Tesco sa rozhodlo zariskovať: Prináša nečakanú novinku, ktorú každý zákazník ocení
- Obchodný reťazec spúšťa nevšednú novinku, aby zvýšil predaj
- Nachádza sa už v 28 predajniach na Slovensku
- Obchodný reťazec spúšťa nevšednú novinku, aby zvýšil predaj
- Nachádza sa už v 28 predajniach na Slovensku
Obchody na Slovensku hľadajú rôzne spôsoby, ako prilákať zákazníkov. Súťažia nielen cenami, ale aj vernostnými programami a výhodami. Supermarkety lákajú na široký výber domácich produktov a doplnkové služby. Tesco teraz pridáva nový ťah v tomto boji.
Maloobchodný gigant spolupracuje so spoločnosťou Dunnhumby, odborníkom na analýzu zákazníckeho správania, a zistil, že digitálne obrazovky v obchodoch prinášajú veľké výhody. Tieto zistenia vyplývajú z tlačovej správy spoločnosti.
Zvýšili predaje
Tesco nainštalovalo 84 digitálnych obrazoviek v 28 obchodoch po celom Slovensku. Tieto obrazovky majú zvýšiť známosť značky a podporiť predaj i návštevnosť obchodov. Sú umiestnené tak, aby zákazníci počas nákupu videli dôležité informácie a ponuky, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní o nákupe.
Po úspechu úvodnej fázy kampane chce Tesco rozšíriť digitálne obrazovky aj do iných obchodov.
Reklamy zobrazené na týchto obrazovkách výrazne zvýšili predaj propagovaných produktov, a to až o približne tretinu.
Vernostné programy
Dynamické reklamy priťahujú pozornosť zákazníkov oveľa viac než statické. Tesco tvrdí, že digitálne obrazovky sú až 2,5-krát efektívnejšie.
Vďaka vernostnému programu Clubcard má Tesco podrobné údaje o svojich zákazníkoch, čo im umožňuje lepšie zacieľovať reklamy a tým zvyšovať návštevnosť a predaj.
Louise Manson, marketingová riaditeľka Tesca pre strednú Európu, povedala: „Fungujeme v uzavretom systéme, čo nám umožňuje presne sledovať a merať vplyv našich kampaní od začiatku až do konca. Naše najnovšie inovácie nám umožňujú efektívne reagovať na celý rad marketingových výsledkov, od budovania povedomia o značke až po zvyšovanie predaja.“
Aj iné reťazce používajú vernostné programy, ktoré zákazníci radi využívajú, pretože im umožňujú nakupovať lacnejšie. Tieto programy ich motivujú nakupovať u toho istého predajcu a priťahujú ich aktuálnymi akciovými ponukami.
Samoobslužné predajne
Zákazníkov sa supermarkety snažia zaujať aj ďalšími špeciálnymi spôsobmi. Ako sme ťa informovali, na Slovensku sa totiž rozmohol inovatívny spôsob nakupovania – samoobslužné predajne. Tie prvé zriadila prekvapivo Coop Jednota.
V snahe zvýšiť ziskovosť sa reťazec rozhodol skúsiť futuristický formát v lokalite, kde klasická predajňa neuspela. Tento prístup sa však neobmedzuje len na menšie obce, ale využívajú ho aj v mnohých rušných mestách po celej Európe. Coop Jednota je s týmto netradičným spôsobom predaja tak spokojná, že plánuje otvoriť predajne na ďalších miestach.
Spoločnosť otvorila prvú predajňu v obci Šalgočka v okrese Galanta. Obec má len 460 obyvateľov a obchod je otvorený 7 dní v týždni. Najviac zákazníkov prichádza počas víkendov a sviatkov, často sú to matky s deťmi. O tejto predajni informoval portál Aktuality.
Najviac sa v predajni predávajú bežné produkty, uviedla hovorkyňa Coop Jednoty. Najobľúbenejšie sú nealko nápoje, pivo, nanuky a pečivo. Veľký podiel nákupov tvoria aj potraviny a potreby pre domácnosť.
Vstup do obchodu Coop Jednota bez predavačov je úplne jednoduchý a intuitívny. Musíš mať viac ako 18 rokov a vernostnú kartu. Pri odchode použiješ QR kód a platiť v hotovosti nie je možné. Bezpečnosť predajne zaisťujú moderné kamerové systémy a umelá inteligencia.
Ďalšie samoobslužné predajne majú otvoriť už v priebehu nasledujúcich mesiacoch. „V blízkej dobe plánujeme otvárať ďalšie automatizované predajne. Ako sme informovali pri otvorení prvej automatizovanej predajne v našej sieti, v priebehu jedného roka od otvorenia predajne v Šalgočke plánujeme otvoriť približne 10 takýchto predajní,“ potvrdila pre Aktuality hovorkyňa Coop Jednoty Jana Kuklová.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: Tesco, Archív SIU