Toto sú TOP slovenskí výrobcovia bicyklov. Poznáš ich všetkých?

  • Cyklistika je na Slovensku čoraz populárnejšia
  • No veľa ľudí netuší, že aj u nás máme kvalitných výrobcov bicyklov, ktorí dokážu konkurovať svetovým značkám
13909331_1056538254437004_3292341677228357945_o
Facebook/Kellys Bicycles
  • Cyklistika je na Slovensku čoraz populárnejšia
  • No veľa ľudí netuší, že aj u nás máme kvalitných výrobcov bicyklov, ktorí dokážu konkurovať svetovým značkám

KELLYS

foto: FB/Kellys

KELLYS je asi najznámejším slovenským výrobcom bicyklov. Väčšinu firmy vlastnia bratia Peter Divinec a Branislav Divinec.

Pôvodne svoje bicykle predávali pod rôznymi značkami ako ALPINA, ADMIRAL, KELLYS a LINCOLN. „Dôvodom pre množstvo značiek boli naše predpoklady, že čím má firma viac značiek, tým širší trh dokáže pokryť. Držali sme sa hesla, že ešte sa nenarodila šťuka, ktorá by sama zjedla všetkých kaprov v rybníku. V oblasti mediálnej podpory však môže byť viacero značiek aj nevýhodou. Neboli sme schopní investovať do reklamy pre každú značku,“ povedali zakladatelia pre portál podnikajte.sk. Postupne sa teda sústredili iba na KELLYS.

Dnes firma vo Veľkom Orvišti pri Piešťanoch ročne vyrobí asi 95-tisíc bicyklov. Viac ako 80 % z nich skončí za hranicami Slovenska. Celkovo Kellys vyváža svoje bicykle do viac ako 30 krajín.

CTM Bikes


foto: FB/CTM bikes

Spoločnosť CTM Bikes vznikla v Starej Turej a svoje prvé bicykle vyrobila v roku 1999. Stoja za ňou Miroslav Lukáč a Kamil Vrábel. Ročne vyrobí asi 55-tisíc bicyklov. Zo zahraničných trhov sa zameriava najmä na krajiny V4 a Rakúsko.

„Milujeme bicykle. To je naša filozofia, ktorou sa riadime. Bicykle testujú a pomáhajú s vývojom tí najpovolanejší. Na testoch sa podieľajú pretekári, mechanici i produktoví manažéri. Vidia a cítia veci, ktoré iní nedokážu, no zásadne ovplyvňujú pocit z jazdy i výkon bicykla. Následne tak dokážu zmeniť a prispôsobiť aj tie najmenšie detaily,“ tvrdí spoločnosť na svojej stránke.

Od svojho vzniku firma rastie celkom rapídne a bola schopná predbehnúť aj starších konkurentov. V roku 2016 do jej kolekcie pribudol aj prvý elektrobike.

DEMA

foto: FB/DEMA

Senická Dema je podľa vlastných slov prvou a najstaršou slovenskou bicyklovou značkou. Vo výrobe si dáva záležať na neustálom vývoji a modernizácii svojich bicyklov. Ročne ich pod vedením Jána Kubíčka vyrobí asi 40 tisíc. Viac ako polovicu z toho vyvezie za hranice.

„Filozofiou značky je robiť čo nás baví, v čom sme naozaj dobrí a vidíme spokojných zákazníkov, ktorí sa k nám vracajú. Poslaním našej značky je rozdávať radosť z bicyklovania všetkým, ktorí si kúpia náš produkt,“ tvrdí spoločnosť na svojej stránke.

DEMA za svoje bicykle získala viacero ocenení, vrátane ocenenia Kolo roku a troch ocenení Slovak Superbrands Award. Budúcnosť určite vidí aj v elektro bicykloch. Vyvinula totiž vlastný elektromotor a rám s integrovanou batériou.

Kenzel


foto: FB/Kenzel

Spo­loč­nosť, kto­rej meno vzniklo spo­je­ním mena Ken­der a slova zele­nina začala ako zelo­voc. Keď to nevyšlo, pre­šla na začiatku 90. rokov na vývoz súčias­tok na babety z Maďar­ska. A keď sa jeden zákaz­ník spý­tal, či vedia doviezť aj kom­po­nenty na bicykle, Jozef Ken­der nevá­hal ani chvíľu.

Dnes má Ken­zel asi 70 zamest­nan­cov, ktorí ročne v Hurbanove vyro­bia asi 30 000 bicyk­lov. Vyvá­žajú ich tak­mer do celej Európy. Bez­mála celá výroba pre­bieha na Slo­ven­sku. Jediné, čo Ken­zel dováža, sú surové rámy.

Zakladateľ Jozef Kender plánuje v najbližšej budúcnosti odovzdať rodinnú firmu do rúk svojej dcére Monike Božíkovej. Väčší dôraz plánujú klásť na elektrické bicykle. Budúcnosť vidia pozitívne a očakávajú rast o pätinu až štvrtinu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá