Toto je prvý obchod s oblečením, ktorý vyznáva rodovú rovnosť

  • Či už si muž, alebo žena, v tomto obchode si nakúpiš bez akéhokoľvek obmedzovania
  • Obchod je úplne prvým svojho druhu
  • Jeho základným pilierom je sloboda
twitter.com
  • Či už si muž, alebo žena, v tomto obchode si nakúpiš bez akéhokoľvek obmedzovania
  • Obchod je úplne prvým svojho druhu
  • Jeho základným pilierom je sloboda

Široká škála ponúkaného oblečenia láka mnohokrát k rôznemu experimentovaniu. Väčšinou sa však pri návšteve obchodu s oblečením automaticky vyberieme k ponuke, ktorá je k dispozícii s ohľadom na ženské alebo mužské pohlavie. Čo by si však povedal na trochu kombinovania a úplnej slobody?

New Yorku bol len nedávno, konkrétne 22. marca 2018, otvorený obchod s oblečením, ktorý vyznáva úplnú rodovú rovnosť. „The Pluid Project“, ako bol tento koncept pomenovaný, chce umožniť zákazníkom, aby boli aj v obliekaní úplne sami sebou. Obchod s rozlohou takmer 280 m² nemusí však na prvý pohľad pôsobiť v ničom výnimočne.

V ponuke nájdeš rôzne odevy, doplnky, obuv, ale aj kozmetické výrobky, čiže všetko, na čo si v bežných obchodoch asi zvyknutý. Je tu však jeden zásadný rozdiel: ide o obchodnú platformu, ktorá stiera rodové rozdiely. Umožňuje tak ľuďom, aby boli aj v obliekaní otvorení a neriešili predsudky zo strany svojho okolia.

Experimentovanie a kombinovanie všelijakých možných kúskov je tu teda priam žiadané. A hoci by sa našlo už viacero obchodov, ktoré do svojho predaja zahrnulo odevy, ktoré sa môžu páčiť obom pohlaviam, „The Pluid Project“ je úplne prvým svojho druhu. Celý priestor je navrhnutý tak, aby z neho na každom kroku sálala úplná neutralita – či už ide o zákaznícky servis, kabínky na prezliekanie alebo figuríny.

https://www.instagram.com/p/BfmWkH7hyCX/?taken-by=thephluidproject

Autorom projektu je 30-ročný Rob Smith, ktorý nie je v oblasti módneho priemyslu žiadnym nováčikom. Jeho snahou je, aby sa mladí ľudia nebáli skúmať svoju vlastnú identitu. „Sám som bol mladým a kreatívnym človekom, ktorý však nedokázal byť úprimný a autentický. Preto sa takýmto spôsobom snažím vytvoriť priestor pre mladých ľudí, aby boli sami sebou. Ak aj chcú napríklad vyskúšať make-up alebo akékoľvek oblečenie,“ uviedol Smith.

Väčšina oblečenia je teda navrhnutá tak, aby vyhovovala obom pohlaviam a rôznym tvarom tela. Odlišné je aj označovanie veľkostí, keďže sa tu nestretneš so známym XS – XL, ale využíva sa číselný systém od 0 do 4, pričom sa plánuje rozšírenie na 00, 5 a 6. Cenovky na oblečení sú tiež rôzne a pohybujú sa v rozmedzí od 35 do 500 dolárov (cca. 30 – 415 EUR). Počas návštevy obchodu sa môžeš občerstviť kávou alebo džúsom, ktorý ti ponúknu pri bare určeného pre spoločenské akcie a podporu socializácie.

https://www.instagram.com/p/BgRZ5Mjjjr4/?utm_source=ig_embed

Smith verí, že už v blízkej budúcnosti by mohlo dôjsť k rozširovaniu tejto myšlienky po celom svete. Už teraz totiž vidí výhody takto orientovaného obchodu. „Jedna rodina prišla až z Wisconsinu, pretože o obchode počuli a rozhodli sa sem ísť na dovolenku. Bola to ich prvá zastávka. Zasiahlo ma to a vďaka tomu viem, že sme na správnej ceste,“ dodáva.

Zdroj: indy100.com, timeout.com

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá