TOP 6 najúspešnejších slovenských influencerov, ktorí zainvestovali peniaze do rozbehu vlastného gastrobiznisu
- Mnohí influenceri vlastnia kaviarne, rôzne prevádzky alebo vytvárajú vlastné produkty
- My sme zostavili rebríček tých najúspešnejších
- Mnohí influenceri vlastnia kaviarne, rôzne prevádzky alebo vytvárajú vlastné produkty
- My sme zostavili rebríček tých najúspešnejších
Zo sociálnych sietí rovno do gastrobiznisu. Slovenskí influenceri a celebrity čoraz častejšie investujú svoje peniaze a energiu do vlastných prevádzok či food produktov.
Kým niektorí stavili na kaviarne, iní sa pustili do vlastných značiek nápojov či originálnych prevádzok. Pozreli sme sa na šesť najznámejších osobností, ktorým sa podarilo presadiť vo svete gastronómie.
Jovinečko
Filip Jovanovič, známy ako Jovinečko, začal podnikať už na strednej škole. Jeho prvým biznisom bolo však tepovanie. Do gastrobiznisu vstúpil až v roku 2021, keď vymyslel bio čokoládové tyčinky Jovinečky, ktoré sú dostupné vo viacerých obchodných reťazcoch. Neskôr v roku 2023 otvoril svoj prvý Jovi Point v Bratislave.
Prevádzku dostal do povedomia najmä vďaka svojim komickým videám, ktorými sa preslávil na sociálnych sieťach. Zákazníkov si získal chutnými palacinkami, plnenými sendvičmi a domácim banánovým chlebom.
Vďaka silnej komunite na sociálnych sieťach a kvalitnému marketingu sa mu podarilo svoj biznis posunúť zase o čosi vyššie. Nedávno prišiel s ďalšou prekvapivo novinkou, plnenými oblátkami ëcht.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Lucia Almaksus
Lucia Almaksus, známa na sociálnych sieťach ako Lula, je ďalšou úspešnou influencerkou, ktorá prerazila v gastrosegmente. Aj keď podnikaniu sa venuje už roky, do gastrobiznisu sa vrhla až v roku 2024, keď otvorila svoju prvú prevádzku AURA v Bratislave.
Ponúka koncept zdravého a výživného stravovania. V AURE sú hlavným produktom smoothies, v ktorých nepoužívajú na riedenie ovocné šťavy a sirupy. Okrem smoothies ponúkajú kaše, zdravé maškrty a nápoje.
Vďaka rýchlej popularite sa jej podarilo tento koncept rozrásť o novú prevádzku. Kiosk AURA nájdeš už aj v obchodnom centre Eurovea. Vložila doň približne 35 000 eur, pretože ako sama hovorí: „Chceli sme vytvoriť najkrajší kiosk na Slovensku.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Marek Fašiang
Herec Marek Fašiang sa už niekoľko rokov úspešne venuje podnikaniu v gastrosegmente. Jeho sieť kaviarní si našla svoje miesto na trhu vďaka jasnému konceptu a osobnému prístupu.
„Nie je to len o tom prenajať si priestor, kúpiť kávovar a čakať, že všetko pôjde samo. Úspešná prevádzka si vyžaduje jasný koncept, veľa času, energie a priamu angažovanosť majiteľa,“ hovorí Marek.
Napriek súčasným výzvam, ako je vysoká inflácia či rastúce ceny energií, ktoré medziročne vzrástli až o niekoľko desiatok percent, sa jeho prevádzkam darí. Fašiang verí, že budúcnosť majú najmä podniky s jasnou identitou a osobným prístupom majiteľa, ktorý im dáva dušu.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Zuzana Plačková
Zuzana Plačková vstúpila do food biznisu už pred rokmi. Okrem toho podniká v mnohých iných sférach. Najprv rozbehla sieť kaviarní Pink Garden, z ktorých zostala už len jedna prevádzka vonku pri Auparku. Neskôr rozbehla prevádzky Black Garden, ktoré nájdeš v obchodných centrách Eurovea, Aupark a jednu aj v jej rodnej Čadci.
Okrem kávy a rôznych limonád si tam vieš vybrať z bohatej ponuky zákuskov, matchu, burrata šalát, chlebík s pistáciovou nátierkou a ovocím či dokonca zlaté dubjaské cappuccino a mnoho ďalšieho.
Jej podnikateľské portfólio však nezahŕňajú len kaviarne, ale aj vlastná značka kávy, pánskeho kolagénu s príchuťou energy drink a mnoho ďalších produktov. Vďaka silnému marketingu na sociálnych sieťach a veľkej základni followerov sa jej darí zaujať široké spektrum zákazníkov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Boris Valábik
Odložil hokejku, začal sa venovať moderovaniu a rozbehol biznis s výživovými doplnkami. Využil svoje športové zázemie a expertízu na vytvorenie vlastnej značky proteínových produktov a výživových doplnkov VJEM. Jeho produkty sú cielené najmä na športovcov a aktívnych ľudí.
„Po skončení hokejovej kariéry som sa obzeral, čo by som mohol ďalej robiť. Nechcel som sa len tak bezhlavo vrhnúť do podnikania a ani prísť na trh s niečím, v čom sa nevyznám. To, čomu som sa celý život venoval, bolo vlastné telo a vlastná strava,“ hovorí pre Startitup bývalý hokejista Boris Valábik.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Marek Hamšík
Marek Hamšík nie je známy len vďaka futbalu, ale aj rodinnému vinárstvu, ktoré vlastní jeho rodina. Hamšík Winery v Tornali sa zameriava na produkciu kvalitných slovenských vín. Hamšík využíva svoje meno a úspešnú športovú kariéru na marketing a organizuje rôzne eventy pre milovníkov vína.
Ich portfólio ponúka široké spektrum chutí a štýlov, od elegantného a sviežeho Pinot Grigio po odvážny a plný Merlot. V ponuke majú okrem vína aj prosecco, šampanské, spritz aj vody, kávu a čaje.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Všetci títo influenceri majú spoločné to, že dokázali využiť svoju popularitu a sledovanosť na sociálnych sieťach na vybudovanie úspešných gastroznačiek. Väčšina z nich vstúpila do food biznisu v posledných rokoch a aktívne pracuje na ďalšej expanzii svojich projektov.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Startitup