Traja kamaráti šokovali Prešov: Otvorili street food za desiatky tisíc eur, pracujú aj 18 hodín denne
- Dvadsiatnici z Prešova sa pustili do hamburgerového biznisu
- Ich príbeh je ukážkou toho, že robiť biznis v gastre je náročné, no stojí to za to
- Dvadsiatnici z Prešova sa pustili do hamburgerového biznisu
- Ich príbeh je ukážkou toho, že robiť biznis v gastre je náročné, no stojí to za to
Počul si už o gastroprojekte s názvom SHOQ!? Ide o koncept street foodovej hamburgerovej prevádzky, ktorá stojí za vyskúšanie.
Špecializujú sa vyslovene na prípravu hamburgerov, ktoré sa snažia doladiť špeciálnymi surovinami a nádychom gastronómie z rôznych kútov sveta.
„Naše hamburgery sú na prvý pohľad možno nezvyčajné. No chuťovo z nich ostanete v SHOQ-u!. Odoberáme iba tie najkvalitnejšie suroviny od lokálnych dodávateľov alebo farmárov. Koncept je unikátny práve kombináciou chutí v každom hamburgeri. Vyváženosť surovín je pre nás kľúčom, pretože aj hamburger môže byť ľahko stráviteľné jedlo.“
Za touto street foodovou značkou stoja traja kamaráti, 22-ročný Daniel a Matej a 24-ročný Dano.
Každý jeden z nich začal hneď po strednej škole podnikať, no pohybovali sa v rámci rôznych podnikateľských sfér. Dokopy však skončili práve pri gastre. Aj keď mali z tohto segmentu počiatočný rešpekt, povedali si, že človek, ktorý nič neskúsi, nemôže ani nič získať.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Dopredu ich pritom hnala ich vášeň pre jedlo a podnikanie. Bolo to až natoľko silné, že do biznisu zainvestovali približne 40- až 50-tisíc eur.
„Financie sme čerpali z vlastných zdrojov. Keďže všetci pracujeme a podnikáme aj v iných sférach, tak sme zarobené peniaze považovali za rozumné investovať do niečoho ďalšieho, aby sme nabrali nové skúsenosti a rozvetvili si príjem z viacerých oblastí. Veríme, že do 2 rokov by sa investícia vrátila, ak všetko bude fungovať tak, ako má.“
Priznávajú však, že inflácia ich projekt ovplyvnila v každom smere. Či sa bavíme o cenách za stavebný materiál, kuchynské technológie alebo o cene za remeslo, nájom aj energie.
„To nám spôsobuje to, že finálna cena za produkt je podľa zákazníkov vysoká, ale aj tak je to málo na pokrytie všetkých nákladov, ak to človek chce robiť naozaj kvalitne. Donáškové platformy nám to najviac komplikujú ich vysokou províziou. Avšak žijeme v 21. storočí a ľudia si na to pohodlie zvykli a my nemáme inú možnosť.“
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Hovoria, že len minimálne percento ľudí má tú snahu zavolať a objednať si priamo od nich. No to minimálne percento ich neuživí.
„Neoplatí sa s nimi spolupracovať za žiadnych okolností. Pýtajú enormné provízie za produkt, ktorý sme na trh priniesli my. Ich kuriéri nonstop meškajú, nedodržujú stanovené časy vyzdvihnutia objednávky a je v tom akurát tak cirkus. Na konci dňa sme aj tak my tí poslední v reťazci, ktorí znášajú zlé recenzie. Ale, bohužiaľ, nemáme na výber.“
Od otvorenia prevádzky ceny nezvyšovali. Zatiaľ to v pláne pre osobný odber ani nemajú, ale pre donáškové služby budú nútení urobiť zmeny.
Chýba podpora od štátu
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- „Ružové mäso – ‚chcete nás otráviť!‘, prepečené mäso – ‚podrážka, ktorá sa nedá jesť‘“
- Mladí podnikatelia opisujú, aké je to podnikať v gastre na Slovensku
- Ako sa pozerajú na rozvozové platformy
- Prečo nevedia zostaviť stabilný a skúsený tím
- Čo by odporučili začínajúcim podnikateľom
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity