Technologický gigant pripravuje „druhý Twitter“. Vďaka Muskovi je na trhu nečakaná diera
- Meta plánuje vytvoriť platformu podobnú Twitteru
- Detaily zatiaľ nie sú známe
- Podobné snahy jej v minulosti nevyšli
- Meta plánuje vytvoriť platformu podobnú Twitteru
- Detaily zatiaľ nie sú známe
- Podobné snahy jej v minulosti nevyšli
Od nástupu Elona Muska do pozície generálneho riaditeľa sa Twitteru príliš nedarí. Miliardárova „krutovláda“ poznačila platformu niekoľkými kontroverziami, medzi ktoré patrí napríklad povoľovanie prístupu účtom, ktoré v minulosti z pádnych dôvodov dostali ban, či masívne prepúšťanie zamestnancov.
Nie je preto až takým prekvapením, že na titul najpopulárnejšej mikroblogovacej platformy si brúsi zuby iná spoločnosť. Podľa agentúry Reuters má ňou byť práve technologický gigant Meta – materská spoločnosť sociálnej siete Facebook.
Meta už má plné ruky práce
„Skúmame samostatnú decentralizovanú sociálnu sieť na zdieľanie textových aktualizácií. Veríme, že je tu príležitosť vytvoriť samostatný priestor, kde môžu tvorcovia a verejné osobnosti zdieľať aktuálne informácie o svojich záujmoch,“ potvrdil pre agentúru hovorca spoločnosti.
Ako ďalej vysvetľuje portál Futurism s odvolaním sa na informácie portálov Platformer a MoneyControl, plánovaná platforma by sa mala principiálne podobať na Twitter a projekt by nemal mať na starosti nikto iný ako šéf Instagramu Adam Mosseri.
Projekt, ktorý zatiaľ nesie pracovný názov P92, by nemal s Instagramom zdieľať len jeho šéfa, ale aj prihlasovacie údaje. Inými slovami, po spustení platformy, jednoducho, zadáš to isté meno a heslo, ktoré používaš na Instagrame, a prístup bude tvoj.
Inovatívne funkcie
P92 by však nemal byť doslovným klonom známej platformy a rozlíšiť by sa mal napríklad decentralizáciou spomenutou vo vyjadrení Mety, píše CNN.
V praxi by to mohlo znamenať, že používatelia siete by mohli mať možnosť si vytvárať vlastné servery vo vnútri platformy. Dnes na podobnom princípe fungujú sociálne siete ako Discord či Reddit.
Takáto funkcia by teoreticky mohla znamenať aj to, že jednotlivé servery by mohli do určitej miery upravovať aj tretie strany, čo je pre produkty firmy Meta atypické. Spoločnosť zatiaľ odmietla odpovedať na otázky ohľadom plánovaných funkcií a nepriblížila ani dátum spustenia.
Meta má však s novou platformou relatívne dobré šance na úspech. Na rozdiel od projektov, akým je napríklad sociálna sieť Mastodon, konkurujúca Twitteru, má Meta naprieč svojimi aplikáciami značne veľkú fanúšikovskú základňu. Napríklad len Facebook používajú až 2 miliardy ľudí denne. Dá sa preto očakávať, že veľká časť z nich bude mať záujem vyskúšať túto novinku.
V minulosti sa potkla
Na druhú stranu, spoločnosť pri „kopírovaní“ rivalských aplikácií v minulosti neuspela hneď vo viacerých prípadoch. Cez leto minulého roka Instagram experimentoval s preorientovaním sa na video obsah, tzv. Instagram Reels, čo však spustilo vlnu kritiky od jeho používateľov.
O téme sme ťa v tom čase informovali. Proti zavádzaným zmenám vznikla aj petícia, ktorá na stránke change.org vyzbierala takmer 300 000 podpisov. Príspevok, ktorý ju na Instagrame propagoval, mal na konte okolo 2 miliónov likeov.
Ešte dávnejšie sa Instagram snažil presadiť aj inú novinku, ktorou bol tzv. IGTV. Išlo o videoplatformu v rámci aplikácie, ktorou Meta chcela konkurovať populárnemu YouTube. Zmenu však postihol rovnaký osud ako spomínané Reels.
Zdroje: Reuters, Futurism, CNN