Toto je suma, ktorú by si Neymarovi musel zaplatiť, aby na Instagrame propragoval tvoj produkt
- Predstav si, že sa jednoducho odfotíš v tvojej obľúbenej bunde alebo pri tom, ako športuješ a zrazu ti na účet pribudne pekný balík peňazí
- Práve dnešná doba sociálnym sieťam praje a značky sa o hviezdnych influencerov doslova bijú
- So 100-miliónmi fanúšikov na účte sa veru určite obchoduje dobre
- Predstav si, že sa jednoducho odfotíš v tvojej obľúbenej bunde alebo pri tom, ako športuješ a zrazu ti na účet pribudne pekný balík peňazí
- Práve dnešná doba sociálnym sieťam praje a značky sa o hviezdnych influencerov doslova bijú
- So 100-miliónmi fanúšikov na účte sa veru určite obchoduje dobre
Doba marketingu sa mení rýchlosťou svetla a zatiaľ čo možno ešte pred pár rokmi najviac na zákazníka zaberala outdoorová reklama v podobe bilbordu alebo televíznej reklamy, dnes je ho už zaujať omnoho ťažšie.
Známe značky zistili, že najviac sa im oplatí investovať do známych tvárí a (nenápadného) product placementu. Veď si len prebehni Instagram svojej obľúbenej hviezdy a zistíš, že s najväčšou pravdepodobnosťou sa aj ona nechala zlákať niekoľkými nulami na šeku a odfotila sa so zubnou pastou či krásnymi teniskami. Toto je zoznam tých hviezd, ktorí si za svoje posty dokážu zarobiť úplne najviac.
10. Kendall Jenner
Najlepšie zarábajúca modelka roka 2018 má v súčasnosti na Instagrame 101 miliónov sledovateľov a okrem toho, že tu prezentuje svoje významné spolupráce s fashion gigangtmi ako Calvin Klein, Roberto Cavalli, Victoria´s Secret či Adidas, z času na čas sa v jej feede objaví aj čisto sponzorovaná vec. Za tú si podľa hooperhq.com môže zapýtať až 500-tisíc dolárov.
9. Lionel Messi
Na predposledných dvoch miestach TOP 10 sa umiestnili tie najznámejšie tváre futbalu. Lionell Messi je napríklad tvárou značky Adidas, spolupracuje s hviezdnym Cirque du Soleil či Sirin Labs a za jeden sponzorovaný post si môže taktiež na svoj účet pripísať aj pol milióna dolárov. V súčasnosti má 105 miliónov fanúšikov z celého sveta.
8. Neymar
Na jeho Instagrame nájdeš reklamu na hodinky Gagá Milano, Red Bull aj Nike. Futbalová hviezda Neymar da Silva Santos Junior takto ukazuje svoje obľúbené výrobky až 109 miliónom fanúšikom a za sponzorované posty si môže vypýtať aj 600-tisíc dolárov. Súčasná star futbalového klubu Paris Saint-Germain, Neymar, je tretím najlepšie zarábajúcim hráčom sveta so zárobkom 90 miliónov dolárov ročne.
7. Justin Bieber
Na Instagrame Justina Biebera nenájdeš veľa sponzorovaných postov, avšak pri jeho 103 miliónoch fanúšikov by si za jeden mohol vypýtať odmenu až 630-tisíc dolárov. V minulosti bol tvárou značky Calvin Klein a spolupracoval s Adidasom. Svoju tvár prepožičal aj kozmetickej značke bojujúcej proti akné.
6. Dwayne Johnson
Vedel si o tom, že Dwayne „The Rock“ Johnson si ako prvý herec okrem klasického platu za natočenie filmu Mrakodrap vypýtal aj niekoľkomiliónový príplatok za jeho propagáciu na sociálnych sieťach? Niet sa čo čudovať, na film to môže prilákať až 127 miliónov fanúšikov, ktorých má The Rock na svojom Instagrame. Tých pravidelne kŕmi svojimi úprimnými videami a množstvom motivácie. Najviac v jeho postoch nájdeš práve propagáciu jeho filmov a s nimi spojených projektov, ale napríklad aj osvetu jeho spolupráce so značkou Under Armour. Za sponzorovaný post si môže hviezda akčných filmov vypýtať až 650-tisíc dolárov.
5. Beyoncé
Súčasných 122 miliónov fanúšikov dokáže Queen B zarobiť 700-tisíc dolárov za jeden sponzorovaný post, no v jej feede ich podobne ako u Justina Biebera mnoho nenájdeš. Na svojom Instagrame netrávi množstvo času a jej zárobky primárne prichádzajú z iných zdrojov. Spolu so svojím manželom, raperom Jay-Z investuje do mnohých produktov. Napríklad vegánskej stravy, vlastnej značky oblečenia IVY Park či produkčných spoločností, a to im spolu dokázalo v roku 2018 zarobiť na ohromný majetok vo výške 1,25 miliardy dolárov. Beyoncé prepožičala svoju tvár viacerým značkám. Napríklad L´Oreal či Pepsi.
4. Kim Kardashian
Najslávnejšia z rodu Jenner-Kardashian, Kim, si taktiež za svoje posty môže vypýtať státisíce dolárov. Podľa dát hooperhq.com spred pár mesiacov konkrétne 720-tisíc dolárov za jeden. V súčasnosti má hviezda na svojom konte 124 miliónov sledovateľov a tí núdzu o fotografie z jej súkromia určite nemajú. Najčastejšie propaguje vlastný brand dekoratívnej kozmetiky KKW Beauty, fashion kolekcie svojho manžela Kanye Westa, ale napríklad aj tenisky Sketchers.
3. Cristiano Ronaldo
Druhý najlepšie zarábajúci futbalový hráč sveta, Cristiano Ronaldo, na svojom Instagrame najviac propaguje svoju vlastnú značku CR7, avšak z času na čas sa vo feede objaví aj post, ktorý je sponzorovaný. Napríklad na kopačky Nike, produkty SIXPAD či TAGHeuer. Môže si za ne vypýtať až 750-tisíc dolárov. Produkty predsa na hviezde uvidí 150 miliónov fanúšikov.
2. Selena Gomez
Mladučká hviezda známa z bláznivých seriálov z produkcie Disney, má dnes na svojom profile 144 miliónov fanúšikov, ktorí pravidelne sledujú jej príspevky. Za jeden svoj reklamný príspevok si môže zapýtať približne 800-tisíc dolárov a z jej popularity v súčasnosti ťaží hneď niekoľko značiek. Je to napríklad Coach či Puma.
1. Kylie Jenner
123 miliónov sledovateľov účtu mladučkej milionárky Kylie Jenner z času na čas narazí na (ne)nútenú reklamu napríklad na čaj na chudnutie, nejaké to luxusné auto či kopu prepychového oblečenia. Najčastejšie však hviezda propaguje samú seba a svoju značku kozmetiky Kylie Comsmetics. Objavila sa však aj v kampani Puma či Quay Australia, v súčasnosti je ambasádorkou značky Adidas a za svoje reklamné posty si môže vypýtať neuveriteľných 1 milión dolárov.
Zdroj: hopperhq.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy