Tereza otvára prémiovú cukráreň. Ľudia o jej koláčoch hovoria ako o najlepších, ktoré jedli
- Aktuálne na našom trhu vzniká nový sladký biznis s veľkým potenciálom na úspech
- Je to prémiová slovenská cukrárenská výroba inšpirovaná francúzskym postupom výroby cukroviniek, ktorá stojí za tvoju pozornosť
- Aktuálne na našom trhu vzniká nový sladký biznis s veľkým potenciálom na úspech
- Je to prémiová slovenská cukrárenská výroba inšpirovaná francúzskym postupom výroby cukroviniek, ktorá stojí za tvoju pozornosť
28-ročná Tereza Čankyová je Chief pastry chef v celkom novom projekte s názvom Monamé Patisserie. Stojí za ním spoločne s bratom Milanom a jeho investičnou spoločnosťou boring brothers, ktorú spoluvlastní spoločne s Pavlom Kubánom.
Táto trojica aktuálne rozbieha prémiovú slovenskú cukráreň inšpirovanú francúzskym postupom výroby cukroviniek. Tereza má na starosti prioritne veci okolo výroby, receptúr, kvality aj technologických postupov a brat Milan sa spoločne s Palom venujú skôr biznisovým aspektom, cashflow, obchodu, marketingu a podobne.
- Prečo sa Tereza rozhodla otvoriť si vlastnú prémiovú cukrárenskú výrobu
- V čom sú jej zákusky celkom iné ako ostatné
- Koľko eur si rozbeh tohto projektu vyžiadal
- Čo by poradila začínajúcim podnikateľom
Čomu si sa venovala predtým, než si sa rozhodla založiť Monamé Patisserie? Bolo vždy tvojím snom viesť vlastnú cukráreň?
Vyštudovanú mám ekonómiu a manažment, ale už počas štúdia som cítila, že to nie je smer, ktorým sa chcem v živote vydať, a učarovalo mi vymýšľanie a tvorba dezertov, koláčov a tort. Po skončení štúdia som si spravila potrebné školenia a pracovala som v rôznych prevádzkach, kde som postupne zbierala vedomosti, až z toho vznikla túžba založiť si vlastnú cukrárenskú výrobu, ktorú môžem viesť vlastným smerom.
Spomínaš si na prvotný impulz, keď si si povedala, že ideš skúsiť šťastie v cukrárenskom biznise?
Prioritne to bola asi sebarealizácia a túžba vybudovať si niečo vlastné, presne podľa svojich pravidiel, tak, ako si človek predstavuje.
Môžeš nám bližšie priblížiť, o aký koncept ide? V čom je jedinečný a aký je váš biznis model?
Keď to zoberieme cez naše poslanie, tak je to o tom, že chceme ľuďom prinášať radosť, potešenie a chuť do života, vytváraním kúzelných chuťových chvíľ s našimi produktami.
V skratke to znamená, že chceme, aby boli dezerty opäť vnímané ako niečo výnimočné, čo si vieme dopriať ako odmenu a potešenie, a nemali by byť brané len ako povinnosť niečoho sladkého po jedle.
Veríme, že kombinácia jednotlivých chutí, samotných vrstiev našich dezertov a ich vizuálnej stránky to spĺňajú a ľuďom naozaj prinášajú radosť.
V rámci spoluprác s podnikmi prinášame do segmentu okrem dodávania koláčov celkovú službu ako marketingové podklady, aby prevádzky vedeli propagovať koláče bez ďalších investícií. Rovnako budeme mať interný systém, kde budeme presne vedieť, v akej prevádzke sa aké koláče predávajú a kedy sa predávajú.
Znamená to, že prevádzkam budeme vedieť dodávať presne také koláče, aké majú ich zákazníci radi, a presne v tie dni, keď sa predávajú najviac, a prevádzkam odpadne starosť s vybavovaním objednávok. A máme pripravených množstvo ďalších materiálov, ktoré prevádzkam uľahčia prácu a zefektívnia predaj.
Nepredávame teda len samotný koláč, ale koncovým zákazníkom chceme poskytnúť zážitok a prevádzkam poskytneme komplexnú službu.
Takéto podnikanie si vyžaduje viac ako len radosť z pečenia. Odkiaľ a kde ste čerpali dôležité know-how?
V rámci nášho konceptu sa snažíme prepájať naše osobné stvárnenie modernej cukrárne s inovatívnym prístupom k tradičným metódam výroby cukrárenských výrobkov.
Vieme, aké chute ľudia na Slovensku preferujú, a tie sa následne snažíme kombinovať s modernejšími postupmi a ingredienciami z francúzskych patisserie.
Inšpiráciu teda primárne hľadáme v slovenskej a francúzskej kuchyni, a samozrejme, nemôžeme zabudnúť na našich zákazníkov, kde sa rovnako snažíme reagovať na ich spätnú väzbu.
Zrealizovať takýto projekt si určite vyžaduje aj značné financie. Koľko eur ste museli investovať do prevádzky pri začiatku podnikania?
Keďže sme stále v procese zariaďovania prevádzky, tak presné číslo nemáme, ale rátame, že celková investícia bude niekde na úrovni okolo 60 000 €.
Odkiaľ ste čerpali financie? Nebáli ste sa zadlženia? Zrejme vám pomohla aj spomínaná investičná firma.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Tereza spojila sily so svojím bratom, aby na Slovensko priniesli výnimočnú cukráreň
- Ponúka špičkové dezerty, ktoré majú prémiovú kvalitu, no ich cena nie je prestrelená
- Rozbehnúť takýto projekt si však vyžiadalo extrémne úsilie, ale oplatilo sa
- „Sú to tie najlepšie koláče, na akých som bol, jednoducho z iného vesmíru,“ tvrdí spokojný zákazník
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom