TOP 20 najvplyvnejších tvorcov na LinkedIn za rok 2024, ktorých obsah by si rozhodne nemal prehliadnuť (REBRÍČEK)

  • TOP 20 najvplyvnejších tvorcov na LinkedIn
  • Na platforme podnikatelia a experti z rôznych odvetví zdieľajú svoj hodnotný obsah
Data on Steroids
TOP 20 najvplyvnejších tvorcov na LinkedIne za rok 2024 Archív/Data on Steroids
  • TOP 20 najvplyvnejších tvorcov na LinkedIn
  • Na platforme podnikatelia a experti z rôznych odvetví zdieľajú svoj hodnotný obsah

LinkedIn už dávno nie je platforma len na hľadanie práce. Stala sa miestom, kde podnikatelia aj experti z rôznych odvetví zdieľajú svoj hodnotný obsah. Hodnotný obsah na tejto platforme môže používateľom poskytnúť inšpiráciu a rozšíriť ich znalosti v rôznych oblastiach.

V našom článku ti prinášame prehľad TOP 20 najvplyvnejších tvorcov na slovenskom LinkedIne za rok 2024, ktorí svojimi príspevkami prinášajú inovatívne myšlienky a hlavne motivujú svojich sledovateľov.  

„Tento rok vstúpilo do analýzy top tvorcov o 264 profilov viac ako minulý ročník. Konkurencia sa mimoriadne zostrila a kto sa chcel dostať do top 20, musel podať mimoriadny výkon. Pozrite sa, ako vyzerá druhý ročník rebríčka najvplyvnejších tvorcov na slovenskom LinkedIn!“ informuje marketingová agentúra Data on Steroids v tlačovej správe, ktorú sme ako redakcia dostali.

Základné kritériá výberu

Hlavnou ambíciou marketingovej agentúry Data on Steroids je poukázať na kvalitné profily na platforme LinkedIn, ktoré tvoria pridanú hodnotu. Na základe toho stanovili nominačné kritériá na zaradenie tvorcov do rebríčka.

Profil, ktorý bol nominovaný, by mal spĺňať aspoň jedno z uvedených kritérií: 

  • školí,
  • mentoruje,
  • citujú ho ostatní,
  • má zaujímavý príbeh,
  • prednáša na konferenciách,
  • je vysoko aktívny na LinkedIn,
  • vystupuje v podcastoch a médiách,
  • píše knihy, blogy, newsletter a točí videá.

„Vďaka vašim nomináciám sme tento rok získali 264 nových profilov, ku ktorým sme priradili 186 profilov, ktoré vstupovali do rebríčka top najvplyvnejších tvorcov v minulom roku,“ píšu v správe.

Do tohto rebríčka boli zaradené profily, ktoré v roku 2024 pridali minimálne 24 vlastných príspevkov. Zdieľané príspevky bez originálneho textu neboli zahrnuté do tohto počtu. Hodnotil sa iba vplyv na slovenskom LinkedIne. To znamená, že tvorca mal cieliť predovšetkým na slovenské publikum, pochádzať zo Slovenska a tvoriť obsah v slovenčine. V rebríčku sa preto nenachádzajú profily, ktoré publikujú v angličtine alebo majú anglické meno.

Výsledok vznikol na základe analýzy z obdobia od 1. januára 2024 do 31. januára 2024. Analyzovalo sa 39 709 príspevkov od 450 tvorcov, pričom kritériá splnilo 350 tvorcov.

Slovenská komunita na LinkedIne v roku 2024

„Oproti roku 2023 je na slovenskom LinkedIn prítomných viac aktívnych tvorcov. Počet nominovaných profilov, ktoré splnili selekčné kritériá, stúpol o 88 % zo 186 v (2023) na 350 (2024) predovšetkým vďaka vašim nomináciám, cez ktoré ste nám pomohli nájsť nových inšpiratívnych autorov,“ informujú v oficiálnej správe. 

Podľa informácií noví tvorcovia majú menší počet sledovateľov, čo spôsobilo pokles priemernej fanúšikovskej základne profilu o 8 % zo 7086 na 6529. Analyzované účty zaznamenali 47 % nárast aktivity. V roku 2023 publikoval jeden tvorca v priemere 75 príspevkov ročne, v roku 2024 sa tento počet zvýšil na 110.

„Zvýšená aktivita a engagement tvorcov celkom prirodzene viedli aj k nárastu priemernej mediálnej hodnoty, ktorú tvorcovia vyprodukovali za rok 2024. Tá stúpla z 3 299 € v roku 2023 na 5 549 € v roku 2024,“ dodávajú. 

Trojuholník vplyvu  

Marketingová spoločnosť Data on Steroids zostavovala rebríček aj prostredníctvom trojuholníka vplyvu. „Aj na LinkedIn platí, že svoj vplyv zvýšite, ak budete zvyšovať svoju fyzickú dostupnosť, mentálnu dostupnosť a dôveryhodnosť.“

Každá kategória je zastúpená ukazovateľmi, ako sú fyzická dostupnosť, dôveryhodnosť a mentálna dostupnosť. Týmito ukazovateľmi môžu tvorcovia obsahu na platforme zvýšiť svoj dosah.

Fyzická dostupnosť (followeri)

V tejto kategórii sa na prvom mieste umiestnil CEO GymBeamu Dalibor Cicman. Zosadil tak z pomyselného trónu minuloročného víťaza Vladislava Sochaniča. Cicman za rok 2024 získal 30 000 nových followerov. V súčasnosti má viac ako 45 000 sledovateľov.

Druhú priečku v tejto kategórii obsadil Michal Meško, majiteľ Martinusu, a na treťom mieste sa umiestnil Vladislav Sochanič.

Data on Steroids
zdroj: Archív/Data on Steroids

Mentálna dostupnosť (aktivita)

Pravidelným zdieľaním obsahu si tvorcovia udržiavajú pozornosť svojich sledovateľov a zároveň posilňujú svoju mentálnu dostupnosť.

V tomto rebríčku sa na prvom mieste umiestnil CEO Engeria Filip Kuna, ktorý aj v roku 2023 ovládol túto kategóriu. Počas roka 2024 pridal na svoj profil 747 príspevkov. Na druhom mieste sa umiestnil nováčik Martin Nuchalík s 675 príspevkami a na treťom Lukáš Bednár so 494 príspevkami.

Data on Steroids
zdroj: Archív/Data on Steroids

Dôveryhodnosť (engagement)

Pre túto kategóriu platia tri základné zákony, píše o nich agentúra aj v správe. 

  1. Osobné profily majú až 3-krát vyšší engagement ako firemné. 
  2. Čím viac má profil followerov, tým má nižší engagement. 
  3. Čím viac postov profil pridá, tým má nižší engagement. 

Na prvom mieste v tejto kategórii sa umiestnil Ľubomír Andrassy. Zaujímavosťou je, že Andrassy dosahuje na LinkedIne trikrát väčšiu dôveryhodnosť ako Fero Joke na Instagrame. Výška dôveryhodnosti vystúpila až na 16,6 %. Druhé miesto obsadil odborník na vzdelávanie Juraj Hipš. Tretie miesto obsadila Iveta Novotná, špecialistka na dezerty.

Data on Steroids
zdroj: Archív/Data on Steroids

TOP 20 najvplyvnejších tvorcov za rok 2024

Na základe spomínaných kategórií vyššie sa vypočítala celková mediálna hodnota. Toto je 20 najvplyvnejších tvorcov na platforme LinkedIn za rok 2024:

  1. Michal Meško – Martinus
  2. Dalibor Cicman – GymBeam 
  3. Juraj Hipš – odborník na vzdelávanie 
  4. Filip Kuna – Engerio
  5. Pavol Čekan – MultiplexDX
  6. Imrich Kovaľ – MERINEO
  7. Dana Minová – Minova
  8. Zdenka Niko – certified coach (ICF)
  9. Martin Nuchalik – NUCHO
  10. Katarína Kovalčíková – SpeakUP
  11. Vladislav Sochanič – DITEC
  12. Peter Nerád – Simplea Financial Services 
  13. Martin Menšík – Marketing Director
  14. Jozef Szabo – TOI TOI & DIXI Group
  15. Lenka Buchláková – Televízia TA3
  16. Branislav Martanovič – branofitness
  17. Miki Plichta – Miki Plichta Storyteller
  18. Miroslav Sopko – Súkromná ZŠ Galaktická 
  19. Karin Zvalová – Marketing Director
  20. Pavol Lošonský – Performance Coach & Mentor 

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroj: TS/Data on Steroids 

Najnovšie videá

Trendové videá