Toto je najvyhľadávanejšia značka áut 2023. Skokan roka všetkých prekvapil
- Druhé miesto získalo aj titul „skokan roka“
- Víťaza vyhľadávali najčastejšie v týchto krajinách
- Druhé miesto získalo aj titul „skokan roka“
- Víťaza vyhľadávali najčastejšie v týchto krajinách
To, že ľudia na internete vyhľadávajú rôzne veci, vrátane automobiliek, modelov áut, typov či súčiastok, je známa vec. Avšak to, aké auto vyhľadávali ľudia v roku 2023 najčastejšie, bolo až doteraz neznáme.
Ľudia v rôznych krajinách sveta, aspoň teda v tých, kde majú prístup na internet a nemajú skryté výsledky vyhľadávaní v Google Trends, teda konkrétne v 155 krajinách, vyhľadávali ešte v minulom roku najčastejšie jednu značku auta. Až v 64 krajinách to bola Toyota, píše Topspeed.
Hneď na druhom mieste sa umiestnila Tesla, ktorú vyhľadávali ľudia až v 29 krajinách a tretie miesto získava BMW s 26 krajinami. Hneď za BMW sa skrýva Audi (7 krajín), Mercedes-Benz (6 krajín), Kia (6 krajín). Skokanom roka je podľa informácií Tesla, ktorá to ešte z minuloročnej nuly dotiahla na 29 krajín.
V roku 2019 vyhral TOP značku roka BMW (120 krajín).
Práve Toyotu vyhľadávali najviac v krajinách Afriky, Austrálie, Kanade či Kazachstane. Tesla dominovala v USA, západnej Európe, no i v Rusku a Egypte. BMW ostalo v strednej a juhovýchodnej Európe a vo Veľkej Británii.
Toyota však zaznamenala pokles podielu na najväčšom trhu
Poprední svetoví výrobcovia áut – nemecká skupina Volkswagen (VW) a japonská Toyota – zaznamenali v minulom roku pokles podielu v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete. Ukázali to v stredu údaje čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov (CPCA), podľa ktorých zahraničné automobilky strácajú v prospech čínskych rivalov. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.
Podľa CPCA dva spoločné podniky Volkswagenu v Číne s FAW a SAIC dosiahli v roku 2023 spoločný podiel na čínskom trhu vo výške 14,2 %, čo je pokles zo 14,8 % v roku 2022. Podiel spoločných podnikov Toyoty s GAC a FAW sa znížil na 7,9 % z 8,6 % v roku 2022.
Na porovnanie, čínsky výrobca elektrických vozidiel BYD, ktorý vo 4. štvrťroku zosadil z trónu Teslu ako najväčšieho predajcu elektromobilov na svete, vlani zvýšil svoj podiel na domácom trhu na 12,5 % z 8,8 % v roku 2022.
Zatiaľ čo čínske podniky VW a Toyoty aj v minulom roku patrili medzi 10 najväčších výrobcov automobilov z hľadiska celkového predaja, v segmente elektrických vozidiel sa do prvej desiatky ani nedostali. BYD a Tesla boli dvoma najväčšími výrobcami elektromobilov v Číne.
Tieto čísla sú ukážkou toho, ako zahraniční výrobcovia áut strácajú v Číne pôdu pod nohami v prospech miestnych rivalov. Majú problémy dobehnúť ich pri prechode na elektrické vozidlá uprostred hrozivej cenovej vojny a spomaľujúceho sa dopytu, keď sa zotavovanie čínskej ekonomiky z dôsledkov pandémie ochorenia COVID-19 zadrháva.
V minulom roku vzrástli dodávky batériových elektrických vozidiel Volkswagenu v Číne o 23,2 % na 191 800, zatiaľ čo globálny predaj sa zvýšil o 1,6 % na 3,2 milióna áut.
Nemecká automobilka pri prechode na výrobu elektromobilov v Číne stavila na miestne partnerstvá. V júli uzavrela dohodu so spoločnosťou Xpeng, jedným z menších čínskych výrobcov elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Topspeed.sk, TASR