TOP 10 najlacnejších áut na Slovensku: Stačiť ti bude len 12 300 eur (REBRÍČEK)

  • Cena osobných automobilov vzrástla
  • Stále si však dokážeš kúpiť obstojné auto za prijateľné ceny
Na snímke auto na moste v Bratislave a vysmiata žena v aute.
Toto je 10 najlacnejších áut na Slovensku. (ilustračné foto) Canva
  • Cena osobných automobilov vzrástla
  • Stále si však dokážeš kúpiť obstojné auto za prijateľné ceny

Kúpiť dobré auto a k tomu za dobrú cenu je občas vyslovene veda. Pár rokov dozadu nebolo tak komplikované vymeniť starý model za nový, avšak inflácia či nedostatok pracovných síl a vysoký dopyt potiahli ceny poriadne vysoko.

Zatiaľ čo v roku 2020 si možno ešte mohol pomýšľať na hornú hranicu 10-tisíc eur, teraz musíš trochu prišetriť. Aby si si mohol kúpiť dobré auto, ktoré bude zároveň aj spoľahlivé, daj si bokom aspoň 15-tisíc eur. Ich rebríček zostavili HNonline.sk.

Čo stojí za cenou auta

Portál CFPB pripomína, že za cenu nového auta nemôže obviňovať len výrobcu. O jeho finálnej cenovke totiž rozhoduje viacero faktorov. Pri kúpe nového vozidla je kľúčové, aby si správne porozumel rôznym cenovým kategóriám. Zatiaľ čo odporúčaná maloobchodná cena zahŕňa dodatočné prvky a funkcie, základná cena predstavuje holú verziu auta bez akýchkoľvek extra doplnkov. No skutočná suma, ktorú nakoniec zaplatíš, závisí od mnohých ďalších faktorov.

Výhodnejšie než začať rokovania od maloobchodnej ceny je orientovať sa podľa fakturovanej ceny predajcu. Tá ti môže poskytnúť lepšiu východiskovú pozíciu pre vyjednávanie. Je dobré vedieť, že priestor na diskusiu o cene existuje pri viacerých položkách – od samotnej hodnoty vozidla cez úrokové sadzby až po výkupnú cenu tvojho starého auta.

Inzerovaná cena však zďaleka nie je konečnou sumou, ktorú za auto zaplatíš. Do celkových nákladov musíš započítať aj úroky, poistenie, pravidelný servis, pohonné hmoty či rôzne doplnkové produkty. Všetky tieto položky významne ovplyvňujú výšku potrebného úveru aj dlhodobé prevádzkové náklady.

Automobilky často prichádzajú so špeciálnymi akciami, najmä keď potrebujú vypredať skladové zásoby. Ponúkajú rôzne zľavy alebo financovanie s nulovým úrokom. Je však dôležité pozorne si preštudovať podmienky – bezúročné financovanie býva často dostupné len pre klientov s vysokým kreditným skóre alebo pri kratších splátkových kalendároch. Pre dosiahnutie najvýhodnejšej ponuky sa oplatí osloviť viacerých predajcov a porovnať podmienky rôznych poskytovateľov financovania. Len tak získaš skutočný prehľad o trhu a možnostiach, ktoré sú pre teba dostupné.

Ktoré sú na Slovensku teda tie najdostupnejšie?

TOP 10 najlacnejších áut na Slovensku:

  • Mitsubishi Spacestar – Inform+ od 12 300 eur
  • Dacia Sandero – Essential TCe90 od 12 900 eur
  • Hyundai i10 – Comfort od 13 740 eur
  • Toyota Aygo – Active od 14 290 eur
  • Citroen C3 – You od 14 490 eur
  • Kia Picanto – Amber od 14 490 eur
  • Renault Clio Revolution od 14 650 eur
  • Suzuki Swift – GL od 14 820 eur
  • Hyundai i20 – Comfort od 14 840 eur
  • Suzuki Ignis – GL od 14 910 eur

Zdroj: Hnonline.sk

Slabé predaje

Ani obchodníkom sa veľmi nedarí. Minulý mesiac TASR priniesla správu, že september 2024 predajom vôbec neprial. Európsky automobilový trh zaznamenal pokles druhý mesiac po sebe. V septembri 2024 klesol predaj nových áut v Európskej únii o 6,1 %, čo predstavuje 809.163 predaných vozidiel. Ide však o miernejší pokles v porovnaní s augustovým prepadom o 18,3 %.

Jedinou výnimkou spomedzi hlavných trhov EÚ bolo Španielsko, kde predaj vzrástol o 6,3 %. Naopak, najvýraznejší pokles zaznamenalo Francúzsko (-11,1 %), nasledované Talianskom (-10,7 %) a Nemeckom (-7 %). Tieto údaje zverejnilo Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA). Pozitívnou správou je rastúci záujem o elektromobily. Ich predaj v septembri stúpol o 9,8 % na 139.702 kusov, pričom ich trhový podiel dosiahol 17,3 % oproti vlaňajším 14,8 %.

Pri pohľade na dlhšie obdobie je situácia stabilnejšia. Za prvých deväť mesiacov 2024 vzrástol celkový predaj nových áut v EÚ mierne o 0,6 %, keď sa predalo takmer osem miliónov vozidiel. Španielsko a Taliansko si pripísali rast (4,7 % a 2,1 %), zatiaľ čo Francúzsko a Nemecko zaznamenali mierny pokles (-1,8 % a -1 %). Zaujímavý trend sa ukazuje v segmente elektromobilov, kde ich celkový trhový podiel za prvých deväť mesiacov mierne klesol na 13,1 % z vlaňajších 14 %. Tento pokles bol výrazne ovplyvnený najmä nemeckým trhom, kde predaj elektromobilov klesol o 28,6 %.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: HNonline, TASR, CFPB

Najnovšie videá

Trendové videá