Títo Slováci vytvorili startup, pomocou ktorého si prenajmeš jachtu hocikde na svete. Rastú raketovou rýchlosťou a zaujímajú sa o nich prví investori

  • Slovenský startup Boataround má po roku od spustenia na webe už 6-tisíc lodí.
  • Slovenský startup Boataround má po roku od spustenia na webe už 6-tisíc lodí.

Za projektom Boataround stoja dvaja mladí Slováci – Jana Escher a Pavel Pribiš. Oboch spája kariéra v známom Booking.com. Začali na Slovensku no postupne ich odvialo do rôznych kútov sveta. Obaja sa ale vždy chceli na Slovensko vrátiť a niečo tu dokázať.

„Chcela som sa vrátiť na Slovensko. Mimo domova som bola päť rokov. Najprv som bola v Rakúsku, neskôr som odišla do Thajska. U mňa prevládol aspekt niečo dokázať, a najmä to dokázať z môjho rodného Slovenska. Za to stojí aj ukončenie kariéry v nadnárodnej spoločnosti.“ povedala pre SME Jana Eschel.

Na Slovensko sa teda vrátili a založili spolu platformu Boataround. Najjednoduchšie sa dá jej princíp predstaviť ako Booking.com pre lode. Jedným klikom si tu dokážeš zarezervovať prenájom lode takmer kdekoľvek na svete. A nové destinácie stále pribúdajú.

„Máme pripavené stovky nových destinácií. Môžem spomenúť Maledivy, Vladivostok, Seychely alebo New York. Chceme byť aktívni v každej destinácii, kde sú lode. Od Liptovskej Mary po Austráliu,“ povedal pre Forbes Pavel Pribiš.

Zo začiatku tomu venovali naozaj všetko. Pracovali v podstate zadarmo a všetko, čo zarobili, vrážali späť do biznisu.

„Strávili sme stovky hodín v zahraničí, osobne sme skontrolovali každú loď, ktorú zverejňujeme na Boatarounde. Pamätám si, ako sme začiatkom leta za dva týždne nafotili takmer 700 lodí v Grécku a Chorvátsku. Spali sme v podpalubí a v noci sme vyberali správne fotografie,“ povedal pre Forbes Pavel Pribiš.

Postupne sa im podarilo rozšíriť tím o ďalších ľudí a získať si dôveru čoraz väčšieho množstva majiteľov lodí. A to viedlo k raketovému rastu, ktorý trvá doteraz. Do konca roka očakávajú, že dosiahnu magických 1 000 zákazníkov a tržby oproti minulému roku narastú o viac ako 1 500 percent.

„Dnes máme na webe 6-tisíc lodí a týždenne používa našu stránku viac ľudí, ako za celý minulý rok dohromady. Myslím, že sme jeden z najväčších agregátorov lodí na svete,“ povedal pre Forbes Pavel Pribiš.

Pri takých číslach nie je prekvapením, že o nich prejavujú záujem aj investori. Jednu investíciu už tento rok získali – 350-tisíc eur prostredníctvom crowd-investingovej platformy Crowdberry. Podľa ich slov o nich prejavili záujem aj zástupcovia LRJ Capital, Credo Ventures, Incoming či spoluzakladateľ ESETu Anton Zajac.

No na vavrínoch v žiadnom prípade spať neplánujú. Okrem neustáleho pridávania nových destinácií sa chcú sústrediť aj na vytvorenie kvalitného a širokého interného tímu.

“V prvom rade budeme pracovať na tom, aby sme dostali do firmy talentovaných ľudí. Nedarí sa nám nájsť poľsky hovoriacich ľudí, nehovoriac o škandinávskych jazykoch. No v dobe, keď sa veľa vecí outsourcuje, máme úplne inú stratégiu. Chceme mať silný in-house tím a rozumieť tomu, čo robíme,“ povedal pre Forbes Pavel Pribiš.

Všetko zatiaľ nasvedčuje tomu, že o Boataround ešte budeme počuť. Skúsenosti zo svetoznámej korporácie zakladatelia úspešne pretavujú do špecifického segmentu, v ktorom sa im darí významne rásť. Tomuto nádejnému slovenskému startupu jednoznačne fandíme!

Najnovšie videá

Trendové videá