Tenisky od Kanyeho ti zarobia aj pár tisíc eur. Nie, Yeezy to nie sú

  • Dopyt po topánkach Adidas Yeezy na trhu stúpol
  • Stalo sa tak po tom, ako Adidas oznámil, že ukončuje zmluvu s Kanye Westom
  • Cena by mohla vyskočiť aj o 50 %
Raper Kanye West na koncerte, tenisky Yeezy a kopa peňazí
Ilustračný obrázok Flickr/Daniele Dalledonne Unsplash/T. Kaiser, Ibrahim Boran
  • Dopyt po topánkach Adidas Yeezy na trhu stúpol
  • Stalo sa tak po tom, ako Adidas oznámil, že ukončuje zmluvu s Kanye Westom
  • Cena by mohla vyskočiť aj o 50 %

Nemecký atletický gigant Adidas len nedávno oznámil, že ukončuje svoje partnerstvo so zakladateľom Yeezy, Kanye Westom. Ten aktuálne vystupuje pod menom „Ye“.

Ako informuje portál Footwear News, partnerstvo ukončila spoločnosť Adidas ihneď po tom, ako Ye opakovane vyslovoval svoje antisemitské komentáre. Spoločnosť s ním „ukončí výrobu produktov značky Yeezy a zastaví všetky platby Yemu a jeho spoločnostiam“, a tiež „s okamžitou platnosťou zastaví podnikanie Adidas Yeezy“.

Rýchly nárast

Po tomto rozhodnutí nemeckého atletického giganta všetci špekulujú o tom, že dopyt po už existujúcich produktoch Adidas Yeezy by teraz mohol vzrásť raketovou rýchlosťou. Stať by sa tak mohlo aj napriek pošramotenej povesti Westa. 

Vyplýva to z údajov platformy obchodovania s teniskami, ktorá nesie názov Tradeblock. Za 24 hodín totižto zaznamenala 2,5 % nárast potvrdenej obchodnej aktivity Yeezy. Okrem toho si všimli aj nárast používateľov, ktorí si zaradili tieto produkty do zoznamu želaní, a to až o 10 %. 

Nárast záujmu zaznamenal aj agregátor Caleb Tattler, ktorý zistil, že údaje z vyhľadávania výrazu „Sell Yeezy“ na Google vzrástli celosvetovo až o 581 %. Niektorí experti na trhu s teniskami však majú iný názor.

„Nemyslím si, že ľudia chcú topánky [Adidas Yeezy] bez Kanyeho mena – no nikto teraz nechce mať na nohách Kanyeho meno,“ uviedol hlavný tvorca obsahu Sneaker History Robbie Falchi, keď tento týždeň hovoril o budúcnosti Adidas a Yeezy.

Strata alebo zisk

Startitup sa v súvislosti s budúcnosťou produktov značky Yeezy obrátil na experta z Footshopu a zberateľa tenisiek Petra „Kovkou” Kováča. Ten vysvetlil, že tenisky s Kanyeho menom dokázali svojho času ich majitelia predať za „5 až 6-násobné ceny“ už hneď po ich vydaní.

V súčasnosti sa to však zmenilo, vysvetľuje odborník. „Adidas dokázal trh s Yeezy tak nasýtiť, že v niektorých farebných prevedeniach ich bol problém predať aj za pôvodnú cenu,” vysvetľuje Kováč a dodáva, že na sekundárnych trhoch bola teda cena Kanyeho tenisiek vyššia iba vo veľmi výnimočných prípadoch.

Po rozhodnutí Adidasu ukončiť partnerstvo s Westom sa ceny produktov Yeezy môžu vyvíjať dvoma smermi. Buď pre Kanyeho správanie svoju hodnotu stratia, zákazníci ich už nebudú vyhľadávať a „resellerom” preto ostane množstvo nepredaných kusov. Kováč si však osobne myslí, že tento scenár je nepravdepodobný. 

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Peter Kovkou Kovac (@kovkou)

„Myslím si, že prichádza akési medziobdobie. Ľudia budú čakať, čo sa bude diať ďalej a ako sa k tomu postaví Adidas. Teda, či bude vydávať tie tenisky naďalej bez brandingu Yeezy. Je možné, že o niekoľko rokov cena začne stúpať, ale nemyslím si, že to bude ihneď. Tie kvantity produktov boli totiž na primárnom aj sekundárnom trhu obrovské,” vyjadril sa odborník.

Pri teniskách Yeezy sa teda môžeš stretnúť aj s veľmi dobrou investičnou príležitosťou, ak ich počty začnú klesať. Avšak ak zakladateľ značky bude pokračovať vo svojom neetickom správaní, môže ich ceny negatívne ovplyvniť, podotýka Kováč. „Z môjho pohľadu je to 50:50,” dodal.

Ceny po predstavení produktu

Kováč nám ďalej prezradil, že keď Footshop prvýkrát dostal tenisky Yeezy, predávali sa za 180 až 200 eur. Avšak na sekundárnom trhu sa ich ceny zvykli pohybovať aj na úrovniach 1 500 eur. 

Zaujímavé je, že Kanye West bol pred svojou spoluprácou s Adidas aj partnerom spoločnosti Nike. Z tejto spolupráce vzišli modely tenisiek Nike Air Yeezy a následne Nike Air Yeezy 2.

„Tie sa predávali približne za 300 eur, no v súčasnosti majú hodnotu 5 až 7-tisíc,” dodal expert.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: SIU, Footwear News

Najnovšie videá

Trendové videá