Traja Slováci, ktorí vyštudovali Oxford či Harvard, dostali za ich nápad 63 miliónov eur
- Mladý startup Blue Vision Labs prišiel na trh s revolučnou technológiou postavenou na rozšírenej realite
- World Economic Forum tejto spoločnosti udelilo titul Technologický priekopník roka 2018
- Blue Vision sa podľa najnovších informácií spája s najväčším konkurentom Uberu - spoločnosťou Lyft
- Mladý startup Blue Vision Labs prišiel na trh s revolučnou technológiou postavenou na rozšírenej realite
- World Economic Forum tejto spoločnosti udelilo titul Technologický priekopník roka 2018
- Blue Vision sa podľa najnovších informácií spája s najväčším konkurentom Uberu - spoločnosťou Lyft
Projekt trojice Slovákov s názvom Blue Vision odkúpila zdieľaná taxislužba Lyft za 63 miliónov eur. Podľa TechCrunch dostane tento startup po naplnení vytýčených cieľov dodatočne aj ďalších 30 miliónov dolárov. Na Lyft zapôsobila ich aplikácia na zdieľanie rozšírenej reality, ktorá výrazne pomôže pri zavádzaní autonómnych automobilov na cesty do tých najväčších svetových metropol.
Spoločnosť Blue Vision má oficiálne sídlo v Londýne, medzi piatimi spoluzakladateľmi sú Slováci, ktorí vyštudovali Oxford, Imperial College a Harvard. Pôsobili tiež v Googli, Facebooku alebo v Microsoft Research. Peter Ondruška firmu vedie a Lukáš Platinský je technologickým riaditeľom. Trojicu dopĺňa Andrej Pančík. Tomu sa už podarilo postaviť a predať dve spoločnosti, konkrétne Prizeo a Represent.com. Druhú menovanú získal CustomInk za 100 miliónov dolárov. Celý Andrejov príbeh si môžeš prečítať v článku: Cesta k miliónom.
Na zaujímavom projekte v Londýne so svojimi kolegami pracuje tiež Čech a absolvent Imperial College Michal Maslík. Na technológiu Circadia na Kickstarter vyzbieral desiatky miliónov.
Ambiciózny Slováci dnes ponúkajú vývojárske nástroje, pomocou ktorých možno budovať vlastné mobilné aplikácie pre rozšírenú realitu (augmented reality, AR). Majú najmä tú vlastnosť, že užívatelia môžu informácie umiestnené v AR zdieľať. Keď napríklad niekto umiestni virtuálnu značku na budovu, premietne sa aj kamarátom.
Spoločnosť uvádza, že dokáže zaručiť presnosť v rádoch centimetrov. Používa počítačové videnie a poskladané 3D mapy, ktoré môžu byť pre najväčšieho konkurenta Uberu rozhodujúce.
Prístup spoločnosti Blue Vision sa od technológie Oculus líši predovšetkým v tom, že nevyžaduje žiaden špeciálny hardvér. Jediné, čo na využívanie aplikácie potrebuješ je smartfón, ktorý postačí na využívanie a zlepšenie služieb a komfortu taxikárom a zákazníkom.
Samotný fakt, že startupu sa podarilo odstrániť potrebu vlastniť špecificky prispôsobený hardvér na sprostredkovanie zážitku z rozšírenej reality, je ich kľúčom k úspechu v celosvetovom merítku.
Tam, kde sme predtým potrebovali niekoľko šošoviek, stačí v prípade technológie od Blue Vision len základný objektív na smartfóne. Mestá po celom svete sa tak môžu stať akýmisi plátnami alebo canvou, do ktorej má možnosť prispieť každý a spoločnosť Lyft neváha tento potenciál produktu využiť.
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska