Takto vyzerajú neschválené návrhy McDonald’s balenia zo 70-tych rokov
- Ak niekto povie McDonald's, asi každý si predstaví žlté Mko a BigMac
- Typické logo a rozpoznateľné balenie mohlo vyzerať úplne inak
- Stačilo by, ak by bol v 70-tych rokoch schválený vtedy vytvorený návrh balení, no nestalo sa tak
- Ak niekto povie McDonald's, asi každý si predstaví žlté Mko a BigMac
- Typické logo a rozpoznateľné balenie mohlo vyzerať úplne inak
- Stačilo by, ak by bol v 70-tych rokoch schválený vtedy vytvorený návrh balení, no nestalo sa tak
Úprimne, vieš si predstaviť McDonald’s produkty a branding bez zlatého M-ka na výraznom červenom podklade? Aj vďaka svojmu logu a farebnej kombinácií sa stala značka McDonald’s ikonickou a jednoducho rozpoznateľnou na celom svete. Aj preto si len ťažko vieme predstaviť pod značkou fastfoodoveho giganta iný dizajn nielen loga, ale aj samotného balenia jeho produktov, ktoré sú rovnako ako logo nezameniteľné a typické.
Všetko mohlo byť inak v prípade, ak by jedna z agentúr zaoberajúca sa dizajnom dostala v 70-tych rokoch zákazku na branding balenia fastfoodového giganta, informuje portál Thisisinsider.com. Konkrétne ide o spoločnosť Unimark International, ktorá v tom období dôkladne študovala prevádzky fastfoodu a vytvorila návrh balení ich produktov.
Ako informuje Thesun.co.uk, Vignelli Center for Design Studies dostalo za úlohu digitalizovať záznamy pôvodných návrhov.
S výsledkom ich práce sa rozhodli pochváliť prostredníctvom svojho účtu na sociálnej siete Instagram. Podľa postu sa agentúra Unimark International pri tvorbe dizajnu chcela dostať do hĺbky a tak komunikovala so samotnými zamestnancami, aby získala predstavu o tom, akým smerom sa vydať. Dôraz sa kládol najmä na balenie a na jednotnejší a konzistentnejší vzhľad.
Častokrát je zábavné sledovať históriu niektorých svetových značiek a najmä to, čo mohlo byť, keby to osud zariadil inak. Je však nepravdepodobné, že ak by aj bol tento návrh obalov v roku 1973 schválený, len ťažko by vydržal v takejto podobe až dodnes. Zaujímavé by bolo podrobnejšie preskúmať súčasný dizajn balenia a balenie z pred vyše 40-tich rokov a nájsť medzi nimi podobnosť resp. akúsi inšpiráciu, zamyslel sa Doug Zanger v závere svojho článku na portáli Adweek.com.
zdroje: adweek.com; thesun.co.uk; thisisinsider.com