Tkáč a Křetínský vložili do doručovacieho startupu desiatky miliónov eur. Ide o absolútne zásadnú investíciu
- Český startup DoDo rastie každý rokom a pred sebou má skutočne ambiciózne plány
- Dôveru doň aktuálne vkladajú aj významní investori
- Český startup DoDo rastie každý rokom a pred sebou má skutočne ambiciózne plány
- Dôveru doň aktuálne vkladajú aj významní investori
DoDo je takzvaná data-driven logistická služba pre e-commerce, retail a rýchle občerstvenie. Využíva pokročilé technológie k tomu, aby zjednodušila firmám doručenie objednávok a znížila negatívny dopad na mestské prostredie.
Startup DoDo dokázal aj v roku 2021 nadviazať na svoj každoročný rast a rozviezol takmer 4 milióny zásielok, je to celkovo o 1,2 milióna viac, ako tomu bolo predošlý rok. Firma takmer zdvojnásobila obrat na takmer 38 miliónov eur, Startitup o tom informovalo zastúpenie značky.
Tovar pre DoDo aktuálne vozí približne 2 000 kuriérov a flotila firmy má viac ako 1 250 áut. DoDo v súčasnosti pôsobí už v 7 krajinách a v roku 2022 sa chce zamerať najmä na rast na nemecky hovoriacich trhoch. Ambíciou je tiež navýšiť ročný obrat až na 81 miliónov eur.
Ambiciózny startup už v minulom roku dokončil transformáciu na medzinárodnú skupinu DoDo Group a pre urýchlenie expanzie do sveta, spustil aj franšízový program s názvom DoDo Partner. Medzi najväčších zákazníkov, pre ktorých spoločnosť zaisťuje logistiku, zostáva Tesco, Košík.cz, KFC, Alza v Maďarsku, Bibloo či Penny.
Ide o naozaj silného hráča, do ktorého najnovšie vložili svoju dôveru aj významní investori. V rámci investičného kola „Series B“ získala firma svoju doteraz najväčšiu investíciu.
S rýchlejšou expanziou do sveta startupu pomôže financie vo výške 1,5 miliardy korún (cca. 60 miliónov eur) od investorov na čele s EC Investments Daniela Křetínskeho a zakladateľom J&T Capital Partners Patrikom Tkáčom. Obaja tak v logistickej firme Michala Menšíka navýšia svoj minoritný podiel.
Firma chce okrem iného expandovať do južnej Európy a o ďalej posilňovať svoju pozíciu jednotky v last-mile logistike. Prostriedky pomôžu aj ďalšiemu rozvoju vlastnej data-driven logistickej platformy DoDo.
Investori na čele s Křetínskym a Tkáčom v nasledujúcich dvoch rokoch v DoDo preinvestujú 60 miliónov eur. Svoj minoritný podiel navyšujú cez entitu MFresh Holding, ktorej súčasťou je aj investičná skupina Rockaway Capital Jakuba Havrlanta. Majorita zostáva skupine V-Sharp Michala Menšíka, ktorý zastáva pozíciu CEO DoDo Group.
„Investícia do DoDo je pre nás atraktívna vo viacerých ohľadoch, pričom tým hlavným je fakt, že firma zaujímavým a inovatívnym spôsobom prepája last-mile logistiku s retailom, čo sú oblasti, do ktorých v rámci širšej skupiny EP Corporate Group významne investujeme. Vďaka know-how tímu DoDo a šírke nášho portfólia verím, že sa nám do budúcna podarí spolupracovať na ďalších zaujímavých spoločných projektoch,“ približuje Branislav Miškovič z EC Investments.
Peniaze budú okrem expanzie využité aj na ďalší vývoj vlastnej data-driven logistickej platformy. Tá sa stará o plánovanie trás, efektívne vyťažovanie vozidiel vo flotile, ale napríklad aj o komunikáciu s koncovým zákazníkom.
Logistická platforma GAIA je pre firmu kľúčová aj v rámci technologických inovácií na čele so zlepšujúcou sa predikciou dopytu. Zásadnú rolu hrá aj pri implementácii nových logistických modelov, ktoré umožňujú robiť doručovanie ešte udržateľnejším.
Deje sa to napríklad cez koncentráciu zásielok naprieč jednotlivými biznisovými streamami do mikrozón vo vnútri miest. Do vývoja svojej platformy firma DoDo investovala už stovky miliónov korún.
„DoDo zo startupu vyrástlo v šampióna svojho odboru a netajíme sa ambíciou ďalej pokračovať do európskej prvej biznisovej ligy. Máme skvelú službu, s ktorou sme doma aj v zahraničí obstáli aj u tých najväčších a najnáročnejších zákazníkov z radov nadnárodných reťazcov, a to aj v logisticky extrémne náročnom segmente rozvozu potravín, kde rozvážame pre hráčov ako Košík.cz, Tesco, Penny a ďalšie,“ načrtáva ambície firmy Michal Menšík, CEO DoDo Group.
Teraz je podľa Menšíka čas využiť technologický náskok firmy aj prevádzkové schopnosti. Cieľom je začať zabehnuté štandardy v doručovaní na poslednú míľu meniť aj na ďalších európskych trhoch.
„Verím, že sme pre naše ambiciózne ciele našli tých najlepších možných partnerov, ktorí majú s budovaním biznisu s celoeurópskym zásahom bohaté skúsenosti.“
DoDo
DoDo spadajúce do fondu V-Sharp funguje v rámci segmentu B2B ako vysoko efektívne, spoľahlivé a „tailor- made“ riešenie poslednej míle. Startup pôsobí prakticky vo všetkých väčších mestách Českej republiky.
Svoje služby už ale rozšíril aj do Slovenskej republiky, Poľska, Nemecka, Rakúska, Maďarska či Bulharska. DoDo je zároveň vysoko flexibilná osobná asistenčná a kuriérska služba, ktorá je na základe objednávky pomocou SMS alebo Facebook Messengeru schopná zaistiť okamžitú pomoc s takmer akýmkoľvek problémom – nech ide o dovoz čerstvej pizze, nákup kancelárskych potrieb, vyzdvihnutie obleku z čistiarne či podanie zásielky na pošte.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: DoDo