Na povrch vyplávali škaredé informácie o Tesle. Potvrdilo sa to, na čo zákazníci upozorňujú roky
- Automobilka Elona Muska má veľký problém
- Vyhýba sa konfrontácii od zákazníkov, ktorých autá majú problémy s autopilotom
- Existuje mnoho prípadov zlyhania systému
- Automobilka Elona Muska má veľký problém
- Vyhýba sa konfrontácii od zákazníkov, ktorých autá majú problémy s autopilotom
- Existuje mnoho prípadov zlyhania systému
Autopilot spoločnosti Tesla vzbudzuje množstvo otáznikov od začiatku jeho uvedenia na trh. Zatiaľ čo mnohí ho jednoznačne milujú, ďalší pri ňom dvíhajú varovný prst. Teraz však na povrch vyšli informácie, ktoré naznačujú skutočný rozsah tohto problému.
Ako informuje portál The Detroit News, tisíce zákazníkov Tesly po celom svete hlásia významné problémy s autopilotom v ich autách. A Tesla o tom vie.
Nemecký denník Handelsbatt totiž obdržal dáta a utajované informácie od informátora priamo zo spoločnosti Elona Muska.
Musk s Teslou, dá sa povedať, zmenil svet, píšu Nemci, ktorí však podotýkajú, že článok v denníku sa netýka len revolúcie v oblasti elektrifikácie automobility. Práve naopak, dáta, ktoré obdržali, naznačujú, že automobilka zrejme nezvládla svoj vzostup.
Je to príbeh firmy, ktorá sa spoliehala na sľubné technológie, no nedokázala držať krok s neustálymi sľubmi zo strany Muska. Ide zároveň o spoločnosť s ľahostajným prístupom k údajom jej vlastných zákazníkov.
Únik dát
Handelsbatt uverejnil obrovský počet dát. Ide o interné dokumenty Tesly, z ktorých vyplýva, že problémy s technológiou autopilota v jej autách môžu byť oveľa bežnejšie, než sme si mysleli.
Uniknuté súbory sú len ďalšou prísadou do zmesi znepokojivých anekdot z posledných rokov. Tesla vybudovala a neustále obnovuje systém, vďaka ktorému auto dokáže šoférovať úplne autonómne, teda bez pomoci človeka. Avšak nefunguje to bezchybne a spoločnosť si to zrejme nechce pripustiť.
Zákazníci sa sťažujú a Tesla to neberie vážne, ukazujú dokumenty. Dáta od Handelsbattu poukazujú na pokusy spoločnosti udržať tieto sťažnosti v tajnosti. Javí sa to ako stratégia na obmedzenie komunikácie so zákazníkmi, ktorá by mohla skončiť súdnym sporom.
Elon Musk v tejto súvislosti nereagoval na žiadosti o komentár.
Tisíce sťažností
Handelsbatt do svojej obšírnej správy zahrnul tisíce sťažností od ľudí prezentujúcich sa ako zákazníci automobilky. Denník zverejnil článok s názvom „Môj autopilot ma takmer zabil“, v ktorom uviedol, že obdržal 23-tisíc súborov vo veľkosti 100 gigabajtov. Tie zahŕňali 3-tisíc záznamov zákazníkov obávajúcich sa o bezpečnosť, pričom v súboroch sa nachádzalo viac ako tisíc popisov zlyhaní v automobiloch Tesla.
Sťažnosti sa týkajú vozidiel vyrobených od roku 2015 do marca 2022.
Súbory obsahujú viac ako 2 400 sťažností na náhlu samovoľnú akceleráciu a vyše 1 500 sťažností na problémy s brzdením. Vyskytovali sa tu napríklad problémy typu neúmyselného núdzového brzdenia. V niektorých sťažnostiach zákazníci popisujú, že ich auto náhle zabrzdilo bez zjavného dôvodu, uvádza sa v článku.
„Auto zrazu prudko zabrzdilo. Tak silno, ako si dokážete predstaviť. Bezpečnostný pás ma stiahol a auto takmer zastavilo. Potom do mňa zozadu narazilo ďalšie auto,“ píše údajný zákazník z Michiganu.
„Komunikácia nekomunikácia“
Handelsbatt poukazuje aj na ďalšiu zaujímavú skutočnosť, ktorá sa objavuje v súboroch. Ak do sťažnosti od zákazníkov nie sú zapojení aj ich právnici, zamestnanci Tesly by mali svoje posudky zákazníkovi odovzdať len „verbálne“ a nie „písomne“.
„Nižšie uvedené hlásenie nekopírujte a nevkladajte do e-mailu, textovej správy ani ho nenechávajte v hlasovej schránke zákazníkovi,“ uvádza sa v pokynoch podľa článku.
„Nikdy neposielali e-maily, všetko má byť vždy verbálne,“ cituje Handelsbatt kalifornskú lekárku, ktorá tvrdí, že jej Tesla na jeseň 2021 sama od seba zrýchlila a narazila do dvoch betónových stĺpov.
Niektorí zákazníci však písomné odpovede dostali. Napríklad muž sťažujúci sa na prudké samovoľné brzdenie z neho vyčítal, že jeho autopilot sa správa „absolútne normálne“ a mal by si len znova prečítať príručku.
Vyhrážka žaloby
The Detroit News zároveň poukazuje na to, že keď sa právnici Tesly dozvedeli o úniku a dátach Handelsbattu, denníku pohrozili právnymi krokmi. Požadovali, aby nemecké médium poslalo Muskovej spoločnosti kópiu obrdžaných údajov a vymazalo všetky ostatné kópie.
V prípade nesplnenia týchto požiadaviek Tesla údajne plánovala podniknúť právne kroky „za krádež dôverných a osobných údajov“.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: The Detroit News, Handelsbatt, Handelsbatt