Takto vyzerá slovenská grilovačka: Vegánske pochúťky by si hľadal márne

  • Prieskum ukázal grilovacie chúťky Slovákov
  • Väčšina z nás si nevie predstaviť grilovačku bez mäsa a najmä údenín
  • Na slovenskej grilovačke nesmie chýbať alkohol
grilovanie
Pixabay/Karolina Grabowska, bridgesward
  • Prieskum ukázal grilovacie chúťky Slovákov
  • Väčšina z nás si nevie predstaviť grilovačku bez mäsa a najmä údenín
  • Na slovenskej grilovačke nesmie chýbať alkohol

Väčšina Slovákov si letnú grilovačku nevie predstaviť bez údenín a alkoholických nápojov. Ukázal to spotrebiteľský prieskum, ktorý si počas júna nechala vypracovať spoločnosť Billa.

Pivo, chlieb, klobáska

Najobľúbenejšie dochucovadlo Slovákov je podľa prieskumu horčica, klobásu či slaninu jedia s chlebom. Ten by si pri tejto príležitosti vybrali štyria z piatich opýtaných. Z alkoholických nápojov vedie pivo, pričom ľuďom predovšetkým napadnú domáce značky. Grilovačka či opekačka je obľúbený dôvod aj pre konzumentov tvrdého alkoholu, uviedla to takmer polovica opýtaných.

Grilovačka sa Slovákom spája s konzumáciou údenín, ako sú klobásy či slanina, v menšej miere aj s parenými syrmi. „Na otázku, pri akých príležitostiach konzumujú klobásu, až dve tretiny (67 %) opýtaných uviedli, že na grilovačkách a opekačkách. Po slanine pri tejto príležitosti siahne necelá polovica (45 %),“ uviedol Michal Vyšinský z agentúry 2muse, ktorá prieskum realizovala.

Kečup je out, radšej chren

Slováci pri letnom ohni nedajú dopustiť ani na rôzne ochucovadlá a omáčky. „Podľa nášho prieskumu ľudia pre jej typickú kyslastú chuť uprednostňujú horčicu – ku klobáse si ju dá viac ako trištvrte (78 %) opýtaných, k slanine takmer polovica (49 %),“ spresnila hovorkyňa spoločnosti Billa Kvetoslava Kirchnerová.

Doplnila, že viac ako kečup je obľúbený štipľavý chren, ktorý s klobásou jedáva necelá štvrtina Slovákov. „Z hotových marinád zákazníci siahajú najčastejšie po medovej, horčicovej či brusnicovej. Avšak, v grilovacej sezóne sa podstatne viac predávajú rôzne korenia, z ktorých si zákazníci pripravujú vlastné marinády,“ uzavrela hovorkyňa.

Čítajte viac z kategórie: Štúdie, prieskumy a analýzy

Zdroj: SITA

Najnovšie videá

Trendové videá