Slovák Peter Hubcej stojí dnes už za svetovou značkou, ktorú nosí McGregor či Attila Végh
- Ružomberčan priniesol na náš trh značku, ktorá má príbeh a za krátky čas je z nej lovebrand
- Produkty TWINZZ mal na sebe už aj Conor McGregor, Attila Végh, Gábor Boráros či Robo Vittek
- Ružomberčan priniesol na náš trh značku, ktorá má príbeh a za krátky čas je z nej lovebrand
- Produkty TWINZZ mal na sebe už aj Conor McGregor, Attila Végh, Gábor Boráros či Robo Vittek
Peter Hubcej sa tak, ako mnohí iní Slováci rozhodol pred 15-timi rokmi odísť do Veľkej Británie. Bez znalosti angličtiny nasadol na autobus a odišiel do Londýna. Už pri príchode zistil, že sadol na lep podvodnej pracovnej agentúre, ktorá chce na mladých Slovákoch len zarobiť. Keď mu chceli vziať pas, odmietol, a tak ho vyhodili na ulicu. Anglický sen sa mu veľmi rýchlo rozplynul. Na Slovensko sa však vrátiť nechcel.
Vďaka známym si našiel brigádu. Najskôr pracoval za 30 libier na deň, časom sa dostal do stavebnej firmy a dokázal si zarobiť za deň aj 250 libier. Nakoniec si dokonca v Británii založil vlastnú stavebnú firmu. Mladý Ružomberčan si uvedomil, že aj napriek úspešnému podnikaniu sa aj v Anglicku dostáva do akejsi denno-dennej rutiny. Rozhodol sa vstúpiť do nového biznisu.
V miestnej posilňovni sa zoznámil so zakladateľmi TWINZZ, ktorými sú bratia – dvojičky. Opýtal sa ich, či by ich značku mohol priniesť aj na Slovensko. Oni súhlasili a Peter tak u nich urobil prvý nákup za viac ako 5 600 libier. „Pýtal som sa sám seba, ako to teraz idem rozbehnúť,” opisuje Peter.
Vedel však, že zakladatelia TWINZZ sa vždy snažili propagovať produkty svojej značky cez známe osobnosti, akými sú Conor McGregor či Mike Tyson. Začal preto s oslovovaním MMA fighterov na Slovensku – Gábora Borárosa či Atillu Végha. Predsa len, on sám bol nadšencom tohto športu a sám tvrdí, že bojovníkom často musel byť nielen v ringu, ale aj v živote.
„Vybral som si fighterov preto, lebo so mnou sa život nemaznal. A je to presne tak, ako v tej klietke. Si tam sám, zavretý so svojimi myšlienkami a tam sa ukáže, ako si pripravený. Tak je to aj so životom,” hovorí Peter.
„Neznamená to však, že oblečenie je len pre profesionálnych fighterov. Každý z nás je v živote bojovníkom. Každý sa chce niekam dostať, pokiaľ nie je povolanie syn,” dopĺňa.
TWINZZ je odrazom životného štýlu
Presne v takomto duchu sa nesie značka TWINZZ, ktorá je postavená na bojovnosti a odhodlaní každého jednotlivca, ktorý vie, že ak chce v živote niečo dosiahnuť, musí jednoducho na sebe makať. „Nie je to len značka. Je to niečo, čo by ťa malo motivovať. Je to značka, ktorá má príbeh.” vysvetľuje Peter Hubcej.
Podľa jeho slov je dôležité obklopovať sa ľuďmi, ktorí ťa dokážu motivovať a majú vysoké ambície. Tak to bolo aj v jeho prípade. Práve vďaka tým správnym ľuďom dokázal dostať značku TWINZZ do povedomia množstva ľudí.
„Prvé stretnutie bolo s Palom Nerudom, on mi TWINZZ pomohol spropagovať. Značka sa mu veľmi páčila aj preto, že videl na fotkách Conora McGregora. Povedal som mu celý môj príbeh a jeho to oslovilo. Na vážení mali chlapci z Oktagonu šiltovky a vtedy sa to rozbehlo,” uvádza Peter.
Neskôr do firmy Peter pribral aj spoločníka, Petra Benka, ktorého oslovila značka a jej príbeh. A práve jemu Peter vďačí za to, že sa vrátil na Slovensko, nakoľko mu tu vytvoril na návrat podmienky, poskytol sklad, kancelárie a rozbehol showroom.
„Po prvom daňovom priznaní sme mali obrat 39-tisíc eur, ale firma začala papierovo fungovať od augusta. Minulý rok sme už mali 380-tisíc eur. V roku 2019 sme prekročili 500-tisíc,” hovorí o hospodárskych výsledkoch Peter.
Značka TWINZZ na Slovensku za 12 mesiacov predala takmer 13-tisíc produktov a viac ako 500 párov šľapiek.
Mnohých zaujíma, či nejde len o nejakú ďalšiu značku, ktorá si necháva produkty šiť v Ázii za 2 eurá a predáva ich u nás za 40. V prípade TWINZZ sa všetky výrobky šijú v Turecku. Peter tvrdí, že nekvalitné výrobky – takzvané fast fashion pod ich značkou nepredá. Priamo v Turecku má TWINZZ corp. aj vlastného človeka, ktorý vždy prísne kontroluje kvalitu výrobkov. „Kým vydáme kolekciu, trvá to aj tri mesiace. Dávame si veľmi záležať na kvalite a ušití,” uzatvára.
„Značku TWINZZ sa už podarilo dostať aj do Ameriky a pred niekoľkými týždňami nám bežala reklama na Time Square v New Yorku, kde práve reklama TWINZZ nahradila spot značky Dior.”
Takáto reklama pritom ani zďaleka nepatrí medzi lacné záležitosti. Peter nám potvrdil, že stojí od 2,5 do 3,5 milióna dolárov za etapu. „To znamená, že tri a pol mesiaca sa neustále zobrazovali na Time Square fotografie TWINZZ aj s Attilom Veghom.”
Kam chce Peter značku do budúcna posunúť? „Chceme, aby naša značka bola global brand, nechceme byť len lokálni. Robíme limitované kusy. Keď ich dáme do predaja v piatok, v utorok sú vypredané. Limitka je tá správna cesta, ako ľudí prilákať na konkrétnu vec,” hovorí Peter.
V prípade značky TWINZZ tak existuje naozaj len zopár kúskov, ktoré sa objavia v predaji viackrát. Drvivú väčšinu portfólia značky tvoria produkty s dizajnom, ktorý ide do výroby len raz. Momentálne je v plnom prúde príprava predajne v Rovinke.
Ocitol si sa niekedy v biznise v bode, kedy sa ti nič nedarilo podľa predstáv a chcel si s tým seknúť? Máš nejakú radu, ako sa pri podnikaní opäť namotivovať?
Pri podnikaní je to ako s počasím na horách, ťažko sa dá vopred predpovedať. Veľakrát sa stalo, že by som s tým všetkým prestal a normálne sa zamestnal. No vždy som si povedal, že to nejako zvládnem. Prežil som veľkú krízu v Anglicku, pravdupovediac som bol v tej najväčšej kríze neustále zaneprázdnený a ani som to priveľmi nepociťoval. Dbal som na top servis a to sa vyplatilo.
Aké najväčšie chyby si pri podnikaní urobil?
Nedá sa celkom povedať, či som pri podnikaní urobil nejaké chyby, no veľa som riskoval, nie vždy to vyšlo. Na druhej strane, keby bolo podnikanie ľahké, robil by to každý.
Oktagon a celkovo MMA neustále naberá na popularite. Čomu to pripisuješ? Je ťažké do tohto prostredia pretlačiť vlastnú značku oblečenia?
Čo sa týka MMA a marketingu, tak máme veľmi dobré vzťahy či s Palom Nerudom či s Ondrejom Novotným. Málokto vie, že s Palom Nerudom sme rokovali už 2 roky dozadu, pri Oktagone 3. Jemu sa koncept a značka páčila a keďže videl, že sme ako značka sponzorovali najväčší event UFC Mcgregor vs Alvarez a ďalšie UFC podujatia, tak cesta k Oktagonu bola ľahšia.
Nemyslím si, že je ťažké sa dostať do tohto prostredia, záleží na tom, čo viete tým ľuďom ponúknuť, ako vplývate, no je to aj o peniazoch. Každý má svoju hodnotu a treba si uvedomiť, že tým, ako stúpa značka, tak stúpa aj sledovanosť a tým sa hodnota vašej značky posúva na celkom iný level. Samozrejme, netreba zabúdať na ľudí, ktorí vám pomohli na začiatku tvoriť a verili vo vás. MMA ako šport ide brutálnym smerom nahor. Sám som skúsil tréningy MMA, no nie je to šport pre každého. Klobúk dole pred každým, kto do klietky vstúpi.
Je práve podnikanie s oblečením tým, čomu sa chceš venovať povedzme aj o 10 rokov?
Určite nechcem zostať len pri podnikaní s oblečením, ale vďaka značke a ľuďom, čo ju tvoria, by som chcel posunúť značku na level, kde môžem pomáhať aj druhým v núdzi či už nejakou nadáciou alebo zbierkami. Je zbytočné mať veľa peňazí, treba ich mať toľko, aby si bol spokojný a rodina šťastná, zdravá a o zbytok sa podeliť.
Kto je pre teba v podnikaní najväčším vzorom a prečo?
Nemám žiaden vzor, mne stačí, že sa ráno môžem pozrieť do zrkadla a mať čisté svedomie.