TOP 8 najspoľahlivejších ojazdených SUV: Overené modely, ktorým veria aj odborníci (REBRÍČEK)

  • SUV stále zažívajú veľkú popularitu
  • Obľúbené nie sú iba nové, ale aj ojazdené modely
  • Zisti, ktorú značku sa oplatí kúpiť
Muž si vyberá auto a autá na ceste.
Ilustračné foto Freepik/@freepik
  • SUV stále zažívajú veľkú popularitu
  • Obľúbené nie sú iba nové, ale aj ojazdené modely
  • Zisti, ktorú značku sa oplatí kúpiť

5. Audi Q5, 2008 – 2016

Aj po šiestich či siedmich rokoch Audi Q5 vyniká kvalitným spracovaním a pevným podvozkom. Väčšina komponentov funguje bez problémov. Priemerné 6- až 7-ročné autá majú na tachometri 98 000 kilometrov, no Audi Q5 často presahuje 118 000 kilometrov a stále si drží solídnu kvalitu. Napriek tomu skontroluj podvozok.

4. Mitsubishi ASX, 2010 – 2021

Mitsubishi ASX vo veku štyroch až piatich rokov ponúka výborný pomer kvality a ceny. Prekvapí aj schopnosťou ťahať až 1,8 tony. Pred kúpou skontroluj brzdy, hlavne brzdové kotúče, a tiež výfukový systém.

autá
zdroj: Canva

3. Opel Mokka, 2012 – 2019

Modely z rokov 2012 – 2019 sú skvelé do mesta a majú pohodlné ergonomické sedadlá. Opel Mokka, aj keď je dosť ťažký, môže mať problémy so slabšími motormi, ktoré nemusia vždy presvedčiť. Toto malé SUV je obľúbené zaslúžene, no pri kúpe staršieho auta sleduj stratu oleja.

2. Mazda CX-3, 2015 – 2021

Mazda CX-3 vyniká po dvoch či troch rokoch jazdy, či už v meste alebo na dlhých trasách. Po technickej stránke ťa nesklame. Pruženie je síce tvrdšie a navigačný systém môže byť občas pomalší, ale facelift v roku 2019 to zlepšil. Pri prvej kontrole na TÜV Mazda CX-3 zapôsobila. Občas sa objavujú problémy s tlmičmi.

1. Mercedes-Benz GLC, 2015 – 2022

V roku 2020 Mercedes-Benz GLC triumfoval v hodnotení TÜV medzi jazdenými vozidlami a SUV. Dvoj až trojročné modely nemali výrazné nedostatky, iba zavesenie kolies mohlo občas vyžadovať pozornosť. Toto auto zaujme kvalitou, komfortom a veľkým priestorom. Ponúka tiež širokú škálu motorov.

Clá na čínske elektromobily

Európska komisia oznámi výrobcom automobilov, že od budúceho mesiaca začne predbežne uplatňovať clá na čínske elektrické vozidlá až do 25 %, uvádza Financial Times, TASR o tom informuje na základe správy od Reuters.

Analytici očakávajú clá od 10 % do 25 %, čo môže vyvolať odvetné opatrenia Pekingu. Dôvodom je nadmerná podpora čínskych výrobcov elektromobilov.

Brusel plánuje zaviesť clá na vozidlá od čínskych firiem ako BYD a Geely, ale aj od Tesly, ktorá exportuje z Číny do Európy. BYD, Geely, SAIC a Tesla sa zatiaľ nevyjadrili.

Európske automobilky čelia prílevu lacnejších čínskych elektromobilov a obávajú sa odplaty, pretože tiež dovážajú svoje vozidlá z Číny. Možná reakcia Pekingu by mohla viesť k obchodnej vojne, čo by poškodilo Európu závislú na čínskych dodávkach.

Peking kritizoval vyšetrovanie a vyzval na spoluprácu, no nereagoval na možné clá. Hovorca čínskeho ministerstva zahraničných vecí Lin Ťien uviedol, že clá by poškodili EÚ a Peking prijme opatrenia na ochranu svojich práv. Na tlačovom brífingu varoval, že kroky Bruselu porušujú medzinárodné obchodné pravidlá a vyzval na zastavenie vyšetrovania čínskych výrobcov elektromobilov.

Zdroje: Autobild, TASR

Najnovšie videá

Trendové videá