Tibor objavil dieru na gastro scéne. Butik s oblečením premenil na toastáreň, ktorá v Bratislave nemá konkurenciu
- Tibor sa dlhé roky pohyboval na gastro scéne, vždy však túžil po vlastnom podniku
- Svoj sen si splnil počas pandémie, kedy na gastro scénu priniesol prvú toastáreň
- Daj si! je unikát, kde si pochutnáš aj na slaninovo-džemovom toaste
- Tibor sa dlhé roky pohyboval na gastro scéne, vždy však túžil po vlastnom podniku
- Svoj sen si splnil počas pandémie, kedy na gastro scénu priniesol prvú toastáreň
- Daj si! je unikát, kde si pochutnáš aj na slaninovo-džemovom toaste
„Vyrastal som v rodine, ktorá prevádzkovala nejednu gastro prevádzku. Už ako malý som teda pomáhal otcovi v stánkoch na vianočných trhoch či festivaloch. Otec sa však prikláňal k „tradičnejším“ chutiam, ako cigánska, klobásky či langoše. Ja som chcel prísť s niečím, čo tu nie je a podarilo sa,“ začína svoje rozprávanie zakladateľ prevádzky Daj si!, ktorá sídli na Záhradníckej ulici v Bratislave.
Daj si! je na gastronomickej scéne len dva mesiace a na jeho čele stojí Tibor Mészáros, ktorý je mnohým známy z televíznych obrazoviek, ale aj ako účinkujúci v skečoch youtubového dua Zrebný & Frlajs.
Niekdajší butik s oblečením premenil na toastáreň
Keď si Tibor minulý rok spoločne s kamarátom Tomášom prenajal malý stánok v centre mesta, ani jeden z nich netušil, ako ho využijú. Jedného dňa sa ale Tibor rozhodol premeniť priestory niekdajšieho butiku s oblečením na toastáreň.
Priestory bývalého butiku sa začali renovovať počas pandémie, konkrétne v septembri 2020. Iní zatvárali či krachovali, Tibor sa púšťal do podnikania.
„Ľudia si mysleli, že som sa zbláznil. V čase, kedy vrcholila pandémia, som si ja prenajal „kontajner“, ktorý vôbec nebol prispôsobený gastro prevádzke,“ hovorí Tibor, ktorý prevádzku otvoril až v máji 2021, keď sa opatrenia začali postupne uvoľňovať.
Ide o prvú a jedinú toastáreň svojho druhu v hlavnom meste. Do prevádzky majiteľ investoval vyše 25 000 eur, aby vytvoril originálny koncept, ktorý u nás nemá konkurenciu.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Toast so slaninou a džemom, ale aj s kuracím mäsom a zeleninou
Chuť jedinečných toastov podnikateľ okorenil skvelým, priam až drzým humorom, ktorý pobaví hádam každého zákazníka. Zakladateľ dodáva, že prioritou prevádzky je priateľský prístup k zákazníkom, úsmev na tvári a kvalita a originalita produktov.
Nejde tam však o „obyčajné“ toasty so šunkou a syrom, na ktoré sme zvyknutí. Daj si! dáva toastom nový rozmer. Nájdeš tam toasty nielen na slaný, ale aj sladký spôsob.
Zakladateľ sa inšpiroval v USA, čomu svedčia toasty Peanut Butter Jelly. Medzi nich patrí toast s názvom Peanut butter Elvis Presley, ktorý je spojením sandwicha, arašidového masla, ovocného džemu, chrumkavej slaniny a banánu. Stojí len 3, 99 eur. Nájdeš tam ale aj „klasiky“ ako šunka, syr, maslo či šunka, syr a zelenina.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Najobľúbenejším toastom zákazníkov je vraj Chicken Katsu Satay s vyprážanými marinovanými kuracími prsiami v panko strúhanke, ktoré skvelo dopĺňa arašidová omáčka, ľadový šalát, cheddar, cibuľa a uhorka.
Tento toast je favoritom aj pre samotného majiteľa. Jeho cena je 5,99 eur. Ak si však dáš tento toast v kombinácii s hranolkami, jeho cena bude 8,99 eur. Daj si! ale ponúka lacnejšie aj drahšie varianty.
Základom perfektného toastu je podľa majiteľa láska, s ktorou to robí, a nesmie chýbať ani maslo. Denne prevádzku navštívi niečo cez 100 až 150 ľudí.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
„Mladým ľuďom by som odporučil, aby pochopili, že sú mladí a jediné, čo v biznise môžu stratiť, sú peniaze, ktoré sa dajú znova zarobiť. Vždy je to však veľká skúsenosť. Nebojte sa investovať a urobte pre svoj projekt úplne maximum. A ak vás mnohí od toho odrádzajú či vám neveria, je to okej. Veriť si musíte hlavne vy. Okrem toho sa odporúčam odlíšiť, len niečím novým a iným prerazíte,“ vyjadril sa pre Startitup Tibor.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska