Ťažké správy pre motoristov: Za staršie auto si čoskoro priplatíš stovky eur
- Čím staršie a výkonnejšie vozidlo, tým je poplatok vyšší
- Táto zmena začne platiť až od apríla 2023
- Čím staršie a výkonnejšie vozidlo, tým je poplatok vyšší
- Táto zmena začne platiť až od apríla 2023
Od apríla sa základná sadzba toho istého auta – 530 eur – vynásobí koeficientom podľa emisnej normy vozidla, a teda; 530 x Euro 5, teda 0,60 (keďže ide o 10-ročné auto), registračný poplatok by sa tak v tomto prípade pohyboval okolo sumy 318 eur, čo je o 233 eur viac. Čím staršie auto, tým je registračný poplatok vyšší.
Za registračný poplatok 132 kW benzínového auta, ktoré bolo prvýkrát registrované v roku 1996 (Euro 2), už od apríla dáš 630 eur. Doteraz by si zaň dal len 42 eur.
Za 15-ročné auto BMW trojkovej rady s trojlitrovým naftovým motorom s výkonom 170 kW, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4 (koeficient 0,70), v registračnom poplatku zaplatíš 875 eur. Teda za auto, ktorého trhová hodnota je približne 6 500 eur, si priplatíš ďalších takmer 900 eur.
Avšak, v prípade nového elektromobilu, ktorý má maximálny výkon pohonu 254 kW a viac, by si za registračný poplatok teraz zaplatil 3 900 eur, od apríla by to bolo 780 eur (3 900 x 0,20).
Ako uviedol portál Autoviny, poteší to najmä majiteľov úplne nových áut, elektromobilov, plug-in hybridov a vodíkových áut. Slovenský parlament chce týmto zabrániť dovozu starších áut zo zahraničia, kde si ich Slováci kúpia za nízke ceny.