Toto sú najúspešnejšie slovenské crowdfunding kampane
- Nárast získavania zdrojov od verejnosti (alebo davov), je nepochybne novým fundraisingovým fenoménom...

- Nárast získavania zdrojov od verejnosti (alebo davov), je nepochybne novým fundraisingovým fenoménom...
…ale stále sa opierajúcim o staré známe pravidlá dobrého fundraisingu – dobrú myšlienku, dobrú komunikáciu a dobre vybudovaný vzťah. Crowdfunding sa v súčasnosti stáva aj uznávanou novou oblasťou získavania zdrojov. Práve vďaka internetu ponúka jedinečnú šancu na úspech aj menším projektom, organizáciám, či jednotlivcom a to tak, že im umožňuje zapojiť do financovania prakticky celý svet.
Hoci crowdfunding úspešne funguje predovšetkým v zahraničí a ľudia na konzervatínom Slovensku stále majú trochu problém prispieť na podnikateľský nápad iného človeka, našli sa aj u nás kampane, ktoré sa podarili dotiahnuť do úspešného konca.
foto: retaildesignblog.net
Neraz sme už kritizovali niektoré slovenské kampane, ktoré si svojou prezentáciou robili akurát tak hanbu. Ak má týchto päť projektov niečo spoločné, tak sú to práve kvalitne pripravené kampane a naozaj veľmi zaujímavé a reálne využiteľné produkty. Inšpiruj sa Slovákmi, ktorí to cez crowdfunding dokázali!
1.CulCharge – $117 138 amerických dolárov
V čase, keď si powerbanky začínajú nachádzať cestu do našich vreciek, prišli s dizajnom, vďaka ktorému už nevyzeráš ako stavbár. Maličká powerbanka, nabíjací kábel a data kábel v jednom si môžeš zavesiť na kľúče. CulCharge má z môjho pohľadu jednoznačne svetový potenciál a je najmenším zariadením svojho druhu na svete.
CulCharge prišlo hneď s dvoma kampaňami, prvá sa týkala kompaktného nabijácieho a dátového káblu, s ktorým vyzbierali takmer $95 000 dolárov. Druhá bola ešte vyšpičkovanejšia a vyzbierala necelých $120 000 dolárov, s obrovským náskokom sa tak stala najúspešnejšou slovenskou crowdfundingovou kampaňou a ak chceš niečo rozbiehať, mal by si sa inšpirovať práve tu.
foto: culcharge.com

2. AmbiScreen – $26 368 amerických dolárov
AmbiScreen je modulárna otvorená platforma pre navodenie okolitého osvetlenia pre každý displej a obrazovku, hraciu konzolu, DVD prehrávač, set-top box, PC, Mac, PlayStation, Xbox a akékoľvek ďalšie zariadenie. V praxi to znamená, že ho k vybranému zariadeniu pripojíš a on prispôsobí okolité svetlo tomu, čo sa na obrazovke deje. Takto chráni tvoj zrak a zároveň navodzuje tú správnu atmosféru.
Ambiscreen síce vyzbieral „len“ 53% cieľovej sumy, napriek tomu ho musíme považovať za úspešný. Výborný produkt, výborná kampaň, skvelá budúcnosť!
foto: ambiscreen.tv

3. Drone’n’Base – $24 808 amerických dolárov
Chalani skombinovali prvé pretekársko-bojové drony veľkosti dlane a interaktívne základne, čím vytvorili unikátne závody. Každý pretekár ovláda jeden dron a snaží sa ho dostať do cieľa, pričom musí prekonať rôzne prekážky, zostreliť súpera alebo preletieť checkpointmi, ktoré sú tvorené základňami.
Drone’n’Base podobne ako AmbiScreen vyzbieral len časť svojho cieľa – 35 percent, no na rozbeh projektu je to veľmi zaujímavá čiastka a projekt sa trafil presne tam, kde sa drony postupne začínajú využívať – v pretekoch.
foto: dronenbase.com

4. Shield – £13 834 britských libier
Unikátnou vlastnosťou čiapky Shield je, že chráni hlavu pred škodlivými signálmi. Precízne a dôkladné vpracovanie striebra do čiapky ťa ochráni pred žiareniami z mobilov, wi-fi routerov a vo všeobecnosti drasticky redukuje negatívne efekty elektromagnetickej radiácie. Myšlienka na vývoj takejto čiapky pochádza z alarmujúcich štatistík vplyvu telefónov a iných vysielačov na zdravie človeka, ktoré si zakladatelia Shield-u dôkladne preskúmali a rozhodli sa pred nimi aspoň čiastočne chrániť.
Shield si vyslúžil pre svoje alternatívne riešenie veľa kritiky, no možno práve to tímu pomohlo získať si obrovskú pozornosť a vyzbierať potrebné peniaze. Zároveň je jediným projektom v rebríčku, ktorý prostriedky vyzbieral na Kickstarteri – ten je totiž pre slovenské firmy zablokovaný.
foto: shieldheadwear.com
5. Dev1s – $15 613 amerických dolárov
Tráviť veľa času za počítačom má negatívny vplyv na oči, keďže tie zaťažujú nebezpečné žiarenia, na ktoré možno ani nepomyslíte (napríklad z okien či žiaroviek) všade naokolo. Umelé vyžarovanie z monitora zase obsahuje úzke časti spektra s vysokou intenzitou namiesto rovnomerného plnospektrálneho svetla. Práve preto prišiel Ivan Lazarov s okuliarmi (nielen) pre profi gamerov.
Ivan vyzbieral so svojim projektom 142% cieľovej sumy a to aj vďaka kooperácií s Ladislavom „GuardiaN“ Kovácsom, ktorý je svetovou dvojkou v hre Counter Strike.
foto: dev1s.com
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska