Tesla ďalej prerába, napriek tomu sa stala najhodnotnejšou automobilkou v USA
- Vízia je niekedy viac ako skutočná hodnota.
- Vízia je niekedy viac ako skutočná hodnota.
Výrobca elektromobilov Tesla sa stal prvýkrát v histórií najväčšou automobilkou v Spojených štátoch amerických. Tento prívlastok si vyslúžila vďaka hodnote, ktorú dosiahla v posledných dňoch na burze. V pondelok dokonca prekonala spoločnosť s dlhoročnou históriou General Motors.
foto:facebook.com/tesla
Akcie Tesly prelomili už minulý týždeň hranicu 300 dolárov za akciu. V piebehu pondelka sa cena vyšplhala na 311 dolárov. V praxi to znamená, že investori firmu ocenili na 51,37 miliárd dolárov, zatiaľ čo General Motors má podľa akcií hodnotu 50,29 miliárd dolárov. Už minulý týždeň Tesla prekonala svojou hodnotou automobilku Ford.
foto:facebook.com/tesla
Za mesiac tak akcie Tesly vyleteli o viac ako štvrtinu. Čisto podľa hospodárskych výsledkov pre takúto hodnotu nie je žiaden dôvod, keďže Tesla stále prerába. Investori to však firme riadenej Elonom Muskom odpúšťajú a naopak ženú akcie ďalej nahor.
Prekonanie General Motors sa pritom zdá paradoxné aj vzhľadom k celkovej veľkosti tejto mladej automobilky. Tesle sa minulý rok podarilo predať 76-tisíc vozidiel, naopak predaje General Motors sa pohybovali na úrovni 10 miliónov kusov. Investorom je teda na spoločnosti Elona Muska najsympatickejšia jej perspektívnosť a vízia.
foto:facebook.com/tesla
Pre mnohých sa Tesla stala podobne ako Apple takmer novým náboženstvom. Analytici očakávali, že zásadnou bude pre Teslu predovšetkým výroba Modelu 3, na ktorý má automobilka stovky tisíc objednávok. Výroba by sa mala oficiálne začať v júli.
foto:facebook.com/tesla
Tesla už zďaleka nie je len nejakým startupom, ale plnohodnotnou automobilkou, do ktorej sa vkladajú veľké nádeje. Funguje už takmer 14 rokov a pred sebou má šibeničný termín uvedenia Modelu 3 na trh. Práve tento elektromobil vidia experti ako „hop alebo trop“. Spoločnosť môže vystreliť na vrchol, ale to by muselo všetko ísť podľa plánov. Model 3 by sa musel dostať k zákazníkom včas a v poriadku. Druhou možnosťou je, že tento produkt automobilku potopí, ak sa bude uvedenie na trh odkladať.
foto:facebook.com/tesla
Tesla je okrem iného známa aj tým, že svoje autá neuvádza na trh ani zďaleka na čas, ale omešká sa aj o niekoľko mesiacov. Nie vždy je to len ich chyba. Napríklad Model X prišiel do predaja neskôr kvôli mechanickým problémom zadných krídlových dverí. To však v konečnom dôsledku zákazníkov ani investorov nezaujíma.
foto:facebook.com/tesla
Počkáme si teda do leta a môžno sa Tesla prekoná a uvedie Model 3 na trh podľa v sľúbenom termíne. Investori sa potom budú tešiť z veľkých ziskov. Alebo to nevyjde a ostanú im oči pre plač kvôli ešte väčším stratám.
zdroj:theverge.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy