Tisíce luxusných áut pre bohatých Rusov zablokovali v prístave. O novom Cadillacu môžu len snívať

  • V týchto dňoch tisíce Rusov očakávali obohatenie ich garáží o luxusné vozidlá zo Západu
  • Tak skoro sa ich však nedočkajú, sú zadržané v prístave
Cadillac
Cadillac Europe, Pexels/Алесь Усцінаў
  • V týchto dňoch tisíce Rusov očakávali obohatenie ich garáží o luxusné vozidlá zo Západu
  • Tak skoro sa ich však nedočkajú, sú zadržané v prístave

Svet pozoruje ďalší efekt západných sankcií voči Ruskej federácii. Zákazníci v Rusku už nemusia očakávať, že im v garážach pribudnú luxusné autá, ktoré si pred pár mesiacmi objednali. Po mori sa síce dostali až do belgického prístavu Zeebrugge, no tam aj zostanú. Informuje The Wall Street Journal.

Kupujúci v Rusku si s najväčšou pravdepodobnosťou nebudú môcť užiť autá rôznych značiek, a to aj napriek tomu, že za ne zaplatili. Ide o značky ako Cadillac, Lexus či Mercedes.

„Momentálne hovoríme o ôsmich tisícoch áut, z toho polovicu tvoria vozidlá za viac ako 50-tisíc eur,“ oznámil Marc Adriansens, ktorý riadi terminál áut v prístave.

Otvorenou otázkou zostáva, kedy začne parkovisko, takpovediac, praskať vo švíkoch a ďalšie autá tu už nebudú mať kde zaparkovať. „Môžeme tu mať až 10 000 vozidiel, takže miesto ešte máme, no nebude to trvať večne,“ vysvetlil Adriansens. Prístav v Zeebrugge ročne dokáže vybaviť až 3 milióny vozidiel. 

Zablokovaná prekládka áut do Ruska ale nie je jedinou starosťou prístavných úradníkov. Pozastavená je aj nakládka vyše tisícky kontajnerov, ktoré majú byť podrobené dôkladnej kontrole, aby sa zabezpečilo, že prepravovaný náklad neporuší predpisy súvisiace s ekonomickými sankciami.

Devalvovaný ruský rubeľ drhne ekonomické dno a sankcie voči Rusku kvôli invázii na Ukrajinu sú čoraz citeľnejšie. Medzinárodné spoločnosti v panike opúšťajú ruský trh, pretože sa obávajú investovania svojich zdrojov do tikajúcej bomby.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1518100335117717506

Mnohí výrobcovia oznámili, že až do odvolania nebudú dodávať do Ruska žiadne autá. Veď predsa, načo ich tam posielať, keď na západných trhoch je vysoký dopyt a tiež garancia ziskov.

Rusi majú hlavy v smútku aj kvôli rastu cien v automobilových salónoch. Niektoré modely už teraz stoja dvakrát toľko ako pred vypuknutím vojny. Hovoria, že pri pohľade na sumy „to už nie je cenovka, ale telefónne číslo“.

Niektorí používatelia sociálnych sietí sa pokúšajú vtipkovať a hovoria o tom, že v kufri predávaných áut zrejme musia byť dokumenty o vlastníctve nového veľkého bytu v centre Moskvy.

Pravda je však trpká. Informovanejší Rusi vedia, že ide o výsledok „špeciálnej Putinovej operácie“. Jasným príkladom razantného zdražovania je ponuka jedného z predajcov Audi.

Podľa rozhorčených Rusov sa donedávna dala S8 objednať za ekvivalent 110-tisíc eur ( 13 až 14 miliónov rubľov). Dnes nie je problém nájsť toto auto v ponuke aj za 341-tisíc eur.

 
 
 
 
 
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa Smotra.ru (@smotraru)

Ruské stránky nestíhajú aktualizovať cenníky. Kým na stránke Mercedesu si môžeš objednať model E 200 4Matic za 6 miliónov rubľov, v showroome musíš za showcar vybavený niekoľkými príplatkovými prvkami nechať takmer 16 miliónov rubľov (cca. 132-tisíc eur). Pre porovnanie, v Nemecku sa takáto verzia triedy E dá kúpiť za necelých 54-tisíc eur.

https://twitter.com/KMedefer/status/1518340329740644355

Stellantis prerušila výrobu v Rusku

Automobilka Stellantis oznámila, že pre vplyv sankcií a logistické problémy prerušuje výrobu v Rusku. Stellantis v Rusku produkoval dodávkové automobily značiek Peugeot a Citroen v závode v meste Kaluga, ktorý vlastní spolu s japonskou automobilkou Mitsubishi. Japonský výrobca áut svoju produkciu prerušil skôr počas tohto mesiaca.

Spoločnosť Stellantis v utorok uviedla, že chce „zabezpečiť úplné dodržiavanie“ zahraničných sankcií a „chrániť svojich zamestnancov“, a preto výrobu prerušuje.

Automobilka už skôr upozornila, že závodu v Kaluge sa míňajú dielce. Mnohé automobilky s výrobou v Rusku majú od začiatku invázie na Ukrajinu ťažkosti pri dovoze komponentov, ktoré potrebujú.

Stellantis, ktorý je štvrtým najväčším výrobcom áut na svete, už minulý mesiac zastavil dodávky áut z Ruska aj na ruský trh. Ruské úrady kritizujú tie firmy, ktoré zastavili svoju činnosť, a varujú, že by mohli podniknúť kroky na prevzatie výrobných závodov pod štátnu kontrolu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: WSJ, TASR, CNN

Najnovšie videá

Trendové videá