje bleskovú konzultáciu
- Lekár na telefóne je nový program štátnej poisťovne
- Jeho dostupnosť a služby však nie sú pre každého a ani zadarmo
- Lekár na telefóne je nový program štátnej poisťovne
- Jeho dostupnosť a služby však nie sú pre každého a ani zadarmo
Dlhému čakaniu na vyšetrenie zrejme odzvonilo. Od prvého júna ponúka najväčšia štátna poisťovňa svojim klientom novinku. Takzvaný lekár na telefóne bude za určitý poplatok dostupný nonstop. Už z názvu vyplýva, že konzultácia zdravotného problému s potrebným odborníkom bude prebiehať telefonicky.
Spomínaný program bude určený pre všetkých, ktorí nevedia vyhodnotiť svoj zdravotný stav. Spojenie so všeobecným lekárom či pediatrom umožňuje mobilná aplikácia. V čase nedostatku lekárov a dlhých čakacích lehôt minister zdravotníctva spomínanú novinku víta.
„To v podstate predpokladáme výrazne odľahčí práve tých pacientov, ktorí nepatria na pohotovosť alebo dokonca na akútny urgentný príjem,“ povedal pre Noviny.sk minister zdravotníctva Michal Palkovič.
Odbremeniť návaly pacientov v nemocniciach má slovenskému zdravotníctvu pomôcť práve služba Doktor nonstop plus. Môže ju využívať takmer tri milióny klientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne. Nebude to však zadarmo. V prípade záujmu môžu poistenci za mesačný poplatok 9 eur skonzultovať svoju diagnózu s lekárom na diaľku.
„Je to poskytovaná zdravotná starostlivosť na diaľku. Táto aplikácia umožňuje kontakt s lekárom online 24 hodín 7 dní v týždni,“ priblížila pre tvnoviny.sk Beáta Havelková zo Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
Základným faktorom celého projektu bude lekár, ktorý má práve telefonickú službu. Pomocou spomínanej aplikácie stlačením jedného tlačidla klient poisťovne vyšle požiadavku na spojenie s lekárom a ten sa mu do 30 minút ozve. Následne prebehne konzultácia buď telefonicky, cez chat, alebo videohovor.
Využívaním tejto služby tak nezaťažíš svojho doktora v ambulancii. Po konzultácii zostáva aj záznam v zdravotnej dokumentácii. Lekár po telefóne bude môcť dokonca predpísať aj e-recept. Podľa poisťovne môže služba po vzore Česka a Dánska odbúrať 30 percent administratívnej záťaže.
Do spomínaného programu sa doposiaľ zapojilo 56-tisíc poistencov. „Ja si presne takto predstavujem prepoisťovaciu kampaň, keď zdravotné poisťovne ponúkajú svojim poistencom niečo navyše,“ uviedla pre Noviny.sk zdravotná analytička Jana Ježíková.
Počiatky telemedicíny na Slovensku?
„Pokiaľ ste na dovolenke, pokiaľ sa zdravotný stav zhorší počas víkendu alebo v čase, keď váš ošetrujúci lekár neordinuje, máte možnosť sa skontaktovať. Nemusíte stáť alebo dlhodobo telefonovať, kým sa dovoláte,“ dodáva Havelková.
Aj napriek tomu, že sa lekár na telefóne týka prevažne klientov Všeobecnej zdravotnej poisťovne, rôzne formy telemedicíny môžu využívať aj poistenci iných zdravotných poisťovní.
„Naši poistenci stále majú k dispozícii linku pre zdravie, ktorá im pomôže vyriešiť ťažkosti spojené s cukrovkou a s vysokým krvným tlakom. Sústredíme sa teda na cielené poradenstvo pacientom, ktorí majú chronický zdravotný problém,“ uviedol pre tvnoviny.sk hovorca zdravotnej poisťovne Dôvera Matej Štepianský.
Ďalšia súkromná poisťovňa Union hradí ambulantným lekárom výkony telemedicíny vrátane telefonickej konzultácie.
„Union má vypracovanú stratégiu služieb pre poistencov, v ktorej budú začlenené aj viaceré telemedicínske služby vrátane pohotovostného lekára na telefóne,“ dodala pre tvnoviny.sk hovorkyňa Unionu Barbora Balúchová.
Zdroje: Noviny.sk, tvnoviny.sk