Tri sestry zarobili na rýchlej a lacnej móde. Vydali sa však cestou udržateľnosti a predstavujú vlastnú značku

  • Tri sestry sa pustili do podnikania, Pejml´s rodina začínala na Facebooku
  • Dnes majú vlastnú značku a uvádzajú na trh prvú kolekciu, tá ich stála nemalé peniaze
Pejml´s
archív Pejml´s
  • Tri sestry sa pustili do podnikania, Pejml´s rodina začínala na Facebooku
  • Dnes majú vlastnú značku a uvádzajú na trh prvú kolekciu, tá ich stála nemalé peniaze

Po rokoch práce v zahraničí sa Simonine „stratené“ sestry vrátili na Slovensko. Nika začala svoje podnikanie a Jarka pomáhala Simone s predajom oblečenia v podstate ,,z obývačky”. Vôbec však neplánovali, že Jarka so Simou budú napokon pracovať dlhodobo a neskôr sa k ním pripojila aj Nika, ktorá mala priestory na podnikanie. 

Súrodenecká trojica nemala žiaden plán, všetky rozhodnutia boli robené z minúty na minútu. V tom čase ani len netušili, kde sa rokmi dostanú. No vtedy pochopili, že v jednote je sila a v roku 2019 svet uzrela módna značka Pejml´s.

„K značke Pejml’s ako takej sme sa dostali v podstate spleťou okolností a vývinom situácie. Prvotne to bolo spojenie možnosti zárobku peňazí predajom lacných vecí cez facebook najmä mamičkám na materskej dovolenke, neskôr túžba tvoriť niečo vlastné a jedinečné,ozrejmuje Sima.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa pejml’s (@pejmls)

Lacný predaj cez Facebook

Vášeň pre módu mali mladé podnikateľky už v detstve. Sima sa bola schopná prezliecť aj 10-krát za deň. Jarka zas sledovala celé roky rôzne svetové značky a obdivovala ich prácu. A Nika? Tá od malička kreslila a šila rôzne šaty pre bábiky.

„Určite je v nás tento ,,gén” od našej maminy, ktorá aj napriek tomu, že nemá žiadne krajčírske vzdelanie, už od mladosti navrhovala a šila rôzne trendy kúsky pre seba aj pre nás, vyjadrila sa Nika.

Po nejakom čase predaja lacných vecí cez sociálne siete sa rozhodli posunúť o level vyššie. Presťahovali sa do väčších priestorov a po pár mesiacoch si založili e-shop, ktorý nazvali Pejml’s. Neskôr v nich začala rásť túžba nielen zarábať, ale aj tvoriť. Preto sa rozhodli vytvoriť prvú kolekciu, ktorá bola ich splneným snom.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa pejml’s (@pejmls)

Vlastnú kolekciu rozbehli aj napriek koronakríze

V ich ponuke dnes nájdeme rôznorodé oblečenie. Je však všetko lokálne alebo veci aj dovážajú? „Produkty sme celé roky dovážali, teda aj na e-shope sú zatiaľ v ponuke aj produkty, ktoré nie sú vyrobené na Slovensku a pochádzajú buď z Česka, Maďarska či Poľska. Lokálna je len posledná kolekcia, ktorá vznikla tento rok a ďalšie kolekcie, ktoré sú už vo výrobe, približuje Jarka.

Prednedávnom teda sesterská trojica predstavila  svoju prvú vlastnú kolekciu. Ide o univerzálne a minimalistické oblečenie a tak isto, ako sa u nich prejavila túžba po kreativite, tak rovnako si uvedomili svoju silu a dosah.

„Chceli sme zmenu, tak sme sa rozhodli vytvoriť niečo jednoduché, univerzálne a hlavne niečo, čo sme samé dlho zháňali. Veľkým hnacím motorom pre nás bolo aj to, že pri veciach z dovozu sme sa často stretávali s problémom nedostatku konfekčných veľkostí, často boli kúsky univerzálne a teda vhodné pre S, M, L. Ale my sme chceli, aby si prišli na svoje aj dievčatá plnších tvarov. Teda prvá kolekcia bola vytvorená od S až po XL (plus oversized strih) a v tomto budeme pokračovať,“ ozrejmuje najmladšia zo sestier Sima. 

Ich prvú „street“ kolekciu tvoria tepláky, mikiny, tričká a dokonca aj šaty. Najlacnejším kúskom sú práve tričká alebo lepšie povedané crop topy, ktorých cena je takmer 45 eur. Najdrahšie sú zas šaty, ich cena je 64,90 eur. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

Krízy zachraňuje pravidlo 2:1

V podnikaní rozhodujú o všetkom spoločne, keď sa však na niečom nevedia zhodnúť na 100 %, tak funguje pravidlo 2:1, ktoré sa musí dodržiavať. Čiže ak jedna z nich nesúhlasí, tak sa musí prispôsobiť a dať do toho všetko. „Ale mimo toho má každá z nás svoje malé interné úlohy, veci o ktoré sa stará a je za ne zodpovedná, dodáva Nika.

Ambiciózne sestry už od detstva mali v sebe dravosť a túžbu nemať nad sebou šéfa. Jarka mala viac podnikaní, Nika podnikala po príchode zo zahraničia a Simona išla hneď po škole na materskú dovolenku, kde začala podnikať s oblečením cez sociálne siete.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

„Vstupný vklad“ len 100 eur

Koľko však museli do podnikania na začiatku investovať? „Prvou investíciou bolo 100 eur, ktoré Jarka požičala Sime, aby si za to kúpila tovar a skúsila to predávať popri materskej dovolenke. Zo sto eur urobila dvesto, z dvesto urobila štyristo a takto to postupne rástlo. Neskôr sme investovali aj zo svojich peňazí a aj keď sme niečo zarobili, nikdy sme to nemíňali na dovolenky  a podobne. Vždy sme sa snažili ďalej investovať, aby sa biznis rozrastal. A teda sa nám podarilo vytvoriť z ničoho niečo, opisuje Sima.

„No vstupný kapitál do prvej kolekcie bol 10 000 eur. Toto číslo však nie je konečné, nakoľko sa ešte ďalšie kusy postupne došívajú a podobne. Nemalé peniaze sú investované už aj do ďalších pripravovaných kolekcií,“ dodáva Jarka.

Podnikanie v začiatkoch nie je prechádzka ružovou záhradou. Čo bolo pre nich najťažšie?

„Najťažšie bolo vydržať aj v ťažkých časoch, keď sme predávali cez sociálne siete, pravidelne sme mali blokované príspevky, ale nikdy sme to nevzdali a vždy sme sa snažili nájsť iný spôsob ako v tej danej chvíli zarobiť, hovorí  Nika.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

Pejmlové sú ambiciózne

Napriek tomu, že ich prvá kolekcia bola vyrobená len prednedávnom, a to v čase pandémie, tak sa veľmi ťažko hovorí o konkrétnych číslach, ktoré zarobia za rok. „Ale ak všetko pôjde podľa našich plánov, tak si dovolíme hovoriť aj o desiatkach tisícoch kusov poctivých slovenských výrobkov, približuje Jarka.

Prvá minimalistická kolekcia s teplákovkami, mikinami či tričkami bola šitá v malej dielni v ich rodnom meste, Čadci. „Druhá je už vo výrobe, takisto na Slovensku. Aj ostatné sú do konca roka plánované na Slovensku a chceli by sme pri tomto trende aj ostať, tvrdí Nika.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

V čom vnímajú výhody svojej značky oproti ostatným?

„Veľká výhoda našej firmy je práve široké spektrum zákazníkov. Keďže v ponuke máme tovar za minimálne ceny, ale aj kúsky, ktoré sú vhodné pre milovníkov lokálnej výroby. Ku každému zákazníkovi sa snažíme pristupovať individuálne, za každých okolností chceme vyhovieť požiadavkám a potrebám zákazníka,“ hovorí podnikateľka Jarka.

Sestry Pejmlové sa inšpirujú aktuálnymi trendmi, tým, čo sa im samým páči a tiež skúsenosťami z predošlého predaja. No väčšinou vzniká kolekcia tak, že jedna z nich po niečom túži a nevie to na módnom trhu zohnať. „Návrhy vždy vytvárame my a so strihmi nám pomáhajú naše šikovné dievčatá z krajčírskych dielní, ktoré majú skúsenosti aj s módou zo zahraničia,uvádza Sima.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

Kvalita a kombinovateľnosť

Pri kolekciách kladú najväčší dôraz najmä na kvalitu a ľahkú kombinovateľnosť. „Ale určite aj na veľkosti, aby si naozaj prišiel každý na svoje,dodáva Nika.

Sú podľa Simony Slováci ochotní investovať do malých lokálnych výrobcov?

„Určite sa toho zatiaľ boja a väčšie predaje sú pri lacnejších veciach, ktoré sú dovážané zo zahraničia. Nakoľko sa teraz trendy veľmi rýchlo menia, ľudia sa boja investovať do menej univerzálnych kúskov, keďže o rok už môžu byť neaktuálnym trendom, hovorí.

Konkurencia na trhu rastie, ako ju vníma Nika?

„Je pravdou, že konkurencie je veľa, ale vnímame ju veľmi pozitívne, vždy sme sa riadili pravidlom ,,Dopraj a bude ti dopriate!” , preto častokrát obdivuje šikovnosť konkurencie a ich kúsky. Radi ich aj my samy podporíme, pokiaľ sa nám niečo páči a podobne. Vždy sa snažíme starať len o seba a neriešiť nikoho iného, keď tak vždy len pozitívne. A nejeden krát sa nám stalo, že sme pomohli menej skúseným ľuďom, poradili ako na to a podobne.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

Marketingová stratégia v rukách influencerov

Efektívna marketingová stratégia je však plusom pri podnikaní. Pejmlové dievčatá pri internetovom predaji stavili na sociálne siete, ako je Facebook a Instagram, Google reklamu a silu influencerov. Spolupracujú z nie len známymi, ale aj len zo začínajúcimi influencermi. Hovoria, že majú na nich  šťastie a veľa z nich už považujú za súčasť ,,Pejml’s rodiny”. Veľmi sa nám osvedčili aj pozitívne recenzie nakupujúcich, ktorí nás odporúčajú ďalej, dopĺňa Jarka

A čo Pejml´s a ekológia? „Práve výrobou vecí na Slovensku sa snažíme prejsť z fast fashion na kvalitnú, udržateľnú módu,“ ozrejmuje Sima.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

E-shopy sú vo vedení

Do akej miery Pejml´s ovplyvnila pandémia? „Pandémia nás skôr ovplyvnila z hľadiska nedostatku tovaru, zatvorenia hraníc, nemožností vycestovať a obzerať sa po nových dodávateľoch. Ale vždy sa snažíme každú nevýhodu otočiť na výhodu a preto nás to inšpirovalo a dokopalo k vytvoreniu niečoho vlastného, vyjadrila sa Nika.

„Pandémia skôr internetový predaj podporila, nakoľko sú kamenné predajne zatvorené, alebo zrušené. Skôr nám dala ešte väčší priestor na tvorenie nových vecí, chceli sme niečo vlastné, aj napriek všetkým rizikám,“ dodáva Jarka.

Značka Pejml´s kedysi sídlila aj v kamennej predajni, nakoľko to trojici časovo nevyhovovalo a chceli viac voľnosti, tak sa ju rozhodli zrušiť. Dnes ich teda nájdeme len vo virtuálnom svete.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa PEJMLS Collection (@pejmls_collection)

No do budúcna plánujú otvorenie Showroomu. „Naše plány sú veľké, ale predovšetkým chceme, aby bolo celé Pejml’s len o lokálnych výrobkoch, našich strihoch a modeloch. A aby sa čo najviac ľudí pripojilo do našej ,,Pejml’s rodiny”, dodáva na záver rozhovoru Sima.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá