Na rok 2020 sa oplatí tešiť. Dočkáme sa novej Toyoty, ktorej jedinou emisiou bude voda
- Toyota ukázala svetu druhú generáciu modelu Mirai, ktorá na trh vstúpi koncom budúceho roka
- Dojazd na jedno tankovanie by malo predstavovať 650 kilometrov, čo je o 30 % viac ako v prípade jej predchodcu
- Toyota ukázala svetu druhú generáciu modelu Mirai, ktorá na trh vstúpi koncom budúceho roka
- Dojazd na jedno tankovanie by malo predstavovať 650 kilometrov, čo je o 30 % viac ako v prípade jej predchodcu
Murai je až prekvapivo dobre vyzerajúci sedan s najmodernejším dizajnom, technológiou a jazdným výkonom. Druhá generácia modelu Mirai bude uvedená na trh na konci roku 2020 a prinesie významný vývoj vodíkovej technológie. Informuje automobilka v oficiálnej tlačovej správe. Dojazd na jednu nádrž sa má v prípade tohto modelu zvýšiť o 30 %.
Nový model Mirai navyše ponúkne výkonnejší, pútavejší a tichší zážitok z jazdy ako jeho priekopnícky predchodca s rovnakým názvom, z roku 2014. Yoshikazu Tanaka, hlavný inžinier spoločnosti, sa vyjadril, že chce, aby si zákazníci pri kupovaní tohto automobilu povedali: „ Vybral som si Mirai nie preto, že je to FCEV, ale preto, že toto auto naozaj chcem a navyše je to aj FCEV. “
Čo je to FCEV? Fuel cell electric vehicles – FCEV je skratka pre elektromobily s palivovými článkami. V súčasnosti ide o autá na vodík. Okrem Toyota Mirai ide aj o Hyundai Nexo.
Spôsob uchovávania, resp. získavanie elektriny je tu odlišný ako v prípade vozidiel BEV – čiže vozidiel poháňaných elektromotorom, ktoré uchovávajú energiu v batériových článkoch.
Väčšia časť batérie je pri elektromobiloch s palivovými článkami nahradená nádržou na vodík a zostavou palivových článkov, v ktorých sa vodík reakciou premení na elektrinu a vodnú paru.
Zatiaľ sa toto riešenie na trhu masívne nepresadilo. Vodík je značne nákladný tak na uchovávanie, ako aj na distribúciu a v súčasnej dobe sa tak zdá byť jednoduchšie ísť cestou podpory BEV. Avšak budúcnosť môže byť celkom odlišná. Veľkou prednosťou vozidiel na vodík je aj rýchlosť tankovania, ktorá je porovnateľná napríklad s rýchlosťou tankovanie benzínu alebo nafty.
„Vodík zohrá dôležitú rolu v udržateľnej spoločnosti s nízkou uhlíkovou stopou. Aj naďalej budeme vyvíjať maximálnu snahu na poli udržateľnej bezemisnej spoločnosti so stále lepšou mobilitou pre všetkých, vrátane zvyšovania všeobecného povedomia a spolupráce so všetkými zúčastnenými partnermi,“ vyjadril sa Johan van Zyl, prevádzkový manažér spoločnosti Toyota Motor Corporation a generálny riaditeľ Toyota Motor Europe.
Späť však k druhej generácii modelu Mirai. Táto čerstvá novinka je postavená na platforme pohonu zadných kolies, čo je hlavný odklon od pôvodnej verzie pohonu predných kolies. Nová platforma umožnila ukázať nové pevnejšie telo, ktoré je nižšie, dlhšie a širšie. Jeho odvážnejší postoj zase zvýrazňujú dostupné 20 palcové disky z ľahkej zliatiny. Dizajn je aerodynamickejší, no nie agresívny. Mirai tak okrem iného dokázala, že automobil s nulovými emisiami, nemusí ani zďaleka vyzerať nudne.
zdroj: Toyota Press room