Taxikára z Boltu, ktorý zákazníčke púšťal po*no, rieši polícia. Platforma plánuje ľudí chrániť „maskovaním“

  • Košičanka mala hneď po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu
  • Bolt prezradil, aké údaje taxikári dostávajú
Ilustračná foto
Ilustračná foto TASR/Pavol Zachar Unsplash/Alaksiej Carankie
  • Košičanka mala hneď po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu
  • Bolt prezradil, aké údaje taxikári dostávajú

Ako sme ťa prednedávnom informovali, novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová už v novembri opísala niekoľko zlých skúseností, ktoré v taxislužbe Bolt zažila nielen ona, ale aj iné ženy.

Minulý týždeň na svojich instagramových „stories“ priblížila príbeh mladej Košičanky, ktorú mal viezť taxikár Boltu. Píše, že odparkoval na „škaredom mieste, púšťal po*no“ a opisoval jej svoju erekciu a následne ju aj znova kontaktoval. Zároveň „poďakovala“ spoločnosti Bolt za všetky nekonkrétne odpovede na otázky, ktorých sa žena od nich absolútne slušným spôsobom dožadovala.

Košičanka mala hneď po nepeknom zážitku v taxíku kontaktovať políciu a, prirodzene, aj spoločnosť Bolt. Muž, ktorý ženu viezol, sa jej opätovne ozval, napísal jej SMS správu na jej súkromné číslo, kde sa jej ospravedlňuje: „Ešte raz prepáč, nedobre sa cítim, nemal som flirtovať s tebou, prepáč, ešte raz pekný večer a pekného Silvestra.“

Zvláštnejšie ako ospravedlnenie SMS správou na súkromné číslo jeho zákazníčky je už len fakt, že muž svoje činy, ktoré v taxíku predvádzal, nazýva flirtom.

Dotyčná sa snažila od Boltu zistiť, aké osobné údaje poskytuje aplikácia vodičovi. „Vidí meno aj priezvisko, prípadne môj mail? Bojím sa o svoju ďalšiu bezpečnosť v prípade, že príde o prácu,“ pýta sa Košičanka platformy Bolt.

Tí jej odpísali, že sa môže uistiť, že voči vodičovi boli „podniknuté príslušné opatrenia“. „Budeme spolupracovať s policajnými vyšetrovaniami, keď nás budú kontaktovať.“ Na otázku ohľadom poskytovania osobných údajov jej teda Bolt neodpovedal.

Vodič je dočasne zablokovaný

Vodič by mal byť podľa informácií košického Korzára dočasne zablokovaný.

„V súčasnom štádiu vyšetrovania môžeme nateraz potvrdiť iba to, že polícia príslušné oznámenie eviduje a príslušníci Policajného zboru na ňom intenzívne pracujú. Momentálne sa vykonávajú procesné úkony, a preto sa podrobnejšie k tomuto prípadu nateraz vyjadrovať nebudeme, aby sme nesťažili alebo nezmarili ďalší postup vo vyšetrovaní,“ uviedla pre Korzár Lenka Ivanová, hovorkyňa Krajského riaditeľstva PZ v Košiciach.

Ivanová taktiež pripomína, že ak sa ktokoľvek stane svedkom protiprávneho konania či disponuje informáciami, ktoré by mali polícii pomôcť pri objasnení konania, majú tak urobiť na bezplatnom telefónnom čísle 158 alebo aj osobne na staniciach či policajných útvaroch, ktoré sú občanom k dispozícii 24 hodín denne počas 7 dní v týždni.

K dispozícii majú telefónne číslo

Bolt pre redakciu Startitup skonkretizoval, aké údaje vodiči a aplikácia Bolt dostáva, teda tie údaje, ktoré sú viditeľné. „Momentálne je to krstné meno používateľa a jeho telefónne číslo (to sa však zobrazí len vtedy, ak sa vodič rozhodne cestujúceho kontaktovať štandardným telefonickým hovorom namiesto hovoru alebo chatu prostredníctvom aplikácie).“

„Keďže nám však záleží, aby sa používatelia našej platformy cítili bezpečne, aktuálne pracujeme na vylepšení aplikácie a zavedení tzv. maskovania telefónnych čísel. To znamená, že si vodič s cestujúcim síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla,“ uvádza sa v stanovisku medzinárodnej platformy na prepravu osôb Bolt Sk.

Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality

Zdroje: Redakcia , Korzár

Najnovšie videá

Trendové videá